sâmbătă

20 aprilie, 2024

6 septembrie, 2018

UPDATE: Proiectul a fost retras de pe ordinea de zi, la cererea consilierilor. Nicuşor Dan a amenințat că va face plângere la DNA pentru această reglementare, dacă va fi adoptată.

****

Consiliul General al Municipiului București discută în ședința de joi Regulamentul de organizare şi executare a activităţii de taxi în Capitală. Documentul prevede interzicerea aplicațiilor de tip Clever Taxi sau Star Taxi, pentru a le impune taximetriștilor colaborarea cu dispecerate autorizate de PMB.


Regulamentul s-a mai aflat pe ordinea de zi a unei ședințe din ianuarie, însă a fost retras în ruma scandalului izbucnit.

Revine în discuție joi, cu toate că România așteaptă un răspuns al Comisiei Europene în legătură cu acest subiect. Executivul UE investighează Regulamentul, la sesizarea companiei Clever Taxi, care consideră că acesta contravine flagrant practicilor europene.

”Regulamentul pe care Primăria Capitalei îl propune nu este susţinut de niciuna din părţile direct afectate şi contravine legilor naţionale şi directivelor europene. Clever Taxi va continua să facă toate demersurile legale necesare la nivel naţional şi european pentru a apăra un serviciu care realmente a modernizat, revoluţionat şi aliniat la standardele europene piaţa de taximetrie din România”, arată Clever Taxi într-un comunicat.

Compania a sesizat încă din decembrie 2017 Comisia Europeană cu privire la iniţiativa Primăriei de a interzice accesul liber la aplicaţiile de tip agregator.


În cadrul dezbaterilor din ultimele luni, mai precizează comunicatul, Guvernul, prin Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Ministerul Transporturilor, Ministerul Comunicaţiilor şi alte autorităţi ale statului şi-au manifestat susţinerea faţă de activitatea liberă a aplicaţiilor de tip agregatoare pe piaţa de transport public. Consiliul Concurenţei a declarat de asemenea că existenţa aplicaţiilor contribuie la creşterea gradului de concurenţă.

În plus, sprijinul pentru existenţa acestor aplicaţii a fost exprimat şi de către numeroase asociaţii profesionale şi ONG-uri din industria transportului.

”Pe parcursul acestor luni, zeci de mii de bucureşteni au semnat petiţii pentru menţinerea în forma actuală a aplicaţiilor de tip agregatoare. Adoptarea acestui regulament va afecta peste un milion de bucureşteni, atât consumatori, cât şi şoferi de taxi.”, se arată în comunicatul Clever Taxi.

Clever Taxi a fost fondată în 2010 şi este prima aplicaţie de e-hailling din România care permite plata cursei cash sau cu cardul. Clever Taxi are peste 50 de angajaţi şi este disponibilă în peste 20 de oraşe din România, având 1 milion de utilizatori şi peste 20.000 de şoferi înregistraţi.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: