joi

25 aprilie, 2024

Dicționar Economic

CICLU DE VIAŢĂ AL PRODUSULUI

joi, 16 ianuarie, 2014

evoluţie a vânzărilor unui produs şi, implicit, a profiturilor, ce se încadrează în patru faze: faza lansării produsului (în principal pe piaţa internă); faza creşterii forţei acestora, firma inovatoare fiind prima în măsură să exporte în special spre ţări cu nivel echivalent de dezvoltare  şi de consum; faza maturităţii  şi standardizării, în care producţia  şi vânzările continuă să crească, dar apar concurenţi străini, firma inovatoare creând filiale în străinătate pentru a face faţă, din interior, concurenţilor; faza declinului, când vânzările  şi profiturile încep să scadă, iar nivelul costului mediu devine factorul determinant pentru menţinerea pe piaţă; producţia se implantează în ţări în curs de dezvoltare, piaţa internă a inovatorului începe să fie penetrată de importuri provenite de la filialele externe. Unii autori încearcă  să explice evoluţia ciclică a economiei (sau unor sectoare) prin c. de v.  al produselor. De aceea, spun ei, strategia oricărei firme trebuie corelată cu faza c.  de  v.  al produselor pe care le fabrică (v. Cicluri economice, Înclinaţia marginală spre economii).



analize cursdeguvernare

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: