fbpx Modifica setari cookieuri

Just Business

Economia și administrația – problemă comună: lipsa competențelor digitale ale personalului, produsă de lipsa educației continue

Guvernul a decis alocare sumei de 150 de milioane de lei din fondul de urgență pentru achiziționarea de dispozitive electronice conectate la internet, astfel încât… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Fotografia de la întâlnirea Economiei cu Pandemia: Convergența 2019 și convergența 2020

Câteva citate din Programul de convergență 2019 – 2022 ar putea explica mult mai clar anumite prevederi incluse în Programul de convergență 2020 (Programul oficial… Mai mult

26.05.2020

Analiză

Cea mai grea împărțeală din istoria UE: încep negocierile

Mai sunt două zile până când va fi anunțată noua propunere de Cadru Financiar Multianual Aceasta conține inclusiv mult-așteptatele detalii ale Fondului de Relansare Economică… Mai mult

25.05.2020

Europa

Europa a depășit vârful pandemiei Covid – țările au trecut la faza a doua de gestionare: testarea ratei de imunizare

După relaxarea măsurilor de prevenire a pandemiei, autoritățile naționale au declanșat pe tot globul marea operațiune a testării pe scară largă, pentru depistarea anticorpilor la… Mai mult

25.05.2020

Alianța Renault – Nissan în pericol după arestarea lui Carlos Ghosn în Japonia

de Adrian N Ionescu , 20.11.2018

Consiliul de administrație al Renault se va reuni marți pentru a decide privind o formulă de management interimar, în urma arestării directorului său general (CEO), Garlos Ghosn, în Japonia.

„Carlos Ghosn nu mai este în poziția în care să mai poată conduce Renault”, a declarat ministrul francez al Economiei, Bruno Le Maire, marți, citat de Reuters.

Statul francez deține 15% din acțiunile Renault, iar oficialul francez a emis varianta înlocuirii temporare a lui Carlos Ghosn, care a fost arestat, luni, în Japonia, fiind suspectat de evaziune fiscală.

(Citiți și: Preşedintele Renault-Nissan a fost arestat în Japonia, acțiunile companiei scad consistent)

Carlos Ghosn este președintele consiliului de administrație al Nissan Motors și este arhitectul alianței acesteia cu Renault și cu Mitsubishi Motor.

Renault deţine 43,4% din acţiunile Nissan.

„Renault a fost slăbită și trebuie să acționăm repede”, a mai spus Bruno Le Maire, adăugând că se va consulta cu partea japoneză și că partneriatul Renault – Nissan este în interesul ambelor companii și al Franței și Japoniei deopotrivă.

Semnele disensiunilor

Alianța Renault – Nissan este în pericol în urma arestării lui Carlos Ghosn, iar directorul general al Nissan, Hiroto Saikawa, s-a grăbit să declare, luni, că va propune demiterea acestuia din consiliului de administrație.

Carlos Ghosn, cetăţean francez cu descendenţă libaneză, este unul dintre puţinii executivi de top străni din Japonia.

În absența unui „lider unificator”, luarea deciziilor la nivelul alianței ar putea deveni greoaie, a declarat un manager al Nissan, citat de Reuters sub condiția anonimatului.

Carlos Ghosn a fost cel care a construit, începând de acum 20 de ani, alianța Renault – Nissan, în urma căreia compania japoneză a fost salvată de la faliment. Odată cu intrarea Mitsubishi în alianţă, aceasta a fost propulsată în fruntea clasamentului global al producătorilor auto.

Îngrijorările au fost mai degrabă accentuate de declarația vicepreședintelui Nissan pentru relații guvernamentale, Hitoshi Kawaguchi, deși a declarat că a cerut unui reprezentant al guvernului de la Tokyo m,enținerea unor bune relații dintre Japonia și Franța.

Nissan a informat Renault că a găsit dovezi ale unor potenţiale delicte la Renault-Nissan BV, compania olandeză care supervizează operaţiunile alianţei şi care este controlată de Renault, potrivit Reuters.

„Guvernul francez va rămâne extrem de vigilent în privinţa stabilităţii alianţei, a grupului (Renault) şi a angajaţilor săi, care se bucură de susţinerea deplină a statului”, a declarat Emmanuel Macron, luni.

Problemele alianţei survin în condiţiile în care întreaga industrie se confruntă cu provocările reglementărilor mai severe privind emisiile, ale celor privind declinul vânzărilor maşinilor cu motorizare diesel şi ale celor privind investiţiilor necesare în motorizarea electrică și în tehnologiile de copnducere autonomă.

Acţiunile Renault au pierdut 11% din valoare, luni şi scăderea continua cu 2,5% marţi după amiază.

Acţiunile Nissan pierdeau 5,45%, marţi, după o scădere similară luni.

După includerea includerea Mitsubishi în 2016, alianţa Renault-Nissana devenit anul trecut cel mai mare producător mondial de automobile cu 10,6 milioane unităţi, mai mult decât Volkswagen şi Toyota.

Alianţa produce zece mărci de automobile, printre care Dacia, Lada, Samsung Motors, Alpine, Infiniti, Datsun, are 470.000 de salariaţi în  122 de uzine de pe toate continentele.

 

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 20.11.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

VIDEO Alina CULCEA, Președinte ARPIM: „România va fi în competiție cu celelalte țări pentru investiții, pe toate domeniile, dar mai ales în sectorul farmaceutic”

Redacţia

„Una dintre lecțiile pe care le-am învățat cu toții a fost lecția solidarității. A fost o mobilizare fără precedent din partea asociației noastre, sperăm că… Mai mult

Europa

Scădere surprinzătoare a șomajului în SUA, în mai: 13%, analiștii se așteptau la o creștere spre 20%

Adrian N Ionescu

Economia SUA a oferit pe neașteptate mai multe locuri de muncă decît estimau analiștii, în luna mai, iar rata şomajului a scăzut la 13,3% de… Mai mult

Stiri

BNR primește o linie de finanțare de 4,5 miliarde de euro de la BCE pentru asigurarea lichidității de euro

Alexandra Pele

Banca Centrală Europeană (BCE) și Banca Națională a României (BNR) au convenit asupra unui aranjament în cadrul căruia se va furniza BNR lichiditate în euro,… Mai mult

Stiri

Statul încasează de la Hidroelectrica dividende suplimentare de 600 milioane de lei

Adrian N Ionescu

Ministerul Economiei și Energiei a decis, cu puterea pachetului de 80% din acțiunile Hidroelectrica, distribuirea de către companie a unor dividende suplimentare de 750 de… Mai mult

Europa

Benzinăriile din Germania, obligate să instaleze stații de încărcare pentru maşinile electrice

Adrian N Ionescu

Germania va obliga toate benzinăriile de pe teritoriul său să aibă staţii de încărcare pentru vehiculele electrice, pentru încurajarea cererii acestui segment auto. Măsura apare… Mai mult

Europa

Comenzile din Germania au scăzut cu peste 25% în aprilie. Punctul minim al recesiunii industriale a trecut

Alexandra Pele

Comenzile din industria germană au scăzut cu 25,8% în aprilie, cel mai abrupt declin lunar din 1991, potrivit datelor publicate vineri și citate de Reuters.… Mai mult

Stiri

VIDEO Mirela Iordan, CEO Pfizer Romania: Singur, sistemul public nu poate face față provocărilor prezente sau viitoare

Redacţia

Reforma în sistem este treaba autorităților însă jucătorii privați pot sprijini anumite zone. De exemplu, „Pfizer are know how extarordinar pe educație în Sănătate. Trebuie… Mai mult