fbpx

Chestiunea

Viitorul, citit în opțiunile universitare ale tinerilor: Record de candidați la universitățile de științe aplicate

Facultățile din România sunt în plină desfășurare a admiterii, iar mai multe universități au anunțat un număr record de candidați. La Universitatea București se observă… Mai mult

21.07.2021

Analiză

Finanțarea deficitului bugetar: Cât mai trebuie să împrumute România și de unde. Statul găsește bani tot mai greu

Statul începe să întâmpine dificultăți în finanțarea deficitului bugetar, datoria publică va depăși cât de curând pragul de 50% din PIB, reiese din datele consultate… Mai mult

20.07.2021

Just Business

Radiografia creditării corporate: Comerțul răstoarnă ierarhia creditării – construcțiile și serviciile au profitat cel mai mult de dobânzile mici și de programele guvernamentale

Cele mai mari creșteri ale creditelor au fost înregistrate anul trecut de companiile din construcții și comerț. Au urmat cele din servicii, pe seama telecomunicațiilor… Mai mult

20.07.2021

Europa

Anacronismele României: Mari capacități de energie regenerabilă, emisii scăzute de CO2, dar economie incoerentă

Ponderea mai mare a producției de energie regenerabilă în România și emisiile mai scăzute de CO2, față de mediile UE, ascund anumite deficiențe ale sistemului… Mai mult

19.07.2021

Document / “Raportul Oprea” despre accident: Vina aparține Romatsa, să se creeze un sistem de localizare a telefoanelor ”pe cheltuiala operatorilor”

de Victor Bratu 22.1.2014

Guvernul a dat miercuri publicităţii  raportul întocmit de vicepremierul Gabriel Oprea, raport în baza căruia premierul Victor Ponta a anunţat demiterile pentru eşecul intervenţiei de la accidental aviatic produs luni în Munţii Apuseni.

Raportul vicepremierului plasează majoritatea responsabilităţilor asupra ROMATSA, care “nu a manifestat un rol activ, nu a declanşat operaţiuni de căutare şi nu a cerut sprijinul Centrului de Operaţiuni Aeriene al MApN”.

Echipamentul ELT nu a funcţionat corespunzător

Raportul, în fapt o “Notă privind accidental aviatic din 20 ianuarie”, conţine datele tehnice ale aeronavei, stabileşte că toate documentele aeronavei sunt în termen de valabilitate şi oferă detalii despre modul în care s-au desfăşurat cercetările şi cum au acţionat principalii responsabili.

Principalele constatări sunt:

  • Echipamentele de locaţie pentru situaţii de urgenţă (ELT) ale aeronavei nu au funcţionat pe frecvenţa de 406 MHz, prevăzută de regulament, ci numai pe cea de 121,5 MHz, care nu era aptă să permită localizarea.
  • Primul apel al supravieţuitorilor a fost al copilotului Răzvan Petrescu, la un minut după accident, care şi-a anunţat tatăl că au aterizat forţat.
  • Pe durata convorbirilor telefonice cu dr. Zamfir s-a făcut tot posibilul pentru obţinerea coordonatelor geografice, în baza tipului de terminal telefonic avut la dispoziţie de apelant, dar nu au putut fi exploatate facilităţile terminalului mobil.

Patru propuneri pentru ca situaţia să nu se mai repete

Raportul se încheie cu câteva recomandări ale vicepremierului, după cum urmează:

  • Sistem de localizare a terminalelor mobile în reţelele operatorilor de telecomunicaţii (pe cheltuiala operatorilor) asemănător obligaţiilor prevăzute de lege de implementare a funcţiei legate de interceptare.
  • Implementarea unui sistem cu staţii automate meteo şi camere web pe infrastructura operatorilor de telecomunicaţii şi STS, în zonele neacoperite de staţiile meteo ale ANM, de regulă în zonele montane.
  • Procedură operaţională în baza căreia structurile responsabile să solicite date şi informaţii, iar instituţiile cu atribuţii să le furnizeze în format integrat.
  • Exerciţii de alarmare periodice în scopul verificării modului de acţiune a structurilor cu responsabilităţi în situaţia producerii unor accidente aviatice în zone dificile.

(Descărcaţi AICI raportul integral al vicepremierului Gabriel Oprea)

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 22.1.2014

Lăsați un comentariu


Stiri

Cu cifrele pe masă – Cătălin Drulă publică situația de la Transporturi ca răspuns la criticile lui Florin Cîțu

Victor Bratu

Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a publicat joi pe Facebook date despre execuția bugetară la 6 luni a ministerului pe care îl conduce. Demersul apare în… Mai mult

Stiri

Nuclearelectrica își completează linia de afaceri cu mina de uraniu din Tulgheș-Grințieș, judeţul Neamţ

Vladimir Ionescu

Nuclearelectrica (SNN), operatorul Centralei Nuclear-electrice de la Cernavodă, a preluat licenţa de concesionare a activităţii de exploatare a minereului de uraniu din perimetrul Tulgheș-Grințies, din… Mai mult

Stiri

Guvernul permite deconectarea consumatorilor restanțieri la plata facturilor de curent electric și de gaze

Vladimir Ionescu

Guvernul a adoptat joi o ordonanță de urgență prin care va permite deconectarea consumatorilor de la rețelele de electricitate și de gaze naturale pentru neplata… Mai mult

Europa

România donează 1,3 milioane de doze de vaccin AstraZeneca pentru Tunisia, Egipt, Albania și Vietnam

Vladimir Ionescu

România va acorda ajutor umanitar constând în vaccinuri pentru patru state: Tunisia, Egipt, Albania și Vietnam. Potrivit unui comunicat al Ministerului Sănătății, Guvernul a aprobat… Mai mult

Stiri

Premieră în România: Municipalitatea Oradea și județul Bihor își fac companie aeriană proprie

Razvan Diaconu

Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, şi Florin Birta, primar al Municipiului Oradea, au anunțat joi o premieră în România: judeţul Bihor şi municipiul Oradea… Mai mult

Stiri

Starea de alertă a fost prelungită cu încă 30 de zile

Vladimir Ionescu

Guvernul a aprobat, joi, prelungirea stării de alertă pe întreg teritoriul României cu alte 30 de zile, a anunţat premierul Florin Cîţu. Măsura a fost… Mai mult

Stiri

„La Transporturi ar fi trebuit să iau bani, nu să dau, dacă e după execuția bugetară” – Florin Cîțu, despre proiectul de rectificare

Razvan Diaconu

Premierul Florin Cîțu este nemulțumit că multe ministere au cerut bani la rectificare deși nu au fost capabile să cheltuiască banii alocați la începutul anului.… Mai mult