joi

18 aprilie, 2024

25 iulie, 2017

Firmele românești care doresc să se promoveze pe piețele externe se pot înscrie în programul guvernamental de sprijin a internaționalizării începând de luni, 31 iulie, ora 10:00.
Fondurile se vor aloca după principiul primul venit, primul servit, a declarat ministrul pentru Mediul de Afaceri, Comerț și Antreprenoriat, Ilan Laufer.

Suma maximă pe care o poate accesa o firmă este 50.000 de lei. Există o contribuție proprie de 10% a celor care aplică, deci grantul este nerambursabil în proporție de 90%, a explicat Laufer, potrivit Agerpres.

Bugetele maxime exigibile:

  • de 30.000 de lei pentru participări individuale la târguri și expoziții internaționale,
  • 15.000 de lei maxim pentru participări individuale la misiuni economice în străinătate,
  • 10.000 de lei pentru crearea identității vizuale a companiei, marcă, siglă,
  • 10.000 de lei pentru site și aplicații pe mobil,
  • 10.000 de lei pentru cursuri pentru angajații lor,
  • 10.000 de lei pentru analiză de piață și studii
  • și 10.000 pentru alte activități.

Programul are un buget total de 71 de milioane de lei pentru perioada 2017-2020. Pentru acest an, bugetul este de 5 milioane de lei, sumă care va crește la 20 de milioane în 2018, la 22 de milioane în 2019 și la 24 de milioane în 2020.

„În total, cu bugetul de 71 de milioane de lei, estimăm peste 1.600 de firme care să beneficieze de program, dar depinde de valoarea grantului. Anul acesta, la un buget de 5 milioane de lei, discutăm undeva la 150-200 de companii. Nu este puțin. Bugetul este mare, dacă ne uităm pe o perioadă de patru ani. E foarte important să lansăm programul anul acesta și să vedem care sunt nevoile, cum putem să perfecționăm pentru anul viitor. Este important atunci când lansezi un program să nu vii cu un buget foarte, foarte mare la început, mai ales când este vorba de un program sensibil din punctul meu de vedere, adică trebuie să înțelegem cum putem fi mai eficienți. Iar în acest sens bugetul pentru anul viitor va fi de patru ori mai mare”, a arătat ministrul.

După lansarea înscrierilor, va urma o perioadă de maximum cinci zile lucrătoare pentru înscriere, după care o perioadă de 15 zile pentru evaluare, așa că firmele pot începe să facă cheltuieli eligibile cel mai târziu în luna septembrie. Principiul acordării finanțării este primul venit, primul servit.

Cum stau companiile românești la investiții în străinătate

Firmele trebuie să treacă granița în mod direct dacă economia României își propune să devină o forță regională, iar impactul investițiilor românești în străinătate merită analizat sistematic pentru a înțelege locul țării noastre în diplomația economică regională.


O comparație cu alte țări din regiune, Bulgaria, Ungaria, Cehia și Polonia, ne arată că România mai are mult de lucru. Foarte mult.

 Astfel, fluxul investițiilor românești în străinătate se ridică la doar 241 milioane de dolari, o erodare puternică față de valoarea de 562 milioane de dolari din 2015, potrivit celor mai recente date publicității.

În ceea ce privește stocul investițiilor românești în străinătate, acesta a crescut la 910 milioane de dolari în 2016.

Dacă România a atras într-un an 4.128 investiții străine de tip greenfield, numărul proiectelor similare ale companiilor românești lansate în 2016 este de doar 57, în comparație cu 273 investiții greenfield în 2015 și 538 în 2014.

Firmele trebuie să treacă granița în mod direct dacă economia României își propune să devină o forță regională, iar impactul investițiilor românești în străinătate merită analizat sistematic pentru a înțelege locul țării noastre în diplomația economică regională.

O comparație cu alte țări din regiune, Bulgaria, Ungaria, Cehia și Polonia, ne arată că România mai are mult de lucru. Foarte mult.

 Astfel, fluxul investițiilor românești în străinătate se ridică la doar 241 milioane de dolari, o erodare puternică față de valoarea de 562 milioane de dolari din 2015, potrivit celor mai recente date publicității.

În ceea ce privește stocul investițiilor românești în străinătate, acesta a crescut la 910 milioane de dolari în 2016.

Dacă România a atras într-un an 4.128 investiții străine de tip greenfield, numărul proiectelor similare ale companiilor românești lansate în 2016 este de doar 57, în comparație cu 273 investiții greenfield în 2015 și 538 în 2014.

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: