vineri

19 aprilie, 2024

14 iunie, 2013

Podul Calafat-Vidin a fost inaugurat vineri, după 13 ani de la semnarea documentelor de finanțare, timp în care opt prim-miniștri s-au succedat la conducerea Guvernului României.

Lucrarea a fost inaugurată de premierul Victor Ponta și omologul său bulgar, Plamen Oreşarski.

La inaugurare au fost prezenți și comisarul european pentru politică regională, Johannes Hahn, și guvernatorul Băncii Naționale a României, Mugur Isărescu, cel care, în calitate de prim-ministru, în anul 2000, a semnat documentele de deschidere a proiectului.


„Este un pod european, solid, eficient, care uneşte două părţi ale Europei şi, pentru că pe bancnotele de euro se află poduri, ca simbol al unităţii europene, al comunicării, al solidarităţii, cred că şi acest pod poate concura în viitor să apară pe una din bancnotele de euro”, a spus Isărescu despre podul care se va numi New Europe.

Cei opt prim-miniștri care s-au succedat pe perioada proiectului celui de-al doilea pod peste Dunăre sunt: Mugur Isărescu (decembrie 1999-decembrie 2000), Adrian Năstase (decembrie 2000 – decembrie 2004), Eugen Bejinariu – interimar (decembrie 2004), Călin Popescu-Tăriceanu (decembrie 2004-decembrie 2008), Emil Boc (decembrie 2008-februarie 2012), Cătălin Predoiu – interimar (februarie 2012), Mihai-Răzvan Ungureanu (februarie -mai 2012), Victor Ponta (mai 2012-prezent).

Podul New Europe, în cifre

Podul va avea două benzi rutiere pe fiecare sens, o linie de cale ferată, două trotuare pietonale şi o pistă pentru biciclete.

Până în anul 2011 guvernele bromân și bulgar aveau în calcul costuri estimate la circa 225 de milioane de euro, însă cheltuielile la final depășesc 250 milioane de euro.


Proiectul a primit finanțări de la Uniunea Europeană, Banca Europeană pentru Investiţii, Agenţia Franceză pentru Dezvoltare şi Instituţia Germană de credit pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare.

Estimativ, peste 100.000 de vehicule ar urma să traverseze anual podul.

Taxele pentru autoturisme cu cel mult 8+1 locuri şi de maşini transport marfă cu greutate mai mică de 3,5 tone vor fi de 27 lei (6 euro) la trecerea peste pod.

Pentru maşinile cu mai mult de 9 locuri şi maximum 23 locuri pe scaune taxa fiind de 54 lei (12 euro).

54 lei vor plăti și șoferii cu maşini de transport marfă cu o greutate între 3,5-7,5 tone.

Pentru maşini de transport marfă cu o greutate între 7,5-12 tone, taxa va ajunge la 81 lei (18 euro).

Pentru maşinile cu mai mult de 23 locuri pe scaune şi autovehiculele de transport marfă cu o greutate mai mare sau egale cu 12 tone şi cu maximum 3 axe, taxa va fi de 113 lei (25 euro).

Șoferii maşinilor de transport marfă cu o greutate mai mare sau egală cu 12 tone, dar cu 4 axe vor achita 167 lei (37 euro).

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: