La obiect

”Economiile europene au prea puțin spațiu fiscal pentru a face față unei recesiuni sau crize”: BCE avertizează, înainte de-a opri ”tiparnița de bani”

Economia zonei euro are încă nevoie de ample stimulente monetare pentru a atinge ţinta Băncii Centrale Europene (BCE) privind stabilitatea preţurilor, a declarat Benoit Coeure,… Mai mult

01.10.2018

La obiect

Statul împrumută primăriile pentru căldura de la iarnă la dobânzile băncilor comerciale. Ba chiar mai mari

Trezoreria statului poate oferi credite administrațiilor locale la dobânzi comparabile, sau chiar mai mari în unele cazuri, decât cele practicate de băncile comerciale. Lipsite de… Mai mult

01.10.2018

La obiect

Date oficiale și la zi: 1,1 miliarde euro în 2018 ca fonduri structurale și de investiții intrate în România. Dacă avem noroc, absorbim jumătate din banii europeni

Cu doi ani înainte de încheierea cadrului financiar european multianual 2014-2020, România a cheltuit în 4 ani și jumătate doar 15% din bugetul repartizat de… Mai mult

01.10.2018

Chestiunea

Vrem 6% pentru Educație, 6% pentru Sănătate și 2% pentru Cercetare? Atunci avem nevoie chiar acum de un PIB cu 80% mai mare. Cum stau fostele surate comuniste

Structura actuală a cheltuielilor bugetare, respectiv politicile economice și fiscale ar trebui reformate fundamental, pentru a putea respecta pragurile strategice asumate de cheltuieli pentru dezvoltare.… Mai mult

30.09.2018

O nouă lovitură pentru industria auto: Motoarele diesel Euro 6 sunt mult sub standardele în materie de poluare

de Iulian Soare , 6.6.2018

Un nou studiu dat publicității miercuri arată că aproape toate modelele de autoturisme echipate cu motoare diesel- fie ele și de ultimă generație- încalcă standardele europene ”Euro” în materie de poluare.

Potrivit The Guardian, la baza studiului stau noi teste de emisie, imposibil de trucat de către producătorii auto (o rază laser analizează gazele ce ies pe eșapamentul mașinilor din trafic în timp ce un soft de recunoaștere a plăcilor de înmatriculare ”împerechează” datele obținute cu modelul autoturismului analizat), peste 750.000 de astfel de măsurători fiind efectuate în Marea Britanie, Franța, Spania, Suedia, Elveția.

Datele obținute au fost compilate într-un nou sistem de rating denumit The Real Urban Emissions Initiative (True), iar rezultatele au fost date publicității miercuri.

(Descărcați AICI principalele date TRUE)

Potrivit acestui document, 91% dintre toate autovehicolelor cu motoare Euro 6 nu doar că depășesc nivelul de oxid de nitrogen asociat acestei norme, dar sunt mai mari decât cele măsurate la motoare de generație anterioară, Euro 5.

Printre cei care au realizat în colaborare acest nou studiu se numără și International Council on Clean Transportation, ONG care împreună cu o universitate americană a furnizat primele indicii ale anchetei care a declanșat așa-numitul Dieselgate.

Noutatea adusă de TRUE este că a eliminat dispozitivele clasice de măsurare a noxelor emise de autoturisme, măsurătorile efectuându-se în trafic:

Un alt avantaj al noului sistem de măsurare a noxelor îl constituie faptul că acestea analizează toate vehicolele din trafic, inclusiv cele mai vechi de 2009, care nu au făcut obiectul testelor după Dieselgate.

Pragul de emisii de oxid de nitrogen a fost coborât permanent, cel puțin în teorie, cu fiecare generație de motoare scoasă pe piață. Norma Euro 3- apărută înainte de ianuarie 2005- avea un prag de emisii de 500 miligrame per kilometru.

Motoarele Euro 4 diesel- normă valabilă între 2005 și 2009- avea limita la 250 mg/km, Euro 5 (normă valabilă până în septembrie 2014) avea limita 180 mg/km, iar Euro 6 de 80 mg/km.

Studiul a arătat că toate motoarele Euro 5 au în realitate emisii mai mari de 180mg/km, la fel și 91% dintre motoarele Euro 6.

Restul de 9 procente mașini cu motoare Euro 6 au emisii cuprinse între 90 și 180 mg/km.

Potrivit studiului, rezultatele cele mai proaste le înregistrează motoarele care echipează automobile Suzuki, Subaru, Fiat Chrysler Automobiles și Renault-Nissan. Motoarele acestor producători depășesc în medie de 12 ori limita maximă impusă de standardul Euro 6.

”Chiar și cel mai puțin poluant producător, Jaguar Land Rover,  are o medie de emisii ce depășește dublul maximului admis”, scrie în raport.

Din punctul de vedere al emisiilor NOx la mașini cu motoare diesel, putem spune fără îndoială că actuala legislație europeană a eșuat aproape complet în a impune standarde”, afirmă Tomasz Husak, șeful de cabinet al Comisarului Elzbieta Bienkowska, într-un raport confidențial citat de EuObserver.

Noul studiu pune într-o lumină proastă toți marii producători auto, nu doar VW, cea mai afectată companie după Dieselgate.

Mergeți în homepage ›

Etichete: , , , ,
Publicat la data de 6.6.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

Investiție italiană de 255 mil euro în componente auto la Oradea

Vladimir Ionescu

Încă un producător european de componente auto a ales România pentru o investiție în domeniu: Sogefi Suspensions Eastern Europe a rezervat un teren de peste… Mai mult

Stiri

Comisia Europeană, verificări în România ale măsurilor de combatere a pestei porcine

Mariana Bechir

O echipă de specialiști ai Comisiei Europene se va afla în România începând de joi, pentru a verifica măsurile luate de România pentru a combate… Mai mult

Stiri

Un licean din Suceava a câștigat medalia de aur la Olimpiada Internațională de Astronomie din Sri Lanka

Vladimir Ionescu

David Turturean, elev la Colegiul Naţional “Ştefan cel Mare” Suceava, a câștigat săptămâna trecută medalia de aur de la Olimpiada Internațională de Astronomie din Sri Lanka. El… Mai mult

Stiri

Un nou episod Dieselgate – poliția germană face percheziții la sediul Opel

Poliția germană a confirmat luni pentru DPA că efectuează percheziții la birourile producătorului de automobile Opel, într-un dosar de fraudă referitor la emisiile la motoare… Mai mult

Stiri

Ministrul Justiției a trimis la Cotroceni propunerea de numire a Adinei Florea la DNA

Vladimir Ionescu

Ministrul Justiției, Tudorel Toader, a transmis luni președintelui Klaus Iohannis propunerea de numire a Adinei Florea în funcția de procuror șef al DNA, ignorând avizul… Mai mult

Stiri

Curtea supremă anulează una dintre prevederile care au făcut posibilă aderarea la UE: Protestele spontane în fața clădirilor publice importante au fost interzise

Mariana Bechir

Adunările publice trebuie declarate în prealabil, atunci când urmează să se desfășoare în piețe ori pe căi publice sau în alte locuri din vecinătatea sediilor… Mai mult

Stiri

Corina Creţu: Mă doare să văd că neîmpliniri ale statelor membre sunt puse pe seama Bruxelles-ului

Iulian Soare

Corina Creţu susţine că are conştiinţa împăcată în legătură cu lucrurile pe care le-a făcut în mandatul de Comisar european. ”Mă doare să văd că… Mai mult