Analiză

Costul muncii în România: defazaj sever între zona business și non-business. Marea problemă a structurii creșterii, în context european şi regional

În trimestrul III 2017, România s-a situat pe primul loc între statele membre UE în ceea ce priveşte creşterea costului orar al muncii (+16,5% nominal… Mai mult

27.12.2017

Analiză

Consumul individual efectiv al românilor a luat-o înaintea PIB/locuitor – Eurostat ne vede la 61% din media UE

România a ajuns în 2016 la 61% din nivelul de trai mediu al UE 28, potrivit indicatorului de consum individual efectiv (AIC), arată cele mai… Mai mult

19.12.2017

Chestiunea

Cu ce? România – de 10 ani ultima din UE la venituri bugetare şi prima la reducerea lor! Problemele punctuale

România a întreprins în perioada 2006 – 2016 cea mai bizară politică a fondurilor publice dintre toate statele europene, potrivit unei analize date publicităţii de… Mai mult

13.12.2017

Chestiunea

Premieră istorică, importurile lunare au depăşit 7 miliarde de euro

În pofida nivelului record al exporturilor, care au însumat 5.761 milioane euro, deficitul comercial a avansat la impresionantă cifră de 1.318,4 miliarde euro, ca urmare… Mai mult

12.12.2017

Prima reţea pan-europeană de încărcare pentru maşinile electrice va fi lansată în acest an de patru coloşi auto 

de Razvan Diaconu , 3.11.2017

BMW, Daimler, Ford (Germania) şi Volkswagen (prin Audi şi Porsche) au înfiinţat un joint-venture, IONITY, pentru construcţia unei reţele de încărcare rapidă pentru maşini electrice, începând chiar din acest an, potrivit Reuters.

Reţeaua va ajunge la aproximativ 400 de staţii de mare putere în Europa, până în 2020, iar primele 20 de staţii vor fi deschise până la sfârşitul anului an în Germania, Austria şi Norvegia, plasate la fiecare 120 de kilometri, în urma unui parteneriat cu reţelele de distribuţie Tank & Rast, Circle K şi OMV.

În 2018 se vor mai adaugă alte 100. Fiecare dintre staţii va permite încărcarea simultană a mai multor maşini de mărci diferite, în virtutea strategiei de a diminua decalajul faţă de cel mai mare producător de maşini electrice, Tesla.

„Cea dintâi reţea pan-europeană de staţii de mare putere (High Power Charging, HPC) joacă un rol esenţial în dezvoltarea pieţei de vehicule electrice”, a declarat Michael Hajesch, directorul general (CEO) al IONITY, citat de Reuters.

Autonomia de funcționare și posibilitățile de încărcare a acumulatorilor îi inhibă, încă, pe șoferii dispuși să cumpere mașini electrice.

În rețeaua proiectată de IONITY vor folosi echipamente cu o capacitate de până la 350 kW pe punct de încărcare și se va utiliza standardul european Combined Charging System (CCS) pentru a reduce semnificativ timpii în comparație cu sistemele existente.

IONITY negociază, încă, instalarea echipamentelor de încărcare cu partenerii, care ar putea costa 200.000 de euro fiecare, iar rezultatul este așteptat în curând.

Standardul CCS poate fi folosit pentru modele precum cele din gama i a BMW, e-Up! și e-Golf de la Volkswagen, viitoarele modele electrice de la Ford și cele de la Mercedes. La aceste statii vor putea fi încărcate și mașini de la alte marci decât cele din IONITY, dacă sunt compatibile cu standardul.

Nu sunt compatibile masini de la marci precum Tesla, PSA, Nissan si Mitsubishi,

Cele mai puternice statii de reincarcare din Romania, spre exemplu, au putere 50 kW si permit incarcarea completa a bateriei unui BMW i3, spre exemplu, in mai putin de o ora (pentru autonomie reala in jurul a 200-230 km).

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 3.11.2017

Lăsați un comentariu


Stiri

Refuzul de prezentare la audieri la Comisia de anchetă a alegerilor 2009 se pedepseşte cu amendă penală sau închisoare – proiect

Vladimir Ionescu

Preşedintele Comisiei de anchetă a alegerilor prezidenţiale din 2009, Oana Florea (foto), va depune în Parlament un proiect de lege care să stipuleze că persoanele… Mai mult

Stiri

Studiu EY: Consumurile de energie tradițională și regenerabilă vor ajunge la egalitate în Europa în următorii 4 ani

Vladimir Ionescu

Se estimează că, până în anul 2022 în Europa şi 2021 în Oceania, costurile de generare şi stocare autonomă a energiei vor fi similare cu… Mai mult

Stiri

Patru români au convins Fondul European de Investiții cu GapMinder, un fond de capital de risc pentru start-up-uri IT în România

Vladimir Ionescu

Patru investitori români și un italian au lansat GapMinder, un fond de investiţii cu capital de risc pentru start-up-uri inovatoare din România. GapMinder are un… Mai mult

Europa

FT: Comisia Europeană va lega accesul la resurse comunitare de independența sistemului judiciar – cele 2 variante de lucru

Iulian Soare

Oficiali de la Bruxelles pregătesc un set de propuneri pentru a se asigura că independența justiției este respectată în statele membre care sunt principali beneficiari… Mai mult

Stiri

Redevențe la gaze: ANRM leagă prețul de referință de hub-ul austriac. Prețul crește

Adrian N Ionescu

Agenția Națională pentru Resurse Minerale (ANRM) a lansat în consultare publică noua metodologie a prețului de referință pentru stabilirea redevențelor la gazele naturale extrase în… Mai mult

Europa

Reforma Zonei Euro începe în iunie, sau nu mai începe niciodată – promisiunea ministrului francez al Economiei, Bruno Le Maire

Iulian Soare

Am vorbit destul, este momentul să decidem – acesta va fi principalul mesaj pe care ministrul francez al Economiei, Bruno le Maire, îl transmite șefilor… Mai mult

Europa

Germania: Congresul SPD a votat în favoarea negocierilor cu cancelarul Merkel pentru noul guvern

Vladimir Ionescu

Social-democraţii germani au votat duminică în favoarea desfăşurării de negocieri cu cancelarul Angela Merkel pentru formarea unui nou guvern. Votul favorabil a fost obținut cu… Mai mult