sâmbătă

20 aprilie, 2024

8 martie, 2018

Două treimi dintre femeile din România (67%) visează să aibă propria afacere, dar numai 10% au încredere că își pot pune în practică planul, conform unui studiu privind afacerile independente, citat de Agerpres.

Multe dintre femeile care deţin o afacere se plâng că se lovesc de stereotipuri în România, iar 47% dintre acestea consideră că femeile pot fi tratate nedrept în afaceri, potrivit studiului Metro lansat în 10 ţări inclusiv România, cu ocazia Zilei Internaţionale a Femeii.

Româncele își doresc mai mult dar sunt și mai pesimiste, prin comparație cu rezultatele globale ale sondajulu, care spun că, în vreme ce aproape una din două femei (45%) visează să înceapă propria afacere, numai 12% sunt de părere că îşi pot duce la îndeplinire această ambiţie.


Femeile simt că se confruntă cu diferite obstacole atunci când vor să-şi deschidă o afacere, printre care se numără lipsa sprijinului financiar (49%), situaţia economică generală din ţara în care locuiesc (43%), presiunea fiscală (29%), precum şi birocraţia exagerată (28%) şi lipsa de consiliere (16%).

În România, femeile care vor să-şi deschidă o afacere se confruntă, în majoritatea cazurilor, cu lipsa sprijinului financiar (58%) şi, de asemenea, sunt împiedicate de situaţia economică din ţara lor (46%).

Multe dintre femeile care deţin o afacere se confruntă, de asemenea, cu multe provocări în viaţa lor profesională, cum ar fi stereotipurile adânc înrădăcinate. Mai mult de jumătate dintre aceste femei (56%) se tem că pot fi tratate nedrept în domeniul afacerilor, deoarece ceilalţi presupun că au mai puţine cunoştinţe şi nu sunt îndeajuns de puternice.

În România cifrele sunt sub medie în ceea ce priveşte stereotipurile – 47% dintre femeile care deţin o afacere sunt de părere că femeile pot fi tratate nedrept în comparaţie cu bărbaţii.


65% dintre toţi proprietarii de afaceri chestionaţi sunt de părere că atât femeile, cât şi bărbaţii întâmpină dificultăţi atunci când îşi deschid şi conduc o afacere.

Cu toate acestea, aproape toţi ceilalţi (32%) sunt de acord că este mai dificil pentru femei să îşi deschidă propria afacere decât pentru bărbaţi.

Când vine vorba de România, 18% sunt de acord că este mai dificil pentru femei, iar aproape 1% consideră că este mai greu pentru bărbaţi.

Cu toate acestea, există un consens răspândit la scară largă în ceea ce priveşte nevoia apariţiei unor programe derulate de autorităţi pentru stimularea spiritului antreprenorial în rândul femeilor. 80% dintre cei chestionaţi – bărbaţi şi femei – sunt în favoarea programelor guvernamentale care ajută femeile să îşi ducă la îndeplinire ambiţia de a deţine şi conduce o afacere.

Alături de Italia, România se situează chiar înaintea Turciei când vine vorba despre acest aspect. 92% dintre participanţii la acest studiu sunt de părere că există o nevoie acută pentru un program guvernamental care să sprijine femeile care vor să-şi deschidă sau care deţin o afacere.

Pentru acest studiu, care analizează modul în care oamenii din întreaga lume gândesc în legătură cu afacerile independente şi modul în care cei care deţin o afacere independentă îşi descriu experienţa, Metro a chestionat 10.000 de persoane din România, Germania, Franţa, Olanda, Italia, Portugalia, Republica Cehă, Turcia, Rusia şi China.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: