vineri

19 aprilie, 2024

15 aprilie, 2017

Doar 11% dintre executivii băncilor globale se așteaptă ca performanța financiară să se îmbunătățească semnificativ în următoarele 12 luni, potrivit studiului Global Banking Outlook 2017.

Studiul este bazat pe un sondaj derulat în rândul directorilor executivi din aproape 300 de bănci din toată lumea și lansat vineri de firma de consultanță EY.

Campaniile de reducere a costurilor s-au dovedit insuficiente și nici nu vor aduce rezultatele dorite, dacă nu vor fi însoțite de ample procese de digitalizare și robotizare.


Rentabilitatea medie a capitalurilor băncilor a scăzut anul trecut până sub 4% în cazul băncilor europene și s-a oprit de supra pragului de 10% la băncile nord-americane, potrivit studiului EY.

Impactul reducerii cheltuielilor operaționale și administrative asupra profitului a fost anulat de scăderea veniturilor, între 2011 și 2015. În ciuda eforturilor, cheltuielile menționate s-au redus în medie cu doar 6% în aceeași perioadă.

Aşteptările privind performanţa financiară din sectorul bancar românesc „sunt ceva mai optimiste”. Cauza principală este „reducerea costului riscului de credit pentru o bună parte dintre bănci, dar şi a stabilizării venitului net din dobânzi sau chiar a unei uşoare creşteri ale acestor venituri, pentru o parte mai mică dintre bănci”, spune Gelu Gherghescu, Financial Services Leader EY România.

Băncile lumii sunt preocupate de gestionarea riscului reputaţional, care este o prioritate pentru 69% dintre bănci.


Îmbunătăţirea securității cibernetice şi a securităţii datelor este pe agenda a 64% dintre bănci.

Simplificarea modelului de afaceri este considerată o prioritate de către 43% dintre bancherii chestionaţi, în timp ce parteneriatele cu companii FinTech sunt o prioritate pentru 39% dintre aceștia.

În cadrul segmentului băncilor sistemice globale, procentele pentru cele două aspecte sunt semnificativ mai mari: 68% dintre aceste bănci consideră parteneriatele cu companii FinTech o prioritate şi 64% consideră o prioritate și simplificarea modelului operaţional.

Studiul concluzionează că 63% din totalul băncilor care au răspuns sondajului sunt concentrate pe optimizarea canalelor de distribuţie, în principal prin digitalizare şi prin orientarea spre self-service. 56% consideră o prioritate utilizarea de noi tehnologii, inclusiv robotics, pentru a îmbunătăţi eficiența operaţiunilor.1

Pe segmentul băncilor globale, 74% consideră optimizarea canalelor o prioritate, iar 63% văd ca prioritară şi raţionalizarea rețelei de unităţi şi agenţii.

Și în România, „o parte dintre băncile importante din piaţa locală au început deja implementarea tehnologiei Robotic Process Automation (RPA) pentru automatizarea anumitor procese care au costuri mari, dar şi ale unora cu impact pe competitivitate”, spune Aurelia Costache, Financial Services Advisory Leader EY România.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: