La obiect

Ianuarie 2020 – scădere a inflației anuale la 3,6%

Creşterea preţurilor de consum în luna ianuarie 2020 a fost de 0,41%, similară cu cea din luna precedentă și sub jumătate din valoarea consemnată în… Mai mult

13.02.2020

La obiect

-2,3% la producția industrială pe 2019, după șapte luni consecutive pe minus din iunie încoace

Potrivit datelor comunicate de INS, România a consemnat în decembrie 2019 o nouă scădere a producției industriale lunare, de -3,9% pe serie brută și -6,9%… Mai mult

12.02.2020

Analiză

România și deficitul excesiv – ce este, ce riscăm, ce putem face

România a mai încălcat regula de deficit buget bugetar de maxim 3% din PIB în perioada de preaderare 1998 – 2001 și după aderare 2008… Mai mult

12.02.2020

Analiză

Salariul mediu net a urcat la aproape 700 de euro, productivitatea muncii industriale la -1,2%

Potrivit datelor publicate de INS, câștigul salarial mediu brut din luna decembrie 2019 a ajuns la 5.465 lei, cu 5,2% mai mare faţă de luna… Mai mult

11.02.2020

Cronicile

Germania a demarat planul de investiții de 86 de miliarde în infrastructura feroviară. Se țintește dublarea numărului de pasageri în 10 ani

de Mariana Bechir , 14.1.2020

Guvernul german și Deutsche Bahn au semnat acordul pentru investițiile ce vor fi făcute în următorii zece pentru modernizarea infrastructurii feroviare. Ministrul german al Transporturilor, Andreas Scheuer, a declarat că este cel mai important program de modernizare feroviară derulat în Germania.

Suma totală implicată se ridică la 86 miliarde euro, din care 62 de miliarde reprezintă contribuția federală, iar 24, cea a Deutsche Bahn.

În 2009 s-a încheiat cu succes ultimul program pe cinci ani – conform acordului din companie și guvern, între 2015 și 2019 urmau să fie modernizate sau refăcute 875 de poduri, dar l-a final s-au numărat 900 poduri reînnoite.

Ținta fixată pentru următoarea decadă este de 2.000 de poduri, adică de aproape 20 de ori mai multe pe an mai multe decât media din perioada de cinci ani încheiată.

Modernizarea rețelei de căi ferate, pentru a se întoarce la proverbiala punctualitate germană

Din totalul de 86 de miliarde de euro, o parte va merge spre modernizarea rețelei, cu o lungime totală de 33.000 de km. Germania a început și ea să înregistreze întârzieri tot mai mari, din cauza problemelor apărute în unele puncte pe rețeaua feroviară.

În primele șase luni din 2019, unul din cinci trenuri a ajuns cu întârziere la destinație.

(Citiți și: “Halucinanta alternativă a economiei românești la autostrăzi: Cum arată tabloul vitezei trenurilor de marfă și al întârzierilor, în ultimii 10 ani de UE”)

Pentru comparație, România are peste 20.000 de mii de kilometri de cale ferată, dar numai pe 11 mii de kilometri se circulă efectiv, fiind una dintre puținele țări europene care scoate din folosință rute, în loc să-și eficientizeze transportul feroviar sau chiar să-și extindă rețeaua. De menționat că Germania, potrivit presei locale, nu a alocat în acest program mamut sume pentru extindere, ci doar pentru modernizare și eficientizare, pentru a face mai atractiv acest mijloc de transport.

De la 1 ianuarie, Germania a scăzut cu 10% prețul biletelor pe distanțe lungi, înscriindu-se în trendul statelor nordice care au luat deja astfel de inițiative, din motive de protejare a mediului. În Suedia a apărut, de exemplu, termenul flygskam, rușinea de a zbura cu avionul.

Ținta pentru 2030: dublarea numărului de pasageri pe căile ferate

Potrivit unui anunț al Deutsche Ban, compania va investi până în 2026 aproximativ 12 miliarde de euro în trenuri noi, dintre care 8,5 miliarde vor fi folosiți pentru achiziționarea vagoanelor pentru căltorii pe distanțe lungi.

Această investiție de 12 miliarde va crește capacitatea serviciilor pe distanțe lungi, de la 200.000 de locuri, la 240.000 de locuri, conform datelor preznetate de dpa.

Ținta finală a amplului program este ca în 2030 să se ajungă la un număr dublu de călători cu trenul. În prima jumătate a anului trecut, s-au înregistrat 72 de milioane de pasageri, cu 1,3% mai mulți decât în aceeași perioadă din 2018.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 14.1.2020

Lăsați un comentariu


Mobile sticky

Oficial Ministerul Sănătății: Niciun caz de coronavirus confirmat în România. Președintele Iohannis reia apelul la calm

Vladimir Ionescu

Până în acest moment nu există nici un cetățean român pentru care să fi fost confirmată infectarea cu virusul Covid-19, a anunțat miercuri Nelu Tătaru,… Mai mult

Stiri

Rusia pregătește noi acțiuni ostile în Ucraina – analiză Euractiv

Victor Bratu

Exercițiile militare ruse din ce în ce mai grandioase în Marea Neagră, completate de o iminentă criză a apei potabile în Crimeea și de dezvoltarea… Mai mult

Stiri

Raport de țară, Comisia Europeană: Niciun progres privind cadrul fiscal, sustenabilitatea sistemului de pensii, transparența în companii de stat

Alexandra Pele

România a realizat progrese limitate în ceea ce privește recomandările specifice de țară, reiese din raportul de țară publicat miercuri de Comisia Europeană. Cadrul fiscal… Mai mult

Europa

Enel X, parteneriat cu CE și BEI pentru instalarea de stații de încărcare a mașinilor electrice în Italia, Spania și România

Vladimir Ionescu

Enel X, divizia de servicii energetice avansate a Grupului Enel, a contribuit la obținerea unei finanțări complete pentru proiectul AMBRA-Electrify Europe (AMBRA-E), care prevede instalarea… Mai mult

Stiri

Cercetător român din Țările de Jos: Gravitatea Covid-19 este similară celei a gripei sezoniere

Vladimir Ionescu

Mihai Netea (foto), cercetător și profesor de biologie experimentală la Universitatea Radboud din Nijmegen, Țările de Jos, a declarat într-un interviu acordat Hotnews că panica… Mai mult

Stiri

Summit RBL: Blind spots în modele de business și organizații

Vladimir Ionescu

Nu întotdeauna viteza de transformare a organizațiilor ține pasul cu ceea ce se întâmplă în lumea din jurul nostru și cu dinamica oamenilor din companie.… Mai mult

Stiri

Industria din România a intrat în a doua lună de contracție – barometru IRSOP

Vladimir Ionescu

Activitatea din industrie a intrat în a doua lună de contracție, în contextul în care cererea a rămas slabă și a influențat negativ volumul producției… Mai mult