La obiect

Coboară: Investițiile străine țin pasul cu investițiile publice. De la spectacolul legilor bugetelor, la tristețea din execuțiile bugetare

Investiţiile publice și-au menținut coborârea încă din anii crizei financiare, conform execuţiilor bugetare, chiar dacă legile bugetelor de stat din ultimii trei ani au arătat cifre în creştere.… Mai mult

10.02.2019

La obiect

Educaţia – 4 indicatori esenţiali la care stăm foarte slab

În contextul abordărilor prioritare la nivel european privind dezvoltarea sustenabilă, Eurostat a publicat un set sintetic de indicatori uniformizat ca metodologie pentru fiecare ţară, indicatori… Mai mult

10.02.2019

Interviu

România consumului văzută prin ochii unui superretailer. O viziune care ar putea deveni politici publice

Textul de mai jos e o compilație de mici fragmente din interviul pe care Iulian Stanciu – CEO al e-mag – l-a acordat pentru numărul 99… Mai mult

07.02.2019

Analiză

Câteva grafice: Haosul desăvârșit din Bugetele României. O analiză pe 4 ani a diferenței dintre Lege și Execuție

Deși la prima vedere sunt greu de întocmit, Bugetele publice ale României sunt, de fapt, o înșiruire de indicatori și liste de venituri și cheltuieli care… Mai mult

06.02.2019

Cronicile

Scandalul falsificării normelor de poluare lovește și compania Daimler, producător Mercedes

de Iulian Soare , 10.6.2018

Autoritatea germană de reglementare a sectorului auto (KBA) a găsit cinci tipuri de dispozitive „de oprire ilegală a emsiilor de gaze” instalate pe automobilele Vito şi C-Class produse de Daimler, informează duminică publicaţia Bild am Sonntag.

Autoritatea de control afirmă într-un raport citat de publicația germană că dispozitivele de control al emisiilor au fost folosite la circa un milion de autovehicule, echipate cu motoare diesel Euro 6.

Un purtător de cuvânt al Daimler a declarat că nu va comenta articolul publicaţiei germane, adăugând: „Colaborăm într-o măsură deplină şi transparentă cu KBA şi cu ministerul federal al transporturilor”.

Ministrul Transporturilor din Germania a criticat la sfârşitul lunii mai compania Daimler cu privire la numărul de camioane şi autoturisme Vito şi C-Class care au trebuit rechemate pentru depăşirea normelor de poluare, scrie Reuters.

Directorul executiv al companiei Dieter Zetsche a fost convocat de ministrul Transporturilor pentru o primă întâlnire, la care a fost discutată problema utilizării dispozitivelor software care permit modelelor Vito şi C-Class să ascundă nivelul real de poluare.

(Citiți și: ”Start în războiul comercial transatlantic: SUA impun taxarea suplimentară a importurilor din UE, Canada și Mexic. Ținta următoare – mașinile de lux germane”)

Autoritatea germană de reglementare a sectorului auto KBA a cerut Daimler să recheme aproximativ 6.300 de utilitare Vito echipate cu motor de 1,6 litri pentru că au încălcat reglementările privind emisiile. Cazul vine după scandalul emisiilor autoturismelor Volkswagen.

„Vom avea un schimb de idei detaliat privind chestiunile tehnice foarte complexe, cu scopul de a afla cât modele sunt afectate”, a declarat ministrul german al transporturilor, Andreas Scheuer, adăugând că Daimler a primit un termen până pe 15 iunie să găsească o soluţie pentru rezolvarea emisiilor de pe modelul Vito.

Publicaţia Bild am Sonntag, fără a menţiona surse, a relatat că autorităţile de reglementare investighează aproximativ 40.000 de camionete Mercedes-Benz Vito şi 80.000 de modele C-Class pentru un posibil software care ar fi permis vehiculelor să polueze în exces fără a fi detectate.

Producătorul auto a declarat că va face apel împotriva deciziei KBA de a clasifica software-ul ca fiind ilegal şi că va contesta descoperirile KBA în instanţă, dacă este necesar.

Industria auto, în special cea germană, se confruntă cu mari probleme după ce un recent test a relevat faptul că peste 90% dintre motoarele de ultimă generație încalcă normele de poluare.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 10.6.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

Cele 11 revendicări: Mobilizare fără precedent a magistraților împotriva măsurilor care le subminează independența

Vladimir Ionescu

Judecătorii și procurorii recurg la o mobilizare fără precedent pentru a bloca aplicarea ultimelor modificări aduse legilor Justiției. A fot formulată și o listă cu revendicări… Mai mult

Europa

Miniştrii Comerţului din UE discută la București despre relațiile cu SUA și modernizarea OMC

Adrian N Ionescu

Miniştrii Comerţului din ţările membre ale Uniunii Europene participă, vineri la Palatul Parlamentului, la o reuniune informală pentru a discuta despre procesul de modernizare a… Mai mult

Europa

L’Espresso: Negocieri secrete pentru finanţarea partidului lui Salvini cu bani ruseşti

Iulian Soare

Publicaţia L’Espresso publică o investigaţie care vizează un acord de vânzare a trei milioane de tone de combustibil diesel către o companie italiană, un contract… Mai mult

Stiri

Președintele Iohannis i-a numit în funcție pe noii miniștri ai Transporturilor și Dezvoltării

Vladimir Ionescu

Administrația Prezidențială a anunțat joi că șeful statului a semnat decretele de numire ale lui Daniel Suciu, în funcția de viceprim-ministru, ministrul Dezvoltării regionale și… Mai mult

Stiri

Analiză: Regiuni și fonduri de dezvoltare regională

Ioana Morovan

Dezvoltarea economică a României este indisolubil legată de fondurile europene. În ultimul deceniu, Uniunea Europeană a fost cel mai mare investitor în România și sute… Mai mult

Stiri

Cristi Danileț: Unii magistrați își vor suspenda activitatea, în semn de protest față de OUG pe Justiție

Razvan Diaconu

Magistrații români vor organiza proteste după model polonez, anunță la RFI judecătorul Cristi Danileț, în contextul noii OUG pe legile justiției. El spune că unii… Mai mult

Stiri

Președintele Iohannis a trimis Parlamentului spre reexaminare legea privind Codul Fiscal

Vladimir Ionescu

Administrația Prezidențială a anunțat joi că președintele Klaus Iohannis a trimis Parlamentului spre reexaminare legea privind Codul Fiscal. Preşedinţia susţine că între momentul emiterii de… Mai mult