joi

28 martie, 2024

25 aprilie, 2016

dciolosGuvernul va trimite Parlamentului un proiect de lege care va propune,  în cadrul unui program de dezvoltare pe mai mulţi ani a regiunii istorice a Moldovei, realizarea autostrăzii  Târgu-Mureş-Iaşi-Ungheni.

„Intenţia noastră este să propunem Parlamentului un proiect de Lege a Centenarului care să includă şi o componentă a unor proiecte de infrastructură pe care să le dedicăm Centenarului şi această autostradă, din punctul nostru de vedere, ar trebui să fie parte a acestui proiect pe care să ni-l asumă ca atare indiferent ce se întâmplă din punct de vedere politic”, a spus premierul în cadul unei întâlniri pe care a avut-o luni, la Iași, cu politicieni și reprezentanți ai adminsitrației locale.

Programul de dezvoltare a Moldovei va include, potrivit premierului, „şi parte de viziune de dezvoltare economică, dar şi parte de educaţie, de agricultură, în aşa fel încât, proiectând acum câteva idei importante, ele să poată să fie continuate indiferent de cine este la guvernare„.


Moldova are nevoie de o abordare coerentă a investiţiilor care se fac, investiţii legate de infrastructura de transport, de infrastructura de sănătate sau de educaţie sau infrastructură cu valențe economice în agricultură, parcuri industriale ş.a.m.d.

Autostrada Târgu-Mureş-Iaşi-Unghen: Studiul de fezabilitate și proiectul – reactualizate din acest an

Autostrada este parte centrală a acestui program, „cheia de boltă a discutiei şi punctul de pornire”, chiar dacă nu există bani deocamdată pentru realizarea acesteia.

Ea va ajuta Moldova să se apropie de nivelul regiunilor istorice mai dezvoltate și competitive, prin legătura ce va fi stabilită cu Transilvania, cea mai bogată zonă din România.

Declarațiile premierului despre autostrada care va lega Transilvania de Moldova:

  • În preajma centenarului 2018 ar trebui să fim în măsură să ne angajăm la câteva proiecte mari de infrastructură, care să facă legătura între regiunile istorice Transilvania, Ţara Românească şi Moldova.
  • Avem un studiu de fezabilitate făcut în 2011, care trebuie reactualizat acum şi pe care noi ne-am angajat să începem reactualizarea, să pregătim apoi şi alocări pentru proiectul tehnic.
  • Ar fi vorba de undeva în jur de 36 de milioane de euro pentru reactualizarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic. Ar dura această parte, studiul de fezabilitate plus proiectul tehnic, în jur de 18 luni, pentru a putea fi pregătit ca lumea, pentru că este și un proiect mai complex decât Sibiu-Pitești.
  • Proiectul va costa aproximativ patru miliarde de euro
  • Am cerut Ministerului Transporturilor să studieze şi opţiuni alternative pentru legătura cu Transilvania. Mă gândesc la integrarea segmentului de cale ferată Adjud-Sigureni care ar putea fi o soluţie alternativă parţială inclusiv pentru traversarea de către camioane, TIR-uri, dintr-o regiune în alta.
  • Apoi, mai este în proiect dezvoltarea unui terminal multinodal şi al unuia de cargo la Iaşi şi e de discutat utilitatea îmbunătăţirii legăturii dintre Moldova cu sudul României, drumul expres Ploieşti-Paşcani care a avea avantajul că este mai rapid, dar dezavantajul că merge în paralel cu o şosea care este practicabilă”, a mai spus Cioloş.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: