joi

28 martie, 2024

22 octombrie, 2017

Asocierea dintre Astaldi S.p.A. și japonezii de IHI Infrastructure Systems sunt câștigătorii licitaţiei pentru podul suspendat de la Brăila, valoarea contractului fiind de 1,995 miliarde de lei fără TVA, iar perioada de construcție – 4 ani, a anunțat CNAIR.

Podul suspendat de la Brăila se va număra printre primele cinci poduri din Europa, ca deschidere centrală (1.120 de metri).

Durata contractului se împarte într-un an – pentru proiectare și 3 ani – pentru construirea efectivă a acestui pod peste Dunăre.


Perioada de garanţie a lucrărilor va fi de 10 ani.

Ce presupune construcția:

  • podul suspendat, care reprezintă principala structură a proiectului
  • două viaducte de câte 110 metri lungime
  • un drum principal cu o lungime de 19,095 km
  • un drum de legătură cu DN22 (Smârdan-Măcin), în lungime de 4,328 km.

Podul suspendat va avea o lungime totală de 1.974,3 metri, o deschidere centrală de 1.120 de metri şi două deschideri laterale de 489,65 şi, respectiv 364,65 metri. Gabaritul pe verticală al podului va fi de 38 m de la nivelul de inundaţii maxim, îndeplinind astfel criteriile de navigaţie pe Dunăre.

Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării.


Lăţimea totală a podului suspendat de la Brăila va fi de 31,7 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri şi va fi alcătuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,5 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, 2 benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având lăţimi de câte 2,8 m fiecare.

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52, pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea (kilometraj pe Dunăre, măsurat de la Sulina).

Proiectul este cuprins în Master Planul General de Transport al României şi face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investiţii Teritoriale Integrate), finanţabile din POIM 2014-2020, Axa Prioritară 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil şi eficient”.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: