vineri

19 aprilie, 2024

9 iulie, 2013

Conducerea Tarom ia în calcul reduceri de personal şi de salarii, renunţarea la trei aeronave şi la operarea unor curse către zone în care au loc conflicte, printre care şi Egipt, a declarat Nicolae Demetriade, directorul executiv numit recent de Consiliul de Administrație al companiei.

„Va trebui să facem sacrificii şi de o parte, şi de cealaltă, şi de partea managementului, care va trebui să înţeleagă că trebuie să renunţe la unele lucruri, chiar şi la o parte din salariu. Luăm în calcul ajustări de personal şi de salarii”, a declarat Demetriade pentru Mediafax.

El a afirmat că Tarom are 2.090 de angajaţi şi că sunt anumite zone de activitate în care salariile sunt extrem de mici, care nu contează foarte mult în bilanţ, dar sunt activităţi care, dacă sunt păstrate, chiar cu salarii mici, nu aduc niciun avantaj, niciun plus de imagine sau de activitate.


„Ne creează şi discuţii şi probleme. Deci noi trebuie să eficientizăm activitatea. Trebuie să discutăm şi să analizăm – am nevoie de atâţia oameni, îi ţin, mai am nevoie să aduc 30 de oameni, îi mai aduc”, precizat el.

Demetriade a mai spus că este posibil ca Tarom să renunţe la anumite avioane, care ar trebui reparate ca să poată funcţiona în următorii ani, ceea ce ar necesita costuri.

„Dar marea problemă pentru noi este următoarea: având costurile atât de mari, aceste avioane nu mai pot fi închiriate nici la alţii, iar noi, dacă le exploatăm, vor genera pierderi”, a explicat el.

Sunt vizate trei avioane, două Airbus A 310, despre care Demetriade spune că sunt foarte vechi şi foarte mari consumatoare de petrol, şi un avion închiriat în 2008 (Boeing 737 – 800). Flota Tarom cuprinde 24 de aeronave.


„Nu e o decizie definitivă, ci o gândire pe care trebuie să o materializăm după o analiză foarte atentă. S-ar putea ca toată lumea să ajungă la concluzia că este bine ca aceste avioane să rămână în flotă. Nimeni nu ne opreşte să renunţăm la anumite destinaţii, care nu au potenţial de traficare, de exemplu fel de fel de zone de conflict unde zboară Tarom şi pentru un timp nu vedem o creştere. Una dintre ele este Egipt. Acum analizăm”, a mai spus oficialul companiei aeriene.

În schimb, Tarom nu îşi permite să cumpere niciun avion nou.

„Nu îşi permite nici acum şi nici peste mulţi ani. Tarom, ca să se poată gândi la achiziţia de avioane noi şi să îşi unifice flota, ori trebuie să cumpere unele noi, ori să găsească o companie care produce avioane şi care să le ia pe acestea pe care le avem şi să ne aducă altele, dar asta nu mai înseamnă achiziţie, ci un schimb Asta ar însemna mult de plătit şi nu este nimeni pregătit.

În următorii doi ani dacă reuşim să fim pe profit, cei care vor fi atunci la conducerea Tarom se pot gândi la achiziţia unor avioane. Tarom ar trebui să fie bancabil ca să poată lua un credit şi trebuie să facă dovada că îşi poate achita ratele. Ca să dovedeşti, trebuie să vii cu nişte planuri foarte concrete”, a adăugat Demetriade.

Consiliul de Administraţia (CA) al Tarom a hotărât pe 22 iunie să urgenteze aplicarea măsurilor din planul de management prin numirea lui Nicolae Demetriade în funcţia de administrator-director executiv.

În acelaşi timp, directorului general, Christian Heinzmann, i s-a propus, iar acesta a acceptat, să i se reducă mandatul de la patru ani la un an.

Şeful CA al Tarom, Dan Pascariu, a afirmat recent că Heinzmann nu a respectat decizia Consiliului de Administraţie de a îngheţa angajările, nu a început procesul de restructurare şi nu a îndeplinit nici 30% din obiectivele propuse în planul de management.

Heinzmann a declarat că a semnat un document la solicitarea lui Pascariu, care prevede printre altele că durata mandatului său a fost redusă de la patru ani la un an, menţionând că va discuta situaţia sa cu ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu.

„Dacă nu aş fi semnat, aş fi fost concediat”, a afirmat atunci CEO-ul Tarom, care a preluat această poziţie în luna noiembrie a anului trecut.

Tarom a înregistrat pierderi de 66 milioane de lei în primele patru luni, cu 30 milioane de lei mai puţin faţă de rezultatul negativ estimat în planul de management. Compania a încheiat anul trecut cu o pierdere preliminară şi neauditată de 236 milioane lei.

Planul de management, aprobat de Consiliul de Administraţie în luna martie, prevede pierderi de 143 milioane lei în acest an, de 18 milioane lei în 2014, urmând ca în 2015 şi 2016 compania să realizeze profit de 92 milioane lei, respectiv 173 milioane lei.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: