fbpx Modifica setari cookieuri

Chestiunea

OECD: Ravagiile pe care le-a făcut criza Covid în segmentul IMM-urilor la nivel mondial

Peste un sfert (26%) din cele peste 30.000 de IMM-uri din întreaga lume ce au participat la un sondaj OECD au declarat închiderea activității între… Mai mult

20.07.2020

La obiect

Ce verifică ANAF la retailerii online, în cadrul campaniei de colectare de venituri care să compenseze stimulentele acordate HoReCa

Direcția de Antifraudă Fiscală din cadrul ANAF are în derulare mai multe controale în domeniul comerțului electronic. Vizați sunt operatorii care nu sunt înregistrați corespunzător,… Mai mult

20.07.2020

Analiză

Datoria publică, la pragul de 40%. Câteva observații tehnice relevante pentru deciziile de politică economică

Nivelul datoriei publice calculată oficial de Ministerul Finanțelor pentru luna mai 2020 a crescut până la 39,9%, în condițiile în care s-a depășit pragul de… Mai mult

19.07.2020

Chestiunea

Discuția a început: cum folosim cele 33 de miliarde pentru a ne racorda la proiectele UE. ”Economia viitorului post-COVID”

Șansa României de-a folosi ”cu cap” cele 33 de miliarde de auro alocate de la UE pentru relansarea economiei și pentru strategia post-Covid este să… Mai mult

15.07.2020

Aproape o treime din marii advertiseri și-ar putea retrage publicitatea de pe Facebook

de Razvan Diaconu , 1.7.2020

Aproape o treime din marile agenții de publicitate iau în considerare să boicoteze Facebook timp de o lună, în pofida eforturilor acestei rețele sociale de a-i convinge că ”face destul în lupta împotriva discursului urii” pe această platformă, scrie The Guardian.

Posibilitatea acestei acțiuni fără precedent a fost dezvăluită de un sondaj al Federației Mondiale a Agențiilor de Publicitate ce arată că o treime din top 58 advertiseri la nivel global vor suspenda sau este probabil să suspende publicitatea, în timp ce alți 40% iau în considerare acest lucru.

Luni, Ford și Adidas au anunțat că intenționează să oprească publicitatea de pe Facebook, alăturându-se unor corporații precum Honda, Verizon, Diageo sau Unilever.

Alte mari companii, precum Starbucks și Coca-Cola, au oprit deja toată publicitatea pe rețelele sociale, dar la scurt timp au anunțat că-și retrag susținerea pentru campania “Stop Hate for Profit”, coordonatoarea boicotului împotriva Facebook.

Organizatorii campaniei de boicotare a publicităţii pe Facebook, care a atras rapid un sprijin tot mai mare din partea unor companii majore, se pregătesc să extindă lupta la nivel global pentru a spori presiunea asupra companiei de media socială, scopul fiind eliminarea propagării urii.

De la lansarea campaniei, la începutul lunii iunie, peste 160 de companii, între care Verizon Communications şi Unilever, au anunţat că nu vor mai cumpăra publicitate pe cea mai mare platformă de socializare din lume, cel puțin în luna iulie.

Volkswagen a anunțat că se alătură boicotului, alături de Honda Europe și Ford Europe.

Un purtător de cuvânt al Ford a declarat: “Suspendăm toată publicitatea făcută în SUA și Europa pe rețelele sociale pentru următoarele 30 de zile și reevaluăm prezența noastră pe aceste platforme. Trebuie eradicată existența existența pe platformele sociale a conținutului ce include discurs al urii, violență și injustiție socială.”

Uciderea de către polițiști a afro-americanului George Floyd a declanşat un fenomen fără precedent, declanșat de simplii utilizatori ai rețelelor sociale și preluat rapid de către corporații din întreaga lume, de denunțare a rasismului și a discursului urii.

Pentru că a tolerat discursul instigator la ură al președintelui Statelor Unite ale Americii, sub pretextul protejării libertății de exprimare, Facebook se află în ultimul timp în centrul atacurilor și tot mai multe companii își suspendă publicitatea pe Facebook pentru a pune presiune pe gigantul tehnologic să adopte politici mai stricte împotriva conținutului rasist și instigator la ură de pe platformele sale.

Facebook a recunoscut, duminică, 28 Iunie, că mai are multe de făcut şi că se asociază cu asociaţii pentru drepturile civile şi experţi pentru a dezvolta mai multe instrumente pentru a combate ura. Mark Zickerberg a anunțat că va implementa noi politici de conectare care să asigure o verificare mai corectă a dezinformărilor de pe platforma sa.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 1.7.2020

Lăsați un comentariu


Stiri

Președintele Consiliului European, Charles Michel, în vizită la Beirut. 26 de oficiali libanezi reținuți în anchetă

Iulian Soare

Președintele Consiliului European, Charles Michel, se află sâmbătă la Beirut, înaintea organizării unei conferințe a donatorilor care urmărește strângerea de fonduri care să fie folosite… Mai mult

Stiri

România a trimis opt tone de materiale medicale în Liban

Razvan Diaconu

România a trimis sâmbătă aproximativ opt tone de materiale medicale în Liban, cu două aeronave care au pleacat de la Baza 90 Otopeni. Cu această… Mai mult

Stiri

Munca flexibilă, aprobată prin OUG. Detaliile

Razvan Diaconu

Proiectul pentru introducerea muncii flexibile (corespondentul modelului german Kurzarbeit) a fost aprobat în ședința de Guvern de vineri. Angajatorul va putea reduce unilateral timpul de… Mai mult

Europa

Șapte județe din România, incluse de Germania în lista „zonelor de risc” de călătorie

Vladimir Ionescu

Judeţele Argeş, Bihor, Buzău, Neamţ, Ialomiţa, Mehedinţi şi Timiş au fost incluse de autorităţile din Germania pe lista zonelor de risc, iar persoanele care intră… Mai mult

Stiri

Guvernul pregătește a doua rectificare a bugetului 2020

Razvan Diaconu

Guvernul va adopta săptămâna viitoare proiectul de ordonanță privind rectificarea bugetară, a anunțat premierul Ludovic Orban la începutul ședinței de Guvern de vineri. Este a… Mai mult

Europa

Turcia reia operațiunile de prospecțiune în Mediterana de Est

Iulian Soare

Președintele Turciei, Recep Tayyip Erdogan, a anunțat vineri că țara sa a reluat operațiunile de explorare a gazelor în estul Mediteranei, susținând că Grecia nu… Mai mult

Stiri

Ministerul Finanțelor lansează o nouă ofertă de titluri de stat pentru populație

Vladimir Ionescu

Ministerul Finanțelor a anunțat vineri că,  începând de luni, 10 august 2020, se deschide subscripția pentru noi emisiuni de titluri de stat destinate exclusiv populației… Mai mult