vineri

19 aprilie, 2024

13 iunie, 2018

Peste 2.000 de companii autohtone au potenţial de extindere peste hotare, potrivit concluziilor proiectului Start-Up Bridge după primul an de activitate.

Potenţialul cel mai mare îl au firmele românești care sunt lideri de industrie pe piața locală, start-up-urile din tehnologie „born global” și firmele cu creștere rapidă (High-Growth Enterprises).

Start-Up Bridge este un proiect de internaționalizare a afacerilor românești, lansat de Romanian Business Leaders (RBL) în iunie 2017, pentru a ajuta antreprenorii și managerii din firmele antreprenoriale să se extindă pe piețele externe.


Liderii de piață din domenii ca închirierile de mașini, curieratul, comerțul electronic, industria mobilei și retail au un potențial de extindere pe piețele externe, potrivit unui comunicat RBL, emis miercuri.

Li se alătură sutele de startup-uri din tehnologie cu potențial global încă din prima zi de activitate („born global”) și de firmele româneşti cu o evoluție rapidă, în număr de circa 1.500 companii, potrivit datelor Eurostat, citate de RBL.

O firmă este considerată cu evoluție rapidă (“High Growth Enterprise”) dacă ritmul mediu de creștere al numărului de angajați depășește 10% pe o perioadă de trei ani, fiind luate în considerare doar companiile cu cel puțin 10 angajați la începutul acestei perioade.

„Cele 2.000 de firme cu potențial concret de internaționalizare au trei mari nevoi pentru a se extinde pe piețele externe: accesul la oameni buni de dezvoltare și de vânzari, parteneri de business în piețele țintă și finanțare. Orice platformă asociativă, instituție privată sau de stat trebuie să ofere, în primul rând, know-how și informații și abia apoi finanțare, care este tot mai accesibilă datorită investitorilor business angels și a fondurilor de investiții”, a declarat Claudiu Vrînceanu, coordonator și unul dintre inițiatorii proiectului Start-Up Bridge.


Studiile arată că prezența internațională directă a firmelor românești este modestă, astfel încât numărul companiilor autohtone care efectuează investiții străine pe piețele externe este de aproximativ 20 într-un singur an.

În același timp, firmele autohtone realizează doar 30% din exporturile românești, potrivit sursei citate.

Ponderea exporturilor în PIB-ul României este cea mai redusă din Europa Centrală şi de Est, astfel încât Bulgaria şi Ungaria au exporturi mult mai ridicate raportate la ponderea în PIB.

România are o pondere a exporturilor în PIB de 60%, iar spre comparație, Bulgaria are o pondere de 80%.

Proiectul

Proiectul Start-Up Bridge este menită să sprijine prin know-how și resurse pe antreprenorii care vor să se internaționalizeze.

Echipa proiectului Start-Up Bridge a organizat în primele 12 luni de activitate cinci evenimente de match-making în străinătate și peste 20 de Meetup-uri locale, cu studii de caz ale antreprenorilor care s-au internaționalizat deja în cel puțin o piață de peste hotare.

Peste 100 de antreprenori români interesați să se internaționalizeze și peste 50 de firme deja internaționalizate au participat în proiectul Start-Up Bridge în primul an de activititate.

Studiile de caz analizate în cadrul proiectelor Start-Up Bridge sunt firme antreprenoriale românești care s-au internaționalizat deja, printre care se numără SaladBox, Autonom Rent-a-Car, eMag, DocProcess, Qualitance, Modex, Pitech Plus sau Neogen.

„Prin proiectul Start-Up Bridge ne dorim să ajutăm antreprenorii români să treacă peste barierele proprii sau legislative. Există produse și servicii în România care sunt cel puțin la fel de competitive ca cele din alte țări și ele trebuie cunoscute, dar experiența în piețele internaționale, în special a antreprenorilor tineri, este redusă”, a declarat antreprenorul Gabriel Istoc, inițiator al Start-Up Bridge.

Principalii parteneri ai proiectului Start-Up Bridge sunt eMag, UniCredit Bank, FanCourier și DocProcess.

RBL este o comunitate de antreprenori, manageri și profesioniști români din diverse domenii, uniți de dorința de a contribui la un bine public dincolo de interesele de companie sau industrie. Cei peste 190 de membri se reunesc în RBL în nume personal pentru că trăiesc ghidați de valori comune: încredere în România, altruism, integritate și acțiune.

RBL este o organizație apolitică, neguvernamentală și non-profit care oferă o platformă de acțiune și implicare socială pentru liderii din mediul privat. Organizația există prin contribuția membrilor și prin implicarea lor în proiecte, în dialogul cu autoritățile sau în evenimentele dedicate comunității.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: