miercuri

27 martie, 2024

10 februarie, 2020

Asocierea CRRC Qingdao Sifang – Astra Vagoane Călători a ieşit, din nou, câştigătoare la licitaţia organizată de Autoritatea de Reformă Feroviară (ARF) pentru achiziţia a 40 trenuri electrice regionale, potrivit unui răspuns al ARF pentru Agerpres.

La licitație au mai participat și Alstom Ferroviaria S.p.A – Alstom Transport SA și Siemens Mobility de material rulant nou, situate în această ordine după reevaluarea ofertelor, dispusă de Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor (CNSC).

Asocierea CRRC Qingdao Sifang – Astra Vagoane Călători a obţinut un punctaj de 89 puncte, Alstom Ferroviaria S.p.A – Alstom Transport SA – 80,66 puncte, iar Siemens Mobility – 79,64 puncte.


Trenurile vor fi repartizate operatorilor de transport, ar urma să fie repartizate CFR Călători, dar şi operatorilor privaţi.
Urmează ca ofertantul situat pe primul loc să trimită, până la 14 februarie 2020, documentele prin care demonstrează informaţiile prezentate în DUAE (Documentul Unic de Achiziţie European), potrivit ARF.

ARF a lansat în luna aprilie 2019 licitaţia pentru „Achiziţie material rulant nou destinat transportului regional si suburban feroviar de călători (trenuri electrice regionale RE-R)”.

Valoarea iniuţială a contractului a fost între 1,7 şi 4,5 miliarde lei, pentru 40 – 80 unităţi rame electrice regionale şi pentru mentenanţa acestora pe o perioadă de 15 – 30 ani de la livrarea fiecărei rame electrice, urmând ca acestea să fie livrate în termen de 32 de luni de la semnarea contractului.

Preţul ofertat per unitate RE-R (inclusiv instruirea personalului) a fost de 23.487.400 lei în cazul CRCC, de 31.237.729 lei – Siemens Mobility şi de 32.591.786 lei – Alstom.


Livrarea primei garnituri  se va face în 18 luni de către Asocierea CRRC Qingdao Sifang – Astra Vagoane Călători, în vreme ce Siemens Mobility a promis 23 de luni  iar Alstom Ferroviaria S.p.A – Alstom Transport SA în 24 de luni. Pentru livrarea întregii cantităţi, chinezii au promis un termen de 32 de luni, Siemens Mobility – 31 de luni, iar Alstom Ferroviaria S.p.A – 40 de luni.

La numărului de locuri pe scaune, cel mai bine a stat Alstom Ferroviaria S.p.A – 232, urmat de CRCC Qingdao Sifang – cu 210 şi de Siemens Mobility – cu 200 de locuri.

Chinezii au câştigat la capitolul costuri cu consumul de energie. Astfel, ramele CRCC Qingdao Sifang au un consum mediu de energie de 3,869 kwh/RE-R km, cele ale Alstom Ferroviaria S.p.A – 3,912 kwh/RE-R km, în timp ce garniturile produse de Siemens Mobility au un consum de 4,3015 kwh/RE-R km.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

”În ultima perioadă, auzim – îndeosebi din partea mediului de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: