joi

28 martie, 2024

1 iulie, 2020

Aproape o treime din marile agenții de publicitate iau în considerare să boicoteze Facebook timp de o lună, în pofida eforturilor acestei rețele sociale de a-i convinge că ”face destul în lupta împotriva discursului urii” pe această platformă, scrie The Guardian.

Posibilitatea acestei acțiuni fără precedent a fost dezvăluită de un sondaj al Federației Mondiale a Agențiilor de Publicitate ce arată că o treime din top 58 advertiseri la nivel global vor suspenda sau este probabil să suspende publicitatea, în timp ce alți 40% iau în considerare acest lucru.

Luni, Ford și Adidas au anunțat că intenționează să oprească publicitatea de pe Facebook, alăturându-se unor corporații precum Honda, Verizon, Diageo sau Unilever.


Alte mari companii, precum Starbucks și Coca-Cola, au oprit deja toată publicitatea pe rețelele sociale, dar la scurt timp au anunțat că-și retrag susținerea pentru campania “Stop Hate for Profit”, coordonatoarea boicotului împotriva Facebook.

Organizatorii campaniei de boicotare a publicităţii pe Facebook, care a atras rapid un sprijin tot mai mare din partea unor companii majore, se pregătesc să extindă lupta la nivel global pentru a spori presiunea asupra companiei de media socială, scopul fiind eliminarea propagării urii.

De la lansarea campaniei, la începutul lunii iunie, peste 160 de companii, între care Verizon Communications şi Unilever, au anunţat că nu vor mai cumpăra publicitate pe cea mai mare platformă de socializare din lume, cel puțin în luna iulie.

Volkswagen a anunțat că se alătură boicotului, alături de Honda Europe și Ford Europe.


Un purtător de cuvânt al Ford a declarat: “Suspendăm toată publicitatea făcută în SUA și Europa pe rețelele sociale pentru următoarele 30 de zile și reevaluăm prezența noastră pe aceste platforme. Trebuie eradicată existența existența pe platformele sociale a conținutului ce include discurs al urii, violență și injustiție socială.”

Uciderea de către polițiști a afro-americanului George Floyd a declanşat un fenomen fără precedent, declanșat de simplii utilizatori ai rețelelor sociale și preluat rapid de către corporații din întreaga lume, de denunțare a rasismului și a discursului urii.

Pentru că a tolerat discursul instigator la ură al președintelui Statelor Unite ale Americii, sub pretextul protejării libertății de exprimare, Facebook se află în ultimul timp în centrul atacurilor și tot mai multe companii își suspendă publicitatea pe Facebook pentru a pune presiune pe gigantul tehnologic să adopte politici mai stricte împotriva conținutului rasist și instigator la ură de pe platformele sale.

Facebook a recunoscut, duminică, 28 Iunie, că mai are multe de făcut şi că se asociază cu asociaţii pentru drepturile civile şi experţi pentru a dezvolta mai multe instrumente pentru a combate ura. Mark Zickerberg a anunțat că va implementa noi politici de conectare care să asigure o verificare mai corectă a dezinformărilor de pe platforma sa.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: