marți

19 martie, 2024

6 iunie, 2016

mp21Dată fiind activitatea mea de aproape 30 de ani, împărțită cam fifty-fifty înte sectorul bugetar și sectorul privat, am avut obligația patriotică de a achita nenumărate taxe și impozite către bugetul de stat. Care, fie el și nefurat, le-a utilizat pentru diverse domenii, inclusiv pentru inițierea tinerelor generații în tainele fizicii elementare.

Zilele trecute, nu mică mi-a fost mirarea, când am văzut ce conținea pagina 47 din manualul de clasa a VI-a utilizat la educarea tinerilor din ciclul gimnazial. Pentru a vă delecta deplin cu această metodă didactică, menită să asigure înțelegerea fenomenelor mecanice ( în speță a interacțiunii), vă redau integral trei exerciții. Exact în forma în care au fost concepute :

2.Identifică interacțiunile ce au avut loc, precum și efectele lor, din următorul fragment al unei transmisiuni sportive: ”Lovitură liberă executată de Hagi, șut puternic peste zid. Portarul deviază balonul în bară și, de aici, acesta atinge plasa porții.Gol ! Goooool ! Șutul a fost atât de puternic încât aproape a rupt plasa porții !”


3.Ce interacțiune este evidențiată în versurile de mai jos și care este efectul acestei interacțiuni ?

A trecut întâi o boare

Pe deasupra viilor

Și-a furat de prin ponoare


Puful păpădiilor

……………………..

Toți ciulinii pe cărare

Fug cuprinși de panică.”

(George Topârceanu, Raposodii de toamnă)

4.Un autoturism lovește un pom. Ce efecte are această interacțiune ?

(Fizică, Manual pentru clasa a VI-a, Ministerul Educației și Cercetării Științifice)

În pofida faptului că în urmă cu ceva timp am predat vreo patru ani mecanică teoretică la facultate, mărturisesc că nu am fost în stare să-i explic prea grozav copilului personal cam care ar putea fi legătura între materia numită fizică și exercițiile menționate. Cu sprijinul televiziunilor care dădeau ”în buclă” imagini cu simularea accidentului patronului de la Hexifarma, cel mai bine mi-a reușit rezolvarea punctului patru.

Am realizat, însă, cum se pregătește indirect pentru viața politică și economică din societatea capitalistă (cândva în viitor) multilateral dezvoltată tânăra generație. Și pentru ce dăm banii oficial alocați domeniilor bugetare prioritare. Desigur, în afară de meditațiile ”off the record” și ”off the fiscalizare”, care să permită luarea examenelor.

Am înțeles de ce tot mai mulți profesori se plâng de salariile mici dar nu și de manualele pe care învață copiii noștri. Probabil că avem deja destule cadre didactice care au învățat după asemenea manuale. Sau au reușit cumva să le asimileze în modul lor de predare și doar ei știu secretul rezolvării unor asemenea exerciții de amplă respirație intelectuală.

La orizontul anilor 2020, aștept acum să apară subiecte de bacalaureat de tipul ”Balistica șuturilor lui Hagi” sau ”Contribuția poeziei lui George Topârceanu la dezvoltarea aviației”. Cât despre ”impactul de tip EuroNCAP la viteze exagerate”, deja vom beneficia atunci de o vastă literatură de specialitate în materie, urmare a investigațiilor demarate acum.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Economia României a suferit în ultimul deceniu unele dintre cele

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: