sâmbătă

20 aprilie, 2024

10 ianuarie, 2017

email comunicatii digitalizareComisia Europeană a prezentat marți un pachet legislativ menit să sporească securitatea comunicațiilor prin Internet, noile reglementări urmând să fie aplicate tuturor furnizorilor de comunicații electronice.

Inițiatorii spun că reglementările vizează și crearea de noi posibilități în materie de procesare a datelor și recăpătarea încrederii și a siguranței în Piața Unică Digitală, modificările aliniind regulile europene în materia comunicațiilor electronice la cele mai noi standarde mondiale.

Odată cu prezentarea pachetului legislativ, Comisia a făcut apel la Parlamentul European și la Consiliu să colaboreze pentru a asigura adoptarea acestui pachet legislativ până la data de 25 mai 2018, atunci când Regulamentul de Protecție al Datelor Generale va intra în aplicare.

Aplicațiile de comunicații trebuie să garanteze confidențilitatea


Regulamentul privind Protecția Datelor și Comunicații Electronice conține, în sumar, următoarele:

Noi jucători: 92% dintre europeni consideră important ca emailurile și mesajele transmise online să rămână confidențiale. În prezent, directiva europeană ”ePrivacy” se aplică doar operatorilor telecom tradiționali. Noua legislație va trebui respectată de toți providerii de servicii de comunicații, inclusiv de WhatsApp, Facebook Messenger, Skype, Gmail, iMessage sau Viber.

Reguli mai puternice: Updatarea directivei curente va face ca toți utilizatorii, fie persoane private, oficiali sau afaceri, să se bucure de același nivel de protecție a comunicațiilor electronice.

Conținutul comunicațiilor și metadate: Asigurarea confidențialității va fi garantată atât pentru conținut cât și pentru metadatele derivate din comunicații electronice, de exemplu, durata convorbirii sau locația din care se efectuează convorbirea. Toate acestea vor trebui anonimizate sau șterse, cu excepția situației în care acestea sunt folosite la emiterea unor facturi.


Noi oportunități de afaceri: În baza consimțământului dat de utilizator, datele pot fi folosite pentru oferirea de servicii. De exemplu, pot fi alcătuite hărți ale prezenței utilizatorilor în baza cărora autoritățile locale sau companiile de transport să poată dezvolta proiecte de infrastructură.

Reguli simple pentru cookies: Noile reguli vor permite utilizatorului să dețină un control îmbunătățit al setărilor în baza unor modalități mai simple de a accepta sau de a refuza urmărirea cookies-urilor. Pe de altă parte, pentru cookies-urile considerate non-invazive (de exemplu, o listă a cumpărăturilor online) nu va mai fi nevoie de consimțământul utilizatorului.

Protecție împotriva spam-ului: Noile reglementări interzic comunicațiile nesolicitate, de tipul email, SMS sau chiar apeluri telefonice nesolicitate. Statele membre au posibilitatea să reglementeze singure modalitatea de blocare a acestora din urmă, de exemplu sub forma înregistrării pe o listă a numerelor ”do-not-call”. Companiilor de marketing li se interzic apelurile ”cu număr ascuns”.

Aflicare eficientă: Responsabile cu aplicarea noilor reglementări sunt autoritățile naționale de protecție a datelor.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: