La obiect

Încă 100 de milioane de euro! E suplimentul la deficitul de cont curent pe primele 2 luni

Contul curent al balanței de plăți a înregistrat pe primele două luni din anul curent un deficit de 172 milioane euro, rezultat cu 100 de… Mai mult

15.04.2018

La obiect

România reintră (la limită) cu creşterea preţului la locuinţe în cerinţele de stabilitate

Potrivit datelor revizuite publicate de Eurostat, România a reintrat la limită în cerinţa de macrostabilitate impusă la nivel european referitoare la creşterea preţului la locuinţe.… Mai mult

12.04.2018

Chestiunea

Semne de nervozitate în relația București – Bruxelles. Eugen Teodorovici: Vom semnala și noi lucrurile ar trebui schimbate în relația România-Comisie sau România-state membre

Ministrul de Finanțe, Eugen Teodorovici, a anunțat miercuri că România va elabora, până la sfârșitul lunii aprilie, un document oficial de răspuns la Raportul de… Mai mult

11.04.2018

La obiect

Salariul real coboară ”cu picioarele pe Pământ”. Sănătatea și educația rămân Cenușăresele

Câștigul salarial mediu brut anunțat de INS pentru luna februarie 2018 a fost de 4.128 lei, cu 0,4% mai mic faţă cel din luna precedentă.… Mai mult

11.04.2018

Moldova vrea autostradă – întâlnire de lucru pentru susținerea proiectului Ungheni – Iași – Tg. Mureș

de Razvan Diaconu , 11.1.2018

Grupul de inițiativă civică „Împreună pentru A8” organizează vineri, la Hotel Unirea din Iași, o întâlnire de lucru în care își propune să reafirme susținerea pentru construirea A8 – Autostrada Marii Uniri – pe traseul „Ungheni – Iași – Târgu Mureș”.

De precizat: Autostrada Ungheni- Tg. Mureș nu figurează pe lista priorităților de infrastructură enumerate miercuri seara, la Antena 3, de către premierul Mihai Tudose.

”Noi, organizatorii evenimentului de la Iași, dorim să afirmăm public, cu tărie și responsabilitate că mesajul nostru către români și România este unul de unitate și de colaborare”, transmite organizația prin intermediul unui comunicat.

Potrivit organizatorilor, la întâlnire vor participa ”instituții, organizații și lideri ai comunității care trebuie să-și coordoneze eforturile pentru ca autostrada A8 să devină realitate, de la reprezentanți ai guvernului, parlamentari de toate culorile politice din județele prin care ar urma să treacă autostrada, primari și președinți de consilii județene, până la lideri ai comunităților religioase, ai societății civile, mediului de afaceri și mass media.”

Considerăm că este necesar ca toate partidele politice să facă un pact pentru infrastructura rutieră, ca una dintre soluțiile de dezvoltare a țării – cu declararea autostrăzii A8 ca investiție prioritară, ceea ce ar însemna susținerea tuturor partidelor politice pentru aceste proiecte.

Despre Autostrada A8 se vorbeşte de peste 10 ani, ca soluție majoră de dezvoltare. Au fost numeroase iniţiative de generare a unui curent de opinie și asumare politică pentru realizarea acestui proiect, de la acțiuni ale parlamentarilor, până la cele ale societății civile. Din păcate, până acum nu sunt clare direcțiile de acțiune.

Există și un proiect de lege care a fost adoptat de Senat și care prevede construirea autostrăzii pentru care milităm noi, ca soluție de dezvoltare a majorității județelor din regiune.

A8 face parte din culoarul principal de transport european, așa cum a stabilit Comisia Europeană în 2012, cum apare și în Master Planul General al României, ceea ce permite inclusiv accesarea de fonduri europene pentru 85% din investiție.

Cele trei tronsoane ale A8 (Iași – Târgu Neamț/Târgu Neamț – Ditrău/Ditrău – Târgu Mureș) se regăsesc în POIM (Programul Operațional de Infrastructură Rutieră Mare) 2014 – 2020, program ce finanțează proiecte de dezvoltare a infrastructurii rutiere și care sunt cuprinse în MPGT în România, document strategic aflat în gestiunea Ministerului Turismului (aprobat prin HG 666/2016).

Vineri, la Iași, vom spune tranșant că a venit momentul în care să ne unim forțele și să așezăm în rândul priorităților naționale finanțabile acest obiectiv.

Sperăm ca, la finalul acestei întâlniri, să avem conturate grupurile de lucru și instituțiile la nivelul cărora vor funcționa și un calendar de lucru, astfel încât să fie identificate soluții reale pentru realizarea obiectivului nostru, iar procesul de adoptare a deciziilor să fie transparent și să poată fi monitorizat de societatea civilă.

În paralel, societatea civilă va pregăti cetățenii obișnuiți de pe traseul autostrăzii, prin ample campanii de informare și alte întâlniri publice. Fiecare dintre acești patru milioane si jumatate de locuitori ai județelor de pe trasul A8 trebuie să conștientizeze că neimplicarea unui politician pentru autostradă este semnalul de alarmă pentru întrebarea: vrea votul meu, dar vrea și bunăstarea mea?

Menționăm că acțiunile societăţii civice au început în iunie 2017, când un grup de ieșeni a decis să atragă atenția asupra proiectului A8. Astfel, prima acțiune a fost o petiție online și apoi marșul motorizat de la Iași la Ungheni, care a scos în stradă peste 300 de taximetriști și mașini private, marș continuat a doua zi cu marşul mare motorizat spre Târgu Mureș, pentru care s-au încolonat peste 300 de maşini, motociclete, autocare, camioane. În aproape toate localitățile importante de pe traseu s-a alăturat ieșenilor și populația din zonă, 50 de motocicliști de la Cluj și firme de transport din Suceava și Botoșani.

“Lanțul uman” de pe pietonalul Ștefan cel Mare din Iaşi, format din aproximativ 2000 de oameni, este o altă acțiune prin care societatea civilă și-a manifestat susținerea pentru acest proiect.

Mulțumim tuturor celor care și-au manifestat sprijinul față de iniţiativele noastre și care au participat la toate acțiunile organizate de noi și de toți colaboratorii noștri din societatea civilă.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 11.1.2018

Un raspuns

  1. babic
    11.1.2018, 4:06 pm

    Guvernul Tanase a blocat Iasi-Tg.Mures.

    Dar cum au blocat-o : propunand o varianta smechereasca, fara rost, spre..Brasov. Adica vreau spre vest, eu te trimit spre sud.

    Bineinteles ca nu au concret nici un gand pentru o autostrada din Moldova, care sa traverseze muntii. Dar recurg la metoda Sova-Ponta de justificare a autostrazii care ii intereseaza de fapt, Comarnic – Brasov. Si pentru asta blocheaza Pitesti-Sibiu (daca l-ati auzit aseara pe Tudose, sunteti cred lamuriti) si apoi aceasta ruta aiuristica din Moldova, doar ca sa-i dea Brasovului rol de nod.

    De remarcat, Iasi-TgMures si Pitesti-Sibiu se pot face pe fonduri europene.
    Ei bine, pesedistii propun Iasi-Brasov, Comarnic-Brasov si Brasov-Sibiu, toate pe bani de la buget. De unde se poate fura.

    Strategie antinationala, sper sa plece astia cat mai curand.

    Retineti:
    – Pitesti-Sibiu este singura portiune care lipseste din coridorul 4 , Constanta-Nadlac.
    – Turda-Sebes este in stadiu avansat de executie
    – autostrada Transilvania are : Gilau-Campia Turzii finalizata ; Campia Turzii – Tg.Mures in executie; Bors-Suplacul de Barcau in stadiu 60%

    Ce trebuie facut SIMULTAN ? Nu-ti trebuie mare stiinta:
    – Pitesti-Sibiu si finalizat ce mai e spre Lugoj
    – Finalizare autostrada Transilvania
    – Finalizare legatura Sebes-Turda dintre cele doua autostrazi
    – Iasi-Tg.Mures, prin care se racordeaza Moldova la aceste doua autostrazi.

    Astea sunt prioritatile. Care trebuie discutate si batute in cuie. Si bugetate. Si executate.

    Daca se vrea sa fim o țară. Daca nu, nu știu ce rost are să ne mai complicăm.

Lăsați un comentariu


Stiri

Document / PSD pregătește ”Strategia 2040”, care va deveni obligatorie pentru guvernele următorilor 22 de ani

Vladimir Ionescu

În iunie 2019, România ar urma să aibă o Strategie pe termen lung “România 2040”, care va deveni obligatorie pentru toate guvernele din următorii 22… Mai mult

Stiri

Asociația Pensiilor Private cere explicații privind „scenariile contradictorii” de schimbare a sistemului de pensii

Adrian N Ionescu

Asociaţia pentru Pensiile Administrate Privat din România (APAPR) cere autorităţilor să justifice intenţiile de a schimba modul de funcționare a Pilonului II de pensii obligatorii… Mai mult

Stiri

Frații Pavăl de la Dedeman – încă o achiziție de participații în energie

Adrian N Ionescu

Frații Adrian și Dragoș Pavăl, cei doi antreprenori care au creat Dedeman, își îndreaptă interesul investițional către domeniul energiei. Firma Dedeman SRL a cumpărat săptămâna… Mai mult

Stiri

Preţul ţiţeiului scade după criticile lui Donald Trump privind decizia OPEC de a scumpi barilul

Vladimir Ionescu

Preţul ţiţeiului a scăzut vineri în New York, după ce preşedintele american Donald Trump a criticat Organizaţia Ţărilor Exportatoare de Petrol (OPEC), declarând că preţurile… Mai mult

Europa

UE cere armatei israeliene să nu folosească forța împotriva protestatarilor neînarmați

Iulian Soare

Uniunea Europeană a făcut apel la armata israeliană să nu folosească forţa împotriva protestatarilor neînarmaţi şi a cerut demararea unei investigaţii, după ce patru oameni… Mai mult

Stiri

Banca Mondială – Drepturile de vot ale SUA în BIRD scad, ale Chinei cresc

Iulian Soare

Banca Mondială (BM) a anunţat sâmbătă o majorare de capital de 13 miliarde de dolari, sumă necesară creșterii capacității de combatere a sărăciei globale, scrie… Mai mult

Stiri

Piața neagră a țiaretelor este din nou în creștere

Vladimir Ionescu

Piața neagră a țigaretelor a crescut în martie cu 1,6 puncte procentuale, până la 17,2% din totalul consumului, comparativ cu ianuarie. Pe primele trei luni,… Mai mult