vineri

29 martie, 2024

6 februarie, 2018

Inspectoratele Teritoriale de Muncă vor merge în control la firmele „care profită de modificările Codului Fiscal” pentru a-și diminua cheltuielile cu forța de muncă, a anunțat marți ministrul Muncii, Lia Olguța Vasilescu.

Dacă scad veniturile nete în mediul privat – crede ministrul Muncii – nu este din cauza modificărilor la Codul Fiscal, ci a angajatorilor care profită și nu transferă în brutul salariaților sumele ce reprezentau contribuțiile sociale plătite de firme.

Demn de menționat, însă, este că angajatorii au termen până la data de 31 martie să modifice contractele de muncă – în cazul că își permit să facă asta – tocmai pentru a nu se îngrămădi ăntr-un timp scurt la un sistem de înregistrare nepregătit să facă față unui volum mare de date.

Lista actelor ostile ale administrației: Legislație ”post factum”, presiune și amenințări împotriva legii, transferul răspunderii pe victimele din economia privată ale guvernului PSD-ALDE


Pe lângă amenințările adresate de către ministrul muncii Olguța Vasilescu cu cotroalele Inspecției Muncii, care să verifice dacă antreprenorii au mărit salariile conform ordinului guvernamental, o serie de ne- și uneori – i-legalități însoțesc implementarea noului Cod Fiscal în ce priveste fiscalizarea muncii.

O listă, mai jos:

1. OMMJS 489/08.01.2018 publicat in MO 77/26.01.2018 (valabil incepand cu 01.01.2018), ordin pentru aprobarea modelului contractului de asigurare sociala si a actului aditional la acesta, utilizate in sistemul pubic de pensii
– se utilizează de Casa Teritoriala de Pensii în raportulul cu persoanele fizice care vor să încheie un contract de asigurări sociale .
2. OUG 2/31.01.2018 publicata in MO nr. 95/31.01.2018 (in cursul serii, dupa ora de inchidere a administratiilor financiare!!) – pentru prorogarea unor termene prevazute in Legea nr. 227/2015 privind codul fiscal – e vorba de formularul 600
3. OMFP 1209_30.01.2018 / OMMJS 999_31.01.2018/MOS 180_30.01.2018 publicat in MO 101/02.02.2018 pentru aprobarea Declaratiei 112, valabila incepand cu 01.01.2018 (se putea depune începand cu 01.02.2018, dar la acea data nu era publicată, cf. art.6).
4. Pe site-ul oficial al Ministerului Finantelor Publice a fost publicat luni, 29.01.2018, un proiect de ordin care modifica OMFP 1802/2014, OMFP 3103/2017 – pentru ONG si OMFP 2844/2016 (IFRS).
Prin acest proiect de ordin se vor introduce in Planul de conturi general 4 conturi pentru inregistrarea contributiilor:
– 4315 „Contributia de asigurari sociale (P)”;
– 4316 „Contributia de asigurari sociale de sanatate (P)”;
– 436 „Contributia asiguratorie pentru munca (P)”;
– 646 „Cheltuieli privind contributia asiguratorie pentru munca”.

La ora scrierii textului, nu apăruse în Monitorul Oficial.

5. Declarația 112 nu este actualizată pe site-ul ANAF cu noua forma de declarare valabilă începând cu 01.01.2018, ceea ce înseamnă că nu se pot întocmi declarații pentru obligațiile salariale aferente lunii ianuarie 2018.

***


Mai departe, declarația ministrului:

„Guvernul a semnat un protocol de colaborare cu CNSLR-Frăția (confederație apropiată PSD – n. red.) prin care se constitue echipe mixte, în fiecare județ, pentru a anunța care sunt firmele care profită de modificările Codului Fiscal, astfel încât ITM să deruleze controale”, a declarat marți ministrul Olguța Lia Vasilescu.

„Angajatorii nu au niciun motiv să umble la netul angajatului”, a insistat ministrul Muncii.

(Citiți și: ”Cea mai mare fiscalizare a muncii per individ din Europa, explicată de guvernul PSD-ALDE. Inechitățile vechi, ”corectate” cu inechități noi ”)

Lia Olguța Vasilescu contestă și estimările sindicatelor, potrivit cărora peste două milioane de salariați din mediul privat au venituri mai mici decât în decembrie 2017. În opinia ministrului, nu este posibilă nici o aproximare până la începutul lunii aprilie, întrucât companiile au termen limită data de 31 martie pentru introducerea în Revisal a actelor adiționale care transferă contribuțiile angajatorului în brut.

Luni, liderul Blocului Național Sindical (BNS), Dumitru Costin, declara că există puține șanse ca în cazul celor două milioane de salariați pentru care nu s-au înregistrat acte adiționale să se mai întâmple acest lucru.

(Citiți și: ”Cristian Grosu / 8 probleme ale sistemului de salarizare din România”)

„Ministrul Muncii, doamna Vasilescu, comunica următorul lucru: la 1 februarie, în Revisal se modificaseră prin acte adiționale, în conformitate cu prevederile Ordonanței 79, cea care face trimitere la mutarea contribuțiilor de la angajator în brutul angajatului, doar 48% din contractele individuale de muncă înregistrate pe teritoriul României.

În traducere liberă, asta înseamnă că, astăzi, avem peste 2 milioane de salariați din mediul economic concurențial pentru care angajatorii nu au făcut, prin acte adiționale, această majorare a salariului brut de încadrare. Pe cale de consecință, avem peste 2 milioane de indivizi ale căror salarii nete vor fi afectate începând cu luna ianuarie 2018”, a declarat Dumitru Costin, luni, pentru Digi24.

Urmează – tocmai sunt în lucru:

  1. Ordonanțele de Urgență de coreție. Cu timpul de implementare, care presupune un efort administrativ care depășește actuala capacitate a statului.
  2. Soluția fiscală pentru angajații din IT. Solția e căutată în zone legislative diferite: ajutor de stat, compensații, fiscalitate mai mică. E posibil orice, pentru că în ultimele 3 luni guvernul a avansat cele mai neobișnuite ipoteze la nivel de declarații ale unor oficiali de rang înalt.
  3. Ordonanța bugetarilor part-time: Consiliul Economic și Social nici nu a angajat-o pe lista de discuții de marți, 6 februarie: proiectul pe care l-au primit de la guvern e incomplet.

Toate cele de mai sus se știe că urmează azi, marți, 6 februarie. Mai sunt zile și săptămâni multe, căci majoritatea PSD-ALDE a anunțat că face toate aceste lucruri pentru că poate.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. De cate ori a fost PSDR la putere a facut harcea-parcea toata legislatia; in special legislatia care este legata de tot felul de impozite si taxe, contributii si tot ceea ce inseamna bani pentru bugetul de stat: doar asa functionarii publici si toti cei care sunt platiti de la buget isi pot mari ” nesintit” salariile, bonusurile, si toate celelalte venituri. Asa se intampla, cand voteaza toata lumea. Daca votau doar cei care aveau venituri proprii: salarii, afaceri,nu se ajungea unde suntem acum. Cei care traiesc din ajutorul social platit din impozitele si taxele platite de cei care muncesc, indiferent ce, nu ar trebui sa aiba drept de vot. Atunci vom avea avea cu totul o alta clasa politica la conducere.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. De cate ori a fost PSDR la putere a facut harcea-parcea toata legislatia; in special legislatia care este legata de tot felul de impozite si taxe, contributii si tot ceea ce inseamna bani pentru bugetul de stat: doar asa functionarii publici si toti cei care sunt platiti de la buget isi pot mari ” nesintit” salariile, bonusurile, si toate celelalte venituri. Asa se intampla, cand voteaza toata lumea. Daca votau doar cei care aveau venituri proprii: salarii, afaceri,nu se ajungea unde suntem acum. Cei care traiesc din ajutorul social platit din impozitele si taxele platite de cei care muncesc, indiferent ce, nu ar trebui sa aiba drept de vot. Atunci vom avea avea cu totul o alta clasa politica la conducere.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: