sâmbătă

20 aprilie, 2024

22 ianuarie, 2014

Guvernul a dat miercuri publicităţii  raportul întocmit de vicepremierul Gabriel Oprea, raport în baza căruia premierul Victor Ponta a anunţat demiterile pentru eşecul intervenţiei de la accidental aviatic produs luni în Munţii Apuseni.

Raportul vicepremierului plasează majoritatea responsabilităţilor asupra ROMATSA, care “nu a manifestat un rol activ, nu a declanşat operaţiuni de căutare şi nu a cerut sprijinul Centrului de Operaţiuni Aeriene al MApN”.

Echipamentul ELT nu a funcţionat corespunzător

Raportul, în fapt o “Notă privind accidental aviatic din 20 ianuarie”, conţine datele tehnice ale aeronavei, stabileşte că toate documentele aeronavei sunt în termen de valabilitate şi oferă detalii despre modul în care s-au desfăşurat cercetările şi cum au acţionat principalii responsabili.


Principalele constatări sunt:

  • Echipamentele de locaţie pentru situaţii de urgenţă (ELT) ale aeronavei nu au funcţionat pe frecvenţa de 406 MHz, prevăzută de regulament, ci numai pe cea de 121,5 MHz, care nu era aptă să permită localizarea.
  • Primul apel al supravieţuitorilor a fost al copilotului Răzvan Petrescu, la un minut după accident, care şi-a anunţat tatăl că au aterizat forţat.
  • Pe durata convorbirilor telefonice cu dr. Zamfir s-a făcut tot posibilul pentru obţinerea coordonatelor geografice, în baza tipului de terminal telefonic avut la dispoziţie de apelant, dar nu au putut fi exploatate facilităţile terminalului mobil.

Patru propuneri pentru ca situaţia să nu se mai repete

Raportul se încheie cu câteva recomandări ale vicepremierului, după cum urmează:

  • Sistem de localizare a terminalelor mobile în reţelele operatorilor de telecomunicaţii (pe cheltuiala operatorilor) asemănător obligaţiilor prevăzute de lege de implementare a funcţiei legate de interceptare.
  • Implementarea unui sistem cu staţii automate meteo şi camere web pe infrastructura operatorilor de telecomunicaţii şi STS, în zonele neacoperite de staţiile meteo ale ANM, de regulă în zonele montane.
  • Procedură operaţională în baza căreia structurile responsabile să solicite date şi informaţii, iar instituţiile cu atribuţii să le furnizeze în format integrat.
  • Exerciţii de alarmare periodice în scopul verificării modului de acţiune a structurilor cu responsabilităţi în situaţia producerii unor accidente aviatice în zone dificile.

(Descărcaţi AICI raportul integral al vicepremierului Gabriel Oprea)


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: