joi

28 martie, 2024

4 august, 2016

internet broadbandGuvernul a lansat joi GovITHub, program ce îşi propune să transforme serviciile publice cu ajutorul tehnologiei. O componentă esențială a proiectului vizează îmbunătăţirea modului în care statul interacţionează cu cetăţenii şi cu mediul antreprenorial.

În proiect sunt așteptați specialiști IT care doresc să se implice în eficientizarea administrației publice.

Regimul de colaborare cu specialiști IT

Premierul Cioloș a anunțat joi că cei care vor și pot să ia ”o pauză” în activitatea lor din mediul privat și să “dea o mână de ajutor” Guvernului pentru îmbunătățirea modului de lucru al administrației publice din perspectiva utilizării tehnologiei informației, dar și a serviciilor acordate cetățenilor, vor primi o bursă de 2.000 euro pe o perioadă de șase luni.


Numărul burselor care vor fi acordate este de 10.

Premierul a spus că Guvernul este deschis și la ideea de voluntariat din partea specialiștilor IT, explicând că în acest sistem lucrează o echipă la Ministerul Mediului, care lucrează la îmbunătățirea aplicației „Inspectorul Pădurilor”.

Acești specialiști vor deveni membrii GovITHub și vor participa direct în implementarea proiectelor de eficientizare a administrației.

Consiliul ”înțelepților”

Membrii aleg pentru reprezentare Comitetul GovITHub (CoRe), format din antreprenori, experți și membri ai administrației.


Un prim consiliu interimar al programului este alcătuit din Florin Talpeș (BitDefender), Radu Georgescu (GECAD), Bogdan Iordache (HowToWeb), Andrei Avadanei (DefCamp), Dan Nechita și Radu Puchiu (Cancelarie).

CoRe se reunește o dată pe lună pentru a analiza stadiul proiectelor și realizează un raport anual, pe care îl prezintă într-un eveniment public – ITagora.

Consiliul va avea ca atribuții:

  • selecția membrilor (atât bursieri, cât și voluntari)
  • prioritizarea propunerilor de proiecte
  • definirea regulilor de organizare internă, asigurarea transparenței și a deschiderii programului, monitorizarea progresulu

Ce este GovITHub

GovITHub este o platformă de interacțiune dintre Guvern, hub-uri IT, incubatoare de afaceri, ONG-uri, fonduri de investiții și companii private cu scopul promovării reciproce și sprijinului pentru proiectele cu potențial.

Conform Guvernului, specialiști din mediul IT – programatori, designeri, manageri de proiect, antreprenori în domeniu etc.- sunt chemați să se alăture decidenților din administația publică centrală pentru a încerca simplificarea interacțiunii cu cetățenii prin digitalizare, dar și pentru a aduce un plus de inovație în acest domeniu dezvoltând servicii noi sau lucrând la îmbunătățirea celor existente.

Premierul Dacian Cioloș a afirmat joi că guvernele a investit până în prezent zeci și sute de milioane de euro în diversele pltaforme IT cu care lucrează administrația, dar acestea, din diferite motive, nu lucrează la deplina lor capacitate.

De remedierea acestei situații va răspunde un Chief Information Officer – Coordonator pentru Tehnologia Informației de la nivelul Guvernului, care va avea rolul de a integra sistemele informatice existente.

Argumentele premierului Dacian Cioloș

„Ne-am dat seama că avem nevoie de capacitate inovativă în administrație, capacitate de inovație care să vină din sectorul care, din punctul meu de vedere, s-a dezvoltat cel mai rapid în economia românească, producția de servicii IT. Ne-am lovit și noi când am venit de acest munte, de aceasta birocratie. Am început un anumit proces, dar ne-am dat seama după câteva luni că în celelalte câteva luni care ne răman nu-i suficient să schimbăm câteva legi ca să putem schimba sistemul. Trebuie să desțelenim terenul, să putem altceva în loc. O altfel de legislție, un altfel de concept al administrației (…) mai puțin birocratic, mult mai transparent, mult mai deschis, în așa fel încât pe viitor să nu mai avem doar trei-patru firme de IT care să câștige toate licitațiile din administrația public și care, mai mult, să vină și să construiască software-uri care nu sunt compatibile între ele. Deci, creăm așa, felii și insule în administrație, care nu comunică între ele”, a transmis premierul  participanților la lansarea programului GovITHub.

Primul ministru spune ca legislatia va fi adaptată la acest nou sistem de funcționare: „Chiar am avut zilele trecute o discuție pe păduri, pe aceasta idee ce putem face ca să ținem sub control și să reducem acest fenomen al tăierilor ilegale și al lipsei de transparenț. Dar avem nevoie de baza asta, de infrastructura asta, ca să putem schimba și legislația. Altfel degeaba schimbăm legislația, dacă nu avem un alt mecanism cu care să funcționăm.”

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. SA LUAM EXEMPLU !

    1)Cum a devenit Estonia tara unde ajungi doar o data sau de doua ori in viata la ghiseu – Pasii prin care internetul a invaluit micul stat baltic

    In Estonia serviciile de internet banking sunt disponibile de acum 20 de ani, iar votul electronic, de 11 ani. Dureaza cateva minute sa-ti completezi declaratiile de impozit, iar o firma poate fi infiintata intr-o jumatate de ora. Nu e de mirare ca tara in care copii invata programare inca de la sapte ani, a ajuns sa fie numita E-Estonia si sa fie data ca exemplu pentru orice stat care vrea sa dezvolte servicii de e-guvernare.

    2)O româncă descrie cât de simplu e să ai o afacere la Londra: Înfiinţarea unei firme durează zece minute şi se face pe internet oricând.

    De 11 ani, Giuşcă îşi ţine singură contabilitatea într-un fişier Excel, unde introduce veniturile, cheltuielile şi mişcările de numerar de la bancă, de unde i se generează raportul de profit şi pierderi, balanţa şi cash-flow-ul, pe care le raportează o dată pe an la agenţia de administrare fiscală. Taxa pe valoare adăugată este singura raportare făcută trimestrial. Nu a făcut nici măcar un drum la Fisc pentru că fiecare antreprenor îşi depune bilanţurile online, printr-o operaţiune simplă, care durează câteva minute.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. SA LUAM EXEMPLU !

    1)Cum a devenit Estonia tara unde ajungi doar o data sau de doua ori in viata la ghiseu – Pasii prin care internetul a invaluit micul stat baltic

    In Estonia serviciile de internet banking sunt disponibile de acum 20 de ani, iar votul electronic, de 11 ani. Dureaza cateva minute sa-ti completezi declaratiile de impozit, iar o firma poate fi infiintata intr-o jumatate de ora. Nu e de mirare ca tara in care copii invata programare inca de la sapte ani, a ajuns sa fie numita E-Estonia si sa fie data ca exemplu pentru orice stat care vrea sa dezvolte servicii de e-guvernare.

    2)O româncă descrie cât de simplu e să ai o afacere la Londra: Înfiinţarea unei firme durează zece minute şi se face pe internet oricând.

    De 11 ani, Giuşcă îşi ţine singură contabilitatea într-un fişier Excel, unde introduce veniturile, cheltuielile şi mişcările de numerar de la bancă, de unde i se generează raportul de profit şi pierderi, balanţa şi cash-flow-ul, pe care le raportează o dată pe an la agenţia de administrare fiscală. Taxa pe valoare adăugată este singura raportare făcută trimestrial. Nu a făcut nici măcar un drum la Fisc pentru că fiecare antreprenor îşi depune bilanţurile online, printr-o operaţiune simplă, care durează câteva minute.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: