La obiect

Raportul Sargentini: Ce reproșează UE guvernului Ungariei

În Parlamentul European s-a citit marți Raportul Sargentini,  în baza căruia europarlamentarii vor vota o solicitare adresată Consiliului UE de stabilire, în temeiul articolului 7 alineatul (1)… Mai mult

11.09.2018

La obiect

Ultima zbatere a inflaţiei de 5%, sub efectul creşterii unor preţuri reglementate

Inflaţia anuală a revenit peste pragul de cinci procente  în luna august 2018, după ce performanţa lunară a urcat, cu totul atipic faţă de perioada… Mai mult

11.09.2018

Chestiunea

Bruxellesul confirmă adevărata porcărie de la București: România NU a solicitat UE niciun ajutor suplimentar. Rezultatul ”prevenției”: 77% dintre cazurile din UE-Ucraina apar în România

Pentru a evita minciunile și manipulările de la București, cursdeguvernare.ro a cerut detalii de la Bruxelles, pentru a analiza măsurile și eficiența liptei împotriva pestei… Mai mult

10.09.2018

Analiză

Cum se vede România prin prisma indicatorilor economici ai UE

Eurostatistics reprezintă o sinteză bazată pe un set de indicatori standardizat şi armonizat pentru comparabilitate între ţări la nivelul Uniunii Europene (Principal European Economic Indicators… Mai mult

09.09.2018

Navă cu 22 de marinari români la bord, reţinută în Franţa pentru neplata salariilor şi pentru lipsa condiţiilor de muncă şi viaţă

de Vladimir Ionescu , 7.7.2018

O navă sub pavilion Panama, cu 22 de navigatori români la bord, a fost reţinută în Franţa pentru neplata salariilor şi pentru lipsa condiţiilor de viaţă şi de muncă.

Armatorii navei, anunță News.ro, fac demersuri pentru plata salariilor şi repatrierea echipajului.

Sindicatul Liber al Navigatorilor (SLN) a anunţat că nava St Elias sub pavilion Panama a fost reţinută în portul Lorient din Franţa pe motiv că la bord sunt încălcate condiţiile convenţiei MLC 2006. La bord sunt 22 de navigatori români care au reclamat mai multe luni de neplată şi lipsa condiţiilor de muncă şi viaţă la bord. În data de 2 iulie nava a fost inspectată de Port State Control şi de Inspectorul ITF din Franţa, iar în urma controlului nava a fost reţinută.

“Conform cu surse apropiate navigatorilor de la bord, condiţiile de muncă şi viaţă la bord sunt inumane şi inacceptabile. Armatorii navei acum fac demersuri rapide pentru plata salariilor şi repatrierea echipajului impuse de autorităţi în urma plângerilor navigatorilor de la bord şi îndreptarea problemelor găsite la bord. Mai sunt navigatori români debarcaţi care au de primit sume de bani promise că vor fi plătite imediat ce vor ajunge acasă, promisiuni neonorate însă până la această dată”, au precizat reprezentanţii Sindicatului Liber al Navigatorilor.

ITF Franţa colaborează cu Sindicatul Liber al Navigatorilor şi ITF România pentru rezolvarea tuturor problemelor de neplată a navigatorilor, în măsura în care aceştia pun la dispoziţie documentele necesare care să ateste sumele de bani care sunt de primit, a precizat sursa citată. SLN a menţionat că la această navă navigatorii de la bord au înlocuit alţi navigatori care au fost debarcaţi fără plata salariilor la zi.

Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage atentia personalului navigant român că ar trebui evitate navele cu probleme de neplată. În caz de neplată a salariilor pentru o perioadă care depăşeşte  două luni, navigatorii trebuie să se adreseze organizaţiilor din care fac parte sau să facă plângere la administraţia pavilionului navei şi clubul de asigurare al navei, în conformitate cu prevederile convenţiei MLC 2006. Asigurarea acoperă cel mult patru luni salariu neplătit şi costul cu repatrierea navigatorilor.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 7.7.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

Neconstituțională în ansamblu – decizie CCR pe modificare Legii administrației locale

Vladimir Ionescu

Judecătorii CCR au votat joi, în unanimitate, neconstituționalitatea Legii pentru modificarea și completarea Legii administrației publice locale nr.215/2001, pentru că a fost încălcat principiul bicameralismului. Comunicatul… Mai mult

Stiri

Guvernul a abrogat standardele de cost la lucrările de infrastructură de transport

Razvan Diaconu

Standardele de cost pentru obiective de investiţii finanţate din fonduri publice au fost abrogate printr-o Ordonanță de Urgență aprobată de Guvern în ședința din 13… Mai mult

pagina-conferinte

Conferința: Economia crește, competitivitatea scade: erori, ezitări, politici, calea de urmat spre creștere

Ioana Morovan

București, 19 septembrie 2018. Organizator: CursDeGuvernare.ro, cu sprijinul Academiei de Studii Economice și INACO. Tema: Economia crește, competitivitatea scade: erori, ezitări, politici, calea de urmat spre creștere  Speakeri: Oficiali instituții… Mai mult

Stiri

Amendamente PSD la legea off-shore: Deducerea cheltuielilor de explorare şi taxe nemodificate pe toată durata exploatării

Vladimir Ionescu

În comisiile Senatului au fost introduse două amendamente la legea off-shore care satisfac cererile companiilor petroliere: păstrearea nemodificată a taxelor pentru gazele extrase din Marea… Mai mult

Stiri

AHK România: Încrederea companiilor germane în România ca ”amplasament investițional” este în continuă scădere

Adrian N Ionescu

Încrederea companiilor germane în România „ca amplasament investițional” este în continuă scădere și nici perspectivele nu sunt optimiste”, potrivit Raportului de conjunctură pe 2018 al… Mai mult

Stiri

Cinci propuneri de modificare a legii insolvenței transmise guvernului de practicienii în domeniu

Razvan Diaconu

Pentru ca demersul inițiat de către Guvern de îmbunătățire a legislației în materia insolvenței să fie unul eficient, Uniunea Națională a Practicienilor în Insolvență din… Mai mult

Stiri

Dosarul 10 august / Anchetă încetinită de MAI: documentele-probă nu au fost declasificate

Vladimir Ionescu

Procurorii care investighează Dosarul violențelor jandarmilor de la Protestul Diasporei continuă să audieze persoanele implicate, însă nu au avut încă acces la documente. Majoritatea actelor ce… Mai mult