La obiect

Digitalizarea companiilor: Managerii văd beneficiile, dar nu și pericolul amânărilor. Majoritatea firmelor – nepregătite pentru provocările viitorului

Jumătate din managerii companiilor românești viabile nu consideră că transformarea digitală este cea mai mare prima prioritate a strategiei lor. Și, în marea lor majoritate,… Mai mult

09.07.2018

Evenimentul

Președintele a revocat-o pe șefa DNA

UPDATE 15.20: Prima reacție a lui Liviu Dragnea – Discuția despre suspendarea președintelui va continua Președintele PSD, Liviu Dragnea, a declarat, luni, că discuția despre… Mai mult

09.07.2018

Analiză

Repartizarea banilor de protecție socială: o evoluție. Mai puţin la familiile cu copii şi la şomeri, mai mult la pensionari

România a avut în anul 2016 venituri de protecţie socială care au însumat 116,14 miliarde lei dar cheltuielile privind protecţia socială s-au ridicat la doar… Mai mult

08.07.2018

Chestiunea

I-a venit rândul Codului Administrației: răspundere mică pentru aleșii locali, putere mai mare la înstrăinarea patrimoniului, privilegii

Camera Deputaților votează luni modificările la Codul administrativ al României, modificări care întăresc controlul politic asupra administrațiilor locale. Este de așteptat ca, în ciuda problemelor… Mai mult

08.07.2018

Moldova vrea autostradă – întâlnire de lucru pentru susținerea proiectului Ungheni – Iași – Tg. Mureș

de Razvan Diaconu , 11.1.2018

Grupul de inițiativă civică „Împreună pentru A8” organizează vineri, la Hotel Unirea din Iași, o întâlnire de lucru în care își propune să reafirme susținerea pentru construirea A8 – Autostrada Marii Uniri – pe traseul „Ungheni – Iași – Târgu Mureș”.

De precizat: Autostrada Ungheni- Tg. Mureș nu figurează pe lista priorităților de infrastructură enumerate miercuri seara, la Antena 3, de către premierul Mihai Tudose.

”Noi, organizatorii evenimentului de la Iași, dorim să afirmăm public, cu tărie și responsabilitate că mesajul nostru către români și România este unul de unitate și de colaborare”, transmite organizația prin intermediul unui comunicat.

Potrivit organizatorilor, la întâlnire vor participa ”instituții, organizații și lideri ai comunității care trebuie să-și coordoneze eforturile pentru ca autostrada A8 să devină realitate, de la reprezentanți ai guvernului, parlamentari de toate culorile politice din județele prin care ar urma să treacă autostrada, primari și președinți de consilii județene, până la lideri ai comunităților religioase, ai societății civile, mediului de afaceri și mass media.”

Considerăm că este necesar ca toate partidele politice să facă un pact pentru infrastructura rutieră, ca una dintre soluțiile de dezvoltare a țării – cu declararea autostrăzii A8 ca investiție prioritară, ceea ce ar însemna susținerea tuturor partidelor politice pentru aceste proiecte.

Despre Autostrada A8 se vorbeşte de peste 10 ani, ca soluție majoră de dezvoltare. Au fost numeroase iniţiative de generare a unui curent de opinie și asumare politică pentru realizarea acestui proiect, de la acțiuni ale parlamentarilor, până la cele ale societății civile. Din păcate, până acum nu sunt clare direcțiile de acțiune.

Există și un proiect de lege care a fost adoptat de Senat și care prevede construirea autostrăzii pentru care milităm noi, ca soluție de dezvoltare a majorității județelor din regiune.

A8 face parte din culoarul principal de transport european, așa cum a stabilit Comisia Europeană în 2012, cum apare și în Master Planul General al României, ceea ce permite inclusiv accesarea de fonduri europene pentru 85% din investiție.

Cele trei tronsoane ale A8 (Iași – Târgu Neamț/Târgu Neamț – Ditrău/Ditrău – Târgu Mureș) se regăsesc în POIM (Programul Operațional de Infrastructură Rutieră Mare) 2014 – 2020, program ce finanțează proiecte de dezvoltare a infrastructurii rutiere și care sunt cuprinse în MPGT în România, document strategic aflat în gestiunea Ministerului Turismului (aprobat prin HG 666/2016).

Vineri, la Iași, vom spune tranșant că a venit momentul în care să ne unim forțele și să așezăm în rândul priorităților naționale finanțabile acest obiectiv.

Sperăm ca, la finalul acestei întâlniri, să avem conturate grupurile de lucru și instituțiile la nivelul cărora vor funcționa și un calendar de lucru, astfel încât să fie identificate soluții reale pentru realizarea obiectivului nostru, iar procesul de adoptare a deciziilor să fie transparent și să poată fi monitorizat de societatea civilă.

În paralel, societatea civilă va pregăti cetățenii obișnuiți de pe traseul autostrăzii, prin ample campanii de informare și alte întâlniri publice. Fiecare dintre acești patru milioane si jumatate de locuitori ai județelor de pe trasul A8 trebuie să conștientizeze că neimplicarea unui politician pentru autostradă este semnalul de alarmă pentru întrebarea: vrea votul meu, dar vrea și bunăstarea mea?

Menționăm că acțiunile societăţii civice au început în iunie 2017, când un grup de ieșeni a decis să atragă atenția asupra proiectului A8. Astfel, prima acțiune a fost o petiție online și apoi marșul motorizat de la Iași la Ungheni, care a scos în stradă peste 300 de taximetriști și mașini private, marș continuat a doua zi cu marşul mare motorizat spre Târgu Mureș, pentru care s-au încolonat peste 300 de maşini, motociclete, autocare, camioane. În aproape toate localitățile importante de pe traseu s-a alăturat ieșenilor și populația din zonă, 50 de motocicliști de la Cluj și firme de transport din Suceava și Botoșani.

“Lanțul uman” de pe pietonalul Ștefan cel Mare din Iaşi, format din aproximativ 2000 de oameni, este o altă acțiune prin care societatea civilă și-a manifestat susținerea pentru acest proiect.

Mulțumim tuturor celor care și-au manifestat sprijinul față de iniţiativele noastre și care au participat la toate acțiunile organizate de noi și de toți colaboratorii noștri din societatea civilă.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 11.1.2018

Un raspuns

  1. babic
    11.1.2018, 4:06 pm

    Guvernul Tanase a blocat Iasi-Tg.Mures.

    Dar cum au blocat-o : propunand o varianta smechereasca, fara rost, spre..Brasov. Adica vreau spre vest, eu te trimit spre sud.

    Bineinteles ca nu au concret nici un gand pentru o autostrada din Moldova, care sa traverseze muntii. Dar recurg la metoda Sova-Ponta de justificare a autostrazii care ii intereseaza de fapt, Comarnic – Brasov. Si pentru asta blocheaza Pitesti-Sibiu (daca l-ati auzit aseara pe Tudose, sunteti cred lamuriti) si apoi aceasta ruta aiuristica din Moldova, doar ca sa-i dea Brasovului rol de nod.

    De remarcat, Iasi-TgMures si Pitesti-Sibiu se pot face pe fonduri europene.
    Ei bine, pesedistii propun Iasi-Brasov, Comarnic-Brasov si Brasov-Sibiu, toate pe bani de la buget. De unde se poate fura.

    Strategie antinationala, sper sa plece astia cat mai curand.

    Retineti:
    – Pitesti-Sibiu este singura portiune care lipseste din coridorul 4 , Constanta-Nadlac.
    – Turda-Sebes este in stadiu avansat de executie
    – autostrada Transilvania are : Gilau-Campia Turzii finalizata ; Campia Turzii – Tg.Mures in executie; Bors-Suplacul de Barcau in stadiu 60%

    Ce trebuie facut SIMULTAN ? Nu-ti trebuie mare stiinta:
    – Pitesti-Sibiu si finalizat ce mai e spre Lugoj
    – Finalizare autostrada Transilvania
    – Finalizare legatura Sebes-Turda dintre cele doua autostrazi
    – Iasi-Tg.Mures, prin care se racordeaza Moldova la aceste doua autostrazi.

    Astea sunt prioritatile. Care trebuie discutate si batute in cuie. Si bugetate. Si executate.

    Daca se vrea sa fim o țară. Daca nu, nu știu ce rost are să ne mai complicăm.

Lăsați un comentariu


Stiri

CNP reduce estimarea creșterii PIB în prognoza de vară, de la 6,1 la 5,5%

Vladimir Ionescu

Comisia Națională de Statistrică și Prognoză (CNP) a revizuit în scădere estimarea creșterii reale a Produsului Intern Brut (PIB) până la 5,5% în acest an,… Mai mult

Europa

Comisia Europeană: Kosovo îndeplinește toate criteriile pentru liberalizarea vizelor

Iulian Soare

Kosovo a îndeplinit și ultimele două cerințe pentru liberalizarea vizelor – ratificarea Acordului de delimitare a frontierei cu Muntenegru și obținerea unor rezultate consolidate în lupta… Mai mult

Europa

Întâlnire Juncker-Trump: În caz de eşec, UE ar decide noi represalii dacă SUA va taxa exporturile auto europene

Iulian Soare

Uniunea Eruopeană ar putea recurge la suprataxarea exporturilor americane de farmaceutice, produse chimice şi cărbune, dacă întâlnirea dintre preşedintele Comisiei Europene, Jean-Claude Juncker, şi preşedintele… Mai mult

Stiri

Turcia / A fost ridicată starea de urgență. Bilanț după 2 ani de epurări

Razvan Diaconu

Starea de urgenţă declarată în urmă cu doi ani după o tentativă eşuată de lovitură de stat s-a încheiat joi, însă partidul de guvernământ din… Mai mult

Stiri

Percheziții la Fondul de Garantare a Creditelor în legătură cu programul Prima Casă

Vladimir Ionescu

Procurorii Parchetului General au descins în joi dimineaţă la sediul Fondului de Garantare a Creditelor, într-un dosar în care sunt efectuate 23 de percheziții. Mai… Mai mult

Europa

Radio Europa Liberă își reia emisiunile pentru România și Bulgaria

Iulian Soare

Radio Europa Liberă/Radio Libertatea va reîncepe să transmită în limbile bulgară și română, începând din decembrie 2018, reportaje multi-media, analize politice, anunță o ştire difuzată… Mai mult

Stiri

Guvernul vrea să plafoneze prețul de piață la gazele naturale, cu 40% mai jos față de media bursei – proiect

Vladimir Ionescu

Ministerul Finanțelor a publicat un proiect de hotărâre, prin care Guvernul ar urma să plafoneze prețul de piață al gazelor naturale la 55 lei /… Mai mult