joi

25 aprilie, 2024

5 noiembrie, 2012

Criza economică îi determină pe spanioli să renunţe la autostrăzi, astfel că multe dintre ele sunt în pragul falimentului, transmite AFP, citată de Agerpres.

“Am solicitat insolvenţa deoarece nu mai putem face faţă rambursării datoriilor”, a declarat José Antonio Lopez Casas, director general al societăţii Accesos de Madrid, care gestionează autostrăzile Radial 3 şi Radial 5.

Pentru aceste două autostrăzi, inaugurate în 2004, nota de plată este încărcată: 660 milioane de euro datorii către bănci, 340 milioane de euro către constructori şi 400 milioane de euro pentru exproprieri.


Nu este vorba de un caz singular în Spania, a patra economie din zona euro. În luna mai, autostrada Madrid-Toledo a demarat procedura de redresare judiciară, urmată în luna septembrie de autostrăzile Radial 3, 4 şi 5, care servesc drept căi de acces către capitala Madrid, apoi de traseele Cartagena-Vera şi Ocana-La Roda.

“În Spania, aşa cum am avut o bulă imobiliară am avut şi o altă bulă în infrastructuri, în special în sectorul rutier, unde am construit mii şi mii de kilometri de autostrăzi pe rute unde nu exista densitatea care să le justifice”, a comentat Paco Segura, specialist în transporturi în cadrul asociaţiei Ecologistas en Accion.

Această politică, foarte activă până la declanşarea crizei, a permis Spaniei să atingă mai multe recorduri: lider european în materie de kilometri de autostrăzi şi număr de aeroporturi comerciale cu caracter internaţional, numărul doi mondial în materie de kilometri de linii de tren de mare viteză.

Concesionarii de autostrăzi plătesc preţul pentru această frenezie de construcţii, în condiţiile în care statul a dat undă verde pentru o mulţime de proiecte de autostrăzi cu plată, dar în acelaşi timp a continuat să dezvolte şi drumurile gratuite, preferate în prezent de automobilişti.


Criza a accentuat acest efect, în primul trimestru traficul pe autostrăzile cu plată a scăzut cu 8,2% în ritm anual, atingând cel mai scăzut nivel după 1998, arată datele Ministerului Transporturilor.

Potrivit organizaţiei Ecologistas en Accion, autostrada Madrid-Toledo nu înregistrează decât 11% din traficul preconizat iniţial.

“Acolo unde trebuia să avem 35.000 de vehicule e zi avem 10.000″, a confirmat José Antonio Lopez Casas, care nu se aşteaptă la un ajutor din partea guvernului de la Madrid, implicat într-un efort de austeritate fără precedent

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: