La obiect

“gROwth – Contul de economii Junior”: statul plătește randamentele cu banii copiilor săraci

  Guvernul introduce contul individual pentru copii, pentru a-i ajuta pe tinerii ce împlinesc 18 ani să aibă un start mai bun în viață. În… Mai mult

06.12.2018

Analiză

Costul forţei de muncă, cu aproape 14% mai mare faţă de anul trecut. Implicaţii

Costul orar al forţei de muncă crescut în trimestrul III 2018 cu 13,91% faţă de aceeaşi perioadă din 2017 (+1,53% comparativ cu T2 2018), potrivit… Mai mult

04.12.2018

Analiză

Deficitul la 10 luni, de trei ori mai mare decât anul trecut

În timp ce veniturile după primele 10 luni exprimate ca procentaj din PIB au crescut cu 0,3 puncte procentuale din PIB faţă de aceeaşi perioadă… Mai mult

03.12.2018

Analiză

Veniturile bugetare, minim istoric – sub două treimi din media UE ca pondere în PIB. Trend în scădere şi valori reduse pe toată linia

România s-a plasat în 2017 pe penultimul loc între statele membre UE la ponderea veniturilor bugetare în PIB, potrivit datelor Eurostat. Cu doar 25,8%, ţara… Mai mult

02.12.2018

Cronicile

Statele UE au convenit reducerea cu 35% a emisiilor auto până în 2030

de Iulian Soare , 10.10.2018

Statele Uniunii Europene au convenit reducerea cu 35% a emisiilor auto până în 2030, îngrijorate de un raport al ONU referitor la încălzirea globală.

Germania, unul dintre statele UE cu industrie auto foarte dezvoltată, a avertizat că obiectivele prea dificile riscă să aibă un efect negativ asupra industriei și locurilor de muncă.

Împărțiți între reducerea poluării și menținerea competitivității industriei, miniștrii europeni ai Mediului au discutat marți, la Luxemburg, peste 13 ore, până aproape de miezul nopții, înainte de a ajunge la un compromis referitor la limitele de dioxid de carbon care trebuie să fie impuse producătorilor de automobile din Europa, scrie News.ro.

Reglementările finale vor fi stabilite prin intermediul discuțiilor care vor avea loc începând de miercuri cu alte două organisme europene: Parlamentul European, care vrea o țintă mai ambițioasă, și Comisia Europeană, care a propus un nivel mai scăzut.

Într-un comunicat comun, miniștrii UE și-au exprimat îngrijorarea profundă provocată de un raport al ONU care cere măsuri rapide, fără precedent, pentru a ține sub control încălzirea globală, dar nu au dorit să își revizuiască în creștere angajamentul de reducere a emisiilor asumat prin acordul climatic de la Paris convenit în 2015.

Mai multe țări au cerut reducerea mai mare, cu 40%, a emisiilor auto, în conformitate cu țintele aprobate săptămâna trecută de parlamentarii europeni, iar reprezentanții Irlandei și Olandei au fost printre cei care s-au declarat dezamăgiți de acordul de compromis.

Germania, care are o industrie auto semnificativă, a susținut propunerea UE de reducere a emisiilor cu 30% autmobilelor și vehiculelor comerciale noi (de tip van), până în 2030, comparativ cu nivelurile din 2021.

Ecologiștii afirmă că Germania nu a învățat încă să fie mai fermă cu industria auto, în pofida scandalului provocat de Volkswagen, care a recunoscut în 2015 folosirea unui soft ilegal pentru maskarea emisiilor a circa 11 milioane de vehicule la nivel mondial.

Germania, cu sprijinul statelor est-europene, a deținut o minoritate de blocare a țintelor mai ambițioase de reducere a emisiilor, au declarat surse europene.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 10.10.2018

Un raspuns

  1. Dan T
    11.10.2018, 6:52 am

    Pozitia moderata a Germaniei si tarilor est-europene este cea mai fezabila. Tintele prea inalte risca sa fie desmintite de realitati.
    Oricum, numai cu aportul UE nu se poate limita semnificativ pokuarea globala.

Lăsați un comentariu


Stiri

Ion Iliescu, pentru Le Figaro: Problemele juridice ale lui Dragnea au dus la cea mai gravă criză din istoria PSD

Iulian Soare

„Este o perioadă dificilă, confuză pentru partid, care traversează cea mai gravă criză politică a sa” – a declarat fostul președinte Ion Iliescu pentru Le… Mai mult

Stiri

Primarii de municipii cer întâlnire cu premierul Dăncilă în chestiunea veniturilor locale pe anul viitor

Vladimir Ionescu

Conducerea Asociaţiei Municipiilor din România (AMR) solicită prim-ministrului Viorica Dăncilă organizarea unei întâlniri de urgenţă pentru discutarea nivelului cotelor din impozitul pe venit ce urmează… Mai mult

Stiri

Guvern: Cinci investitori, interesați de realizarea Autostrăzii Ploieşti-Braşov în PPP. Verdict Pro Infrastructura: o mascaradă penibilă

Vladimir Ionescu

Cinci investitori au depus oferte pentru atribuirea contractului de parteneriat public-privat pentru realizarea Autostrăzii Ploieşti- Braşov, până luni, ultima zi de depunere a cererii de… Mai mult

Stiri

Consiliul Concurenţei: Nicio instituţie publică nu ne-a sesizat în legătură cu posibile înţelegeri între bănci

Vladimir Ionescu

Consiliul Concurenţei a făcut recomandări pentru creșterea concurenței în sectorul financiar și, implicit, pentru scăderea comisioanelor, în contextul finalizării anchetei sectoriale pe piața serviciilor bancare de… Mai mult

Stiri

Disputa dintre companiile care operează aplicații de taxi și primăria Capitalei ajunge la Curtea de Justiție a UE

Vladimir Ionescu

Tribunalul București s-a adresat Curții de Justiție a UE pentru a lămuri conflictul dintre operatorii aplicațiilor de taxi și Primăria București. Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a inițiat… Mai mult

Stiri

Huawei intră în competiţie cu Orange şi Telekom pentru contractul „wireless în şcoli”

Vladimir Ionescu

Compania chineză Huawei Technologies a depus ofertă în licitația pentru contrac tul de peste 165 milioane de lei (fără TVA) de realizare a platformei naționale… Mai mult

Stiri

Presa europeană relatează confruntarea PSD – Bruxelles

Razvan Diaconu

Deutsche Welle, Die Presse, Austria News și Zeit Online scriu luni că Guvernul României se află în plin conflict cu Bruxelles chiar înainte de preluarea… Mai mult