La obiect

Indicatorii principali din educaţie: România în context european

Unul dintre obiectivele strategice ale ONU pentru dezvoltarea sustenabilă îl constituie calitatea educaţiei, cu asigurarea accesului echitabil şi a unei calităţi corespunzătoare pe tot parcursul… Mai mult

16.04.2018

La obiect

Consiliul Fiscal – analiză în context regional: Cum compromit politicile fiscale prociclice creşterea economică pe termen lung

România este captivă unor politici fiscale şi salariale ostile dezvoltării economiei sustenabile pe termen lung. Unul dintre cele mai izbitoare argumente este amplitudinea  foarte mare… Mai mult

16.04.2018

Chestiunea

Finanţarea României: cum ne-am despărțit de Ungaria și Polonia la costurile de împrumut

Septembrie 2016: Randamentul de piaţă al titlurilor de stat româneşti pe 10 ani era de 2,97%. Situație foarte bună: randamentul era mai mic cu  două… Mai mult

15.04.2018

La obiect

Încă 100 de milioane de euro! E suplimentul la deficitul de cont curent pe primele 2 luni

Contul curent al balanței de plăți a înregistrat pe primele două luni din anul curent un deficit de 172 milioane euro, rezultat cu 100 de… Mai mult

15.04.2018

Oficial: MasterPlanul a intrat la avizare. Comarnic-Brașov se întoarce în topul urgențelor

de Victor Bratu 13.9.2016

proiectele-rutiere-din-master-planul-transport

(CLICK PENTRU MĂRIRE)

Ministerul Transporturilor a anunțat oficial, marți, că a promovat proiectul de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea documentului strategic Master Planul General de Transport al României, actul aflându-se în prezent pe circuitul de avizare interministerială, după care va fi aprobat de Guvern, în cel mai scurt timp.

Potrivit unui comunicat al Ministerului Transporturilor, adoptarea MPGT devine esențială pentru accesarea fondurilor structurale și asigurarea continuității finanțării din partea Uniunii Europene.

Potrivit unor surse europene consultate de cursdeguvernare.ro în luna aprilie 2016, oficialii de la Bruxelles evită cu greu exasperarea cu privire la hățișul politic în care s-a împotmolit Master Planul românesc.  Documentul trebuia avizat de Comisia Europeană pe data de 22 martie, la data respectivă fiind programată la Bruxelles o discuție finală la care delegația română nu a mai ajuns din cauză că zborurile spre capitala Belgiei au fost anulate ca efect al atentatelor teroriste.

(Citiți: Politizarea infrastructurii distruge și noul Master plan pe Transporturi)

Documentul românesc a primit ”undă verde” o lună mai târziu, precizarea de la Bruxelles fiind aceea că oficialii europeni nu au mai cercetat în amănunt planurile de infrastructură și au transmis un mesaj de tipul: ”Faceți ce vreți, numai aprobați-l odată. Trebuie să treceți de stadiul de plan, cineva trebuie să îl asume și nu mai trebuie modificat!”.

(Descărcați AICI prezentarea strategiei conținute de noul Master Plan)

De menționat că anunțul ministerulului privind trimiterea documentului în circuit de avizarevine la 5 luni după momentul la care, potrivit unui răspuns oficial al instituției trimis cursdeguvernare.ro, Master Planul ”a fost agreat cu Comisia Europeană în cursul lunii aprilie 2016 și nu au existat observații” asupra acestui document care ”a fost bine apreciat și urmează să constitue un model de bună practică pentru Grecia în acest moment”.

În cele cinci luni, după probabile negocieri politice și după o schimbare de titular la Ministerul Transporturilor, noutatea majoră este aceea că mult-dorita autostradă din epoca Șova/Rus, Comarnic-Brașov, ulterior retrogradată pe locul 40 ca prioritate de fostul ministru Costescu, revine sub noul ministru Sorin Bușe direct pe locul doi în lista de priorităţi a proiectelor de infrastructură de transport cu perioadă de implementare 2014-2020.

prioritati1

Lista de priorități a ministrului Bușe…

prioritati2

… și lista de priorități a fostului ministru Costescu

Un proiect de ordonanță de urgență de promovare a Masterplanului fusese lansat în dezbatere publică la data de 27 mai 2015. (AICI LINK cu textul pus în dezbatere)

Documentul inițiat de fostul ministru Dan Costescu a parcurs teoretic, în luna mai 2016, faza de avizare internă, și doar o abordare de ultim moment de tehnică legislativă a făcut ca documentul să lipsească de pe masa unei ședințe de guvern din iunie 2016.

(Citiți și: Cum arată mlaștina birocratică în care s-a împotmolit Masteplanul pe Transporturi)

Dilema de tehnică legislativă putea fi rezolvată simplu de guvern iar ordonanța putea fi aprobată în una din ultimele ședințe înainte de vacanța parlamentară din această vară.

Pentru că nu face parte din rețeaua Tent-T Core, autostrada Comarnic-Brașov a fost respinsă vreme de 3 ani de zile de către experții Comisiei Europene de la cuprinderea în lista de obiective prioritare finanțate de Bruxelles. În fața evidenței a părut că însuși Victor Ponta a renunțat.

(Citiți și: Surse de la Comisia Europeană: Ministerul Transporturilor nu a trimis la Bruxelles Masterplanul. La presiunea Comisiei, guvernul a înclinat spre tronsonul Pitești-Sibiu în detrimentul Comarnic-Brașov)

Mai ales că Traian Băsescu, încă președinte, începuse să ”vorbească liber” în 2014 despre acest proiect.

(Citiți și: Ioan Rus – avertizat la învestire asupra autostrăzii Comarnic-Brașov. Traian Băsescu: ”Deja s-au produs acte de corupție”)

Varianta prezentată marți de Ministerul Transporturilor diferă de cea a celei cuprinse în textul proiectului de ordonanță promovat de Dan Costescu, chiar dacă, în martie 2016, fostul ministru anunța că din acel moment nu mai pot fi scoase sau introduse proiecte.

Precizările au fost făcute după vizita unei delegații a Comisiei Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European la sediul ministerului de resort, întâlnire în cadrul căreia europarlamentarii au încercat să introducă în lista de priorități a Masterplanului câteva proiecte.

Tot în acea perioadă, Marcel Boloș, secretar de stat MT, supralicita: Dacă cineva schimbă coridoarele din Masterplan este pasibil de închisoare.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 13.9.2016

Un raspuns

  1. Ionel
    14.9.2016, 12:10 pm

    Ar trebui sa demareze lucrari la centurile ocolitoare. De exemplu. pe ruta Pitesti – Drobeta Turnu Severin se pierd timpi pentru traversarea oraselor Slatina- 10-15 minute, Bals – 30 de minute, Filiasi – 10-15 minute, Strehaia 10-15 minute. Adunam si rezultatul este….peste 60 de minute cu vitezele a I -a si a II -a !!!

Lăsați un comentariu


Stiri

ANRE vrea să înlocuiască certificatele verzi cu tarife fixe pentru energia regenerabilă

Adrian N Ionescu

Autoritatea Naţională de Reglementare în Energie (ANRE) propune înlocuirea schemei de sprijin pentru energia regenerabilă prin certificate verzi cu un nou sistem de tarife fixe,… Mai mult

Stiri

Legea ce permite executarea condamnării la domiciliu merge la promulgare

Vladimir Ionescu

Proiectul de lege care permite ca persoanele condamnate pentru fapte fără violenţă să beneficieze de măsura arestului la domiciliu sau în zilele de sâmbătă şi… Mai mult

Stiri

O nouă lege a achizițiilor – Eugen Teodorovici: statul nu mai așteaptă soluția definitivă a contestației și va plăti, eventual, despăgubiri firmei dezavantajate

Victor Bratu

Ministrul de Finanțe Eugen Teodorovici a anunțat miercuri o posibilă soluție de deblocare a sistemului de licitații publice: Statul nu va mai aștepta soluția definitivă… Mai mult

Stiri

Barometrul Industrial – Exporturile, îngrijorătoare, în contextul posibilei decelerări a creșterii economice globale

Vladimir Ionescu

Volumul producției a urcat în martie la 65 de puncte, față de 55 în februarie, conform Barometrului Industrial. Performanţa slabă a exporturilor, comparativ cu importurile… Mai mult

Stiri

Medierea președintelui / Klaus Iohannis se întâlnește miercuri cu conducerea BNR și vineri cu premierul Dăncilă

Vladimir Ionescu

Preşedintele Klaus Iohannis se întâlneşte miercuri, de la ora 12:00, cu guvernatorul şi cu prim-viceguvernatorul BNR. Ar fi vorba de o primă etapă a medierii… Mai mult

Stiri

Viorica Dăncilă a plecat în Israel să discute cu Benjamin Netanyahu ”aspecte de politică și de securitate” din Orientul Mijlociu

Razvan Diaconu

Este oficial: premierul Viorica Dăncilă se află, miercuri şi joi, în vizită oficială în Statul Israel la invitaţia prim-ministrului Benjamin Netanyahu. Anunțul oficial a fost… Mai mult

Stiri

Dilemele epocii ”post Mittal” la Galați. Viorel Ștefan: Vânzarea ar avea nevoie de acordul Guvernului. CE ar urma să ceară creșterea producției

Razvan Diaconu

ArcelorMittal ar putea vinde combinatul siderurgic de la Galaţi doar cu acordul explicit al statului român, susține prim-vicepremierul Viorel Ștefan într-o declaraţie dată marţi. Consultările… Mai mult