vineri

29 martie, 2024

4 mai, 2017

Actualele birouri din străinătate pentru a promova turismul în România vor fi desființate, iar toți angajații lor, chemați în țară în maximum trei luni.

”Actualii reprezentanţi de la birourile externe vor fi rechemaţi în ţară şi vor avea statutul de angajaţi ai Ministerului Turismului, având posibilitatea de a participa la concursul organizat pe parcursul acestui an” pentru ocuparea posturilor din structurile care vor înlocui birourile actuale.

În cele trei luni, se va regândi modul de reprezentare turistică pe plan international a României, potrivit unui comunicat al ministerului:

  • Se va analiza relocarea unor birouri de promovare turistică în țări care pot fi furnizoare de turiști pentru România (de exemplu, țările scandinave și Benelux), dar numărul total al reprezentanțelor externe va rămâne de 14
  • Va fi elaborat un statut al angajaților din reprezentanțele de promovare turistică externe și un regulament de concurs, în baza căruia să fie ocupate aceste posturi.
  • Viitorii angajați vor da concurs pe post și vor avea contracte pe patru ani. În prezent, ei sunt salariați pe perioadă nedeterminată, indiferent de eficiența dovedită și fără să existe un control real al activității lor. Ministerul Turismului a dat și câteva exemple de durata în funcție: SUA – de 23 de ani, Austria – 17 ani, Rusia – 16 ani, Germania – 12 ani, Franța și Italia– 10 ani, Polonia – 8 ani, Anglia – 5 ani.

Birourile vor fi coordonate de misiunile diplomatice


Reprezentanții din cadrul birourilor de promovare turistică a României vor beneficia de autonomie administrativă, dar activitatea lor fi coordonată de șefii misiunilor diplomatice din țările respective, menționează un comunicat al Ministerului Turismului.

Pentru optimizarea cheltuielilor, Ministerul Turismului va analiza cu MAE oportunitatea găzduirii unor birouri de promovare turistică externă la sediile misiunilor diplomatice, în condițiile în care 70% din bugetul alocat acum reprezintă chirii.

Ministerul Turismului acuză că birourile de promovare externă au funcţionat pe bugete create artificial, ”după bunul plac al reprezentanţilor din cadrul acestor birouri de promovare”, fără a exista un control minimal asupra justeţei sumelor avansate drept cheltuieli.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: