Europa

Interviu / Tribalizarea în epoca deglobalizării. Primul pas spre următorul război

Textul de mai jos e un fragment din interviul cu Koert Debeuf, senior associate researcher la Institutul de Studii Europene de la Universitatea Liberă din… Mai mult

10.02.2019

La obiect

Coboară: Investițiile străine țin pasul cu investițiile publice. De la spectacolul legilor bugetelor, la tristețea din execuțiile bugetare

Investiţiile publice și-au menținut coborârea încă din anii crizei financiare, conform execuţiilor bugetare, chiar dacă legile bugetelor de stat din ultimii trei ani au arătat cifre în creştere.… Mai mult

10.02.2019

La obiect

Educaţia – 4 indicatori esenţiali la care stăm foarte slab

În contextul abordărilor prioritare la nivel european privind dezvoltarea sustenabilă, Eurostat a publicat un set sintetic de indicatori uniformizat ca metodologie pentru fiecare ţară, indicatori… Mai mult

10.02.2019

Interviu

România consumului văzută prin ochii unui superretailer. O viziune care ar putea deveni politici publice

Textul de mai jos e o compilație de mici fragmente din interviul pe care Iulian Stanciu – CEO al e-mag – l-a acordat pentru numărul 99… Mai mult

07.02.2019

Cronicile

Statele UE au convenit reducerea cu 35% a emisiilor auto până în 2030

de Iulian Soare , 10.10.2018

Statele Uniunii Europene au convenit reducerea cu 35% a emisiilor auto până în 2030, îngrijorate de un raport al ONU referitor la încălzirea globală.

Germania, unul dintre statele UE cu industrie auto foarte dezvoltată, a avertizat că obiectivele prea dificile riscă să aibă un efect negativ asupra industriei și locurilor de muncă.

Împărțiți între reducerea poluării și menținerea competitivității industriei, miniștrii europeni ai Mediului au discutat marți, la Luxemburg, peste 13 ore, până aproape de miezul nopții, înainte de a ajunge la un compromis referitor la limitele de dioxid de carbon care trebuie să fie impuse producătorilor de automobile din Europa, scrie News.ro.

Reglementările finale vor fi stabilite prin intermediul discuțiilor care vor avea loc începând de miercuri cu alte două organisme europene: Parlamentul European, care vrea o țintă mai ambițioasă, și Comisia Europeană, care a propus un nivel mai scăzut.

Într-un comunicat comun, miniștrii UE și-au exprimat îngrijorarea profundă provocată de un raport al ONU care cere măsuri rapide, fără precedent, pentru a ține sub control încălzirea globală, dar nu au dorit să își revizuiască în creștere angajamentul de reducere a emisiilor asumat prin acordul climatic de la Paris convenit în 2015.

Mai multe țări au cerut reducerea mai mare, cu 40%, a emisiilor auto, în conformitate cu țintele aprobate săptămâna trecută de parlamentarii europeni, iar reprezentanții Irlandei și Olandei au fost printre cei care s-au declarat dezamăgiți de acordul de compromis.

Germania, care are o industrie auto semnificativă, a susținut propunerea UE de reducere a emisiilor cu 30% autmobilelor și vehiculelor comerciale noi (de tip van), până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2021.

Ecologiștii afirmă că Germania nu a învățat încă să fie mai fermă cu industria auto, în pofida scandalului provocat de Volkswagen, care a recunoscut în 2015 folosirea unui soft ilegal pentru maskarea emisiilor a circa 11 milioane de vehicule la nivel mondial.

Germania, cu sprijinul statelor est-europene, a deținut o minoritate de blocare a țintelor mai ambițioase de reducere a emisiilor, au declarat surse europene.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 10.10.2018

Un raspuns

  1. Dan T
    11.10.2018, 6:52 am

    Pozitia moderata a Germaniei si tarilor est-europene este cea mai fezabila. Tintele prea inalte risca sa fie desmintite de realitati.
    Oricum, numai cu aportul UE nu se poate limita semnificativ pokuarea globala.

Lăsați un comentariu


Stiri

Ministerul Educației ia la verificat toate școlile postliceale sanitare din țară

Vladimir Ionescu

Toate şcolile postliceale sanitare din ţară vor face obiectul unor ample verificări, a anunţat vineri ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu. Inspecţiile vin după ce ministerul ar fi… Mai mult

Stiri

Sute de magistrați au protestat vineri în maimulte județe împotriva noilor Ordonanțe din Justiție. Protestele vor continua și în zilele următoare

Vladimir Ionescu

Peste 200 de magistraţi au protestat, vineri, pe scările Palatului de Justiție din Capitală, nemulţumiţi de ordonanţa de urgenţă a Guvernului care modifică legile Justiţiei. Protestul… Mai mult

Stiri

Reacții politice la protestul magistraților / Călin Popescu Tăriceanu îi critică dur, Kelemen Hunor dezaprobă OUG pentru Justiție. Președintele cere UDMR să apere democrația

Vladimir Ionescu

Pe măsură ce protestele magistraților nemulțumiți de OUG 7 se extind, apar și reacțiile politice. Președintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat vineri că magistrații care… Mai mult

Stiri

Secția pentru magistrați a obținut de la DNA copia Dosarului Tel Drum

Vladimir Ionescu

O copie a dosarului mare Tel Drum, cel în care este urmărit penal și Liviu Dragnea, a ajuns deja la Secția specială pentru investigarea magistraților,… Mai mult

Stiri

ANRE are probleme să respecte plafonarea prețurilor la electricitate decisă de Guvern

Adrian N Ionescu

Autoritatea de Reglementare în Energie (ANRE) este pe cale să aprobe prețuri reglementate la energie electrică, valabile de la 1 martie, în cel mai bun… Mai mult

Stiri

Consiliul Concurenţei a avizat achiziţia de către ENGIE România acţiunilor Wirom deţinute de Gazprom

Adrian N Ionescu

ENGIE România devine acţionarul unic al distribuitorului de gaze naturale Wirom, după ce Consiliul concurenţei a avizat achiziţia pachetului de acţiuni de 48,85% deținute de… Mai mult

Stiri

Grupul Telekom, la care statul deține 45,9% din acțiuni, ar putea să nu participe la licitațiile 5G. Guvernul speră să obțină 2,1 miliarde de lei pentru acest licențe

Alexandra Pele

Grupul Telekom România, la care statul este acționar minoritar controlând un pachet de 45,9%, ar putea alege să nu participe la licitația 5G din acest… Mai mult