Contractele pentru proiectarea a încă patru poduri peste râul Prut, în valoare totală de 4,4 milioane de lei (fără TVA), au fost semnate la Chișinău, anunță Cristian Pistol, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), pe Facebook.
Durata fiecărui contract pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate este de 12 luni, iar valoarea valoarea fiecăruia – de 1,1 milioane de lei (fără TVA), finanțarea fiind asigurată prin bugetul de stat al României.
Cele patru poduri noi:
- Pod Stânca (România) – Costești (Republica Moldova)
- Pod Bumbăta (România) – Leova (Republica Moldova)
- Pod Fălciu (România) – Leca (Republica Moldova)
- Pod Răducăneni (România) – Bărboieni (Republica Moldova)
Semnarea a avut loc în prezența secretarului de stat în Ministerul Transporturilor din România, Irinel Scrioșteanu și a viceprim-ministrului Republicii Moldova, Vladimir Bolea.
Cele patru noi poduri, care vor fi construite după finalizarea Studiilor de Fezabilitate, vor asigura creșterea capacității de transport dintre cele două state și vor contribui la conectivitatea infrastructurii rutiere a Republicii Moldova cu România și implicit cu rețelele de transport din Uniunea Europeană, mai spune Cristian .
În plus, construcția acestor poduri va contribui și mai mult la apropierea economică a Republicii Moldova de România și de Uniunea Europeană.
Urmează și un pod nou la Albița
„Anul acesta vom lansa în licitație și contractul pentru proiectarea și execuția unui pod nou peste Prut, la Albița, care va avea 4 benzi de circulație și care va asigura conexiunea dintre infrastructura rutieră a României și cea a Republicii Moldova. Proiectul va fi finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF)”, a mai spus șeful CNAIR.
CNAIR are în derulare și contractul pentru construcția ansamblului de poduri de la Ungheni care va asigurarea legătura dintre România (județul Iași) și Republica Moldova (Raionul Ungheni), proiect finanțat prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei (CEF), care trebuie finalizat până la sfârșitul anului 2026, cel mai târziu.
Tot în derulare sunt și contractele pentru proiectarea necesară modernizării podurilor rutiere peste Prut de la Sculeni (România) – Sculeni (Republica Moldova) și Oancea (România) – Cahul (Republica Moldova), a căror finanțare este asigurată prin Programul Transport 2021-2027.
(Citește și: Proiecte comune România-Moldova-Ucraina în domeniul energetic)
****