La obiect

Educaţia – 4 indicatori esenţiali la care stăm foarte slab

În contextul abordărilor prioritare la nivel european privind dezvoltarea sustenabilă, Eurostat a publicat un set sintetic de indicatori uniformizat ca metodologie pentru fiecare ţară, indicatori… Mai mult

10.02.2019

Interviu

România consumului văzută prin ochii unui superretailer. O viziune care ar putea deveni politici publice

Textul de mai jos e o compilație de mici fragmente din interviul pe care Iulian Stanciu – CEO al e-mag – l-a acordat pentru numărul 99… Mai mult

07.02.2019

Analiză

Câteva grafice: Haosul desăvârșit din Bugetele României. O analiză pe 4 ani a diferenței dintre Lege și Execuție

Deși la prima vedere sunt greu de întocmit, Bugetele publice ale României sunt, de fapt, o înșiruire de indicatori și liste de venituri și cheltuieli care… Mai mult

06.02.2019

Analiză

Efectele împrumutului FMI-UE-BIRD din 2009 asupra bugetului pe 2019

În urmă cu zece ani, pe fondul crizei economice, România a accesat un împrumut de aproape 20 de miliarde de euro din partea FMI, UE… Mai mult

06.02.2019

Cronicile

Legea pentru prevenirea și combaterea bullying-ului în școli, adoptată

de Mariana Bechir , 5.12.2018

Prevenirea și combaterea violenţei psihice (bullying) în şcoli a fost introdusă în Legea Educaţiei Naţionale – marți, proiectul inițiat de deputatul Petre Florin Manole a fost aprobat în Senat, camera decizională.

Reglementarea prevede formarea şi informarea personalului didactic cu privire la problemele care decurg din acest tip de comportament, precum și asistenţa psihologică pentru aceste cazuri speciale de violențe, care produce traume grave și, uneori, poate duce la sinucideri.

Documentul conține și o definiție a bullying-ului, fenomen care ia proporții, dar este încă puțin conștientizat nu numai de către agresori, victime la rândul lor (ale unor abuzuri din familie, cel mai adesea), ci și de profesori.

Definiția

Violența psihologică – bullying este acțiunea sau seria de acțiuni fizice, verbale, relaționale și/sau cibernetice, într-un context social dificil de evitat, săvârșite cu intenție, în mod constant și repetat, care implică un dezechilibru de putere, au drept consecință atingerea demnității ori crearea unei atmosfere de intimidare, ostile, degradante, umilitoare sau ofensatoare, îndreptate împotriva unei persoane sau grup de persoane și vizează aspecte de discriminare și excludere socială, care pot fi legate de apartenența la o anumită rasă, naționalitate, etnie, religie, categorie socială sau la o categorie defavorizată ori de convingerile, sexul sau orientarea sexuală, caracteristicile personale, acțiune sau serie de acțiuni, comportamente ce se desfășoară în unitățile de învățământ și în toate spațiile destinate educației și formării profesionale.

Bullyingul acționează pe trei niveluri: discriminare, hărțuire și violență fizică, și are un impact grav asupra victimelor: reduce self-esteem-ul, izolează copilul, poate duce la depresie și chiar la suicid.

România se situează pe locul trei în clasamentul european (care include 42 de țări), potrivit unui raport al Organizației Mondiale a Sănătății (OMS).

În mediul școlar, 73% dintre copii spun că au întâlnit o situaţie de bullying între egali la nivelul unităţii de
învăţământ în care învaţă, iar 58% în cazul clasei lor, conform unui studiu realizat de asociația Salvați Copiii!

Următorul mediu, din perspectiva frecvenţei de apariţie a bullying-ului este cel online (69% dintre respondenţi) iar mediul în care copiii spun că apar cel mai rar astfel de comportamente este reprezentat de grupul lor de prieteni (46%).

Situații specifice de bullying:

  • 73% dintre copii afirmă că au fost martorii unei situaţii de bullying, în școala lor.
  • 58% dintre copii afirmă că au fost martorii unei situaţii de bullying în clasa lor.
  • 69% dintre copii afirmă că au fost martorii unei situaţii de bullying în mediul online.
  • 46% dintre copii afirmă că au fost martorii unei situaţii de bullying în grupul de prieteni.

Unii copii au menționat în cadrul cercetării că există situații când unii profesori încurajeză bullying-ul sau pe agresori (umilind în mod constant unii copii).

În cazul acestor cadre didactice, a explicat pentru cursdeguvernare.ro deputatul Petre Florin Manole (foto), normele metodologice vor stabili și sancțiuni, care, “în cazul comiterii unor acte de o gravitate deosebită”, pot merge până la excluderea din învățământ.

În acest sens, parlamentarii se vor implica și vor colabora cu Ministerul Educației, atunci când vor fi elaborate normele.

Legea este importantă și pentru simplu fapt că se discută despre acest fenomen, spune deputatul Manole, faptul că s-a ridicat problema, Discuția din momentul de față este extrem de jos. “Cele mai multe dintre cazuri nu au nevoie de legislație pentru rezolvare. Au nevoie, atât copii, cât și părinți, cât și profesori, că sunt niște limite dincolo de care nu mai este ceartă, nu mai este îndrumare, ci este violență, agresivitate, hărțuire sau că afectezi psihic un copil care se poate recupera apoi foarte greu sau deloc”, a declarat Petre Florin Manole.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 5.12.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

Trei asociații ale magistraților îi cer președintelui să sesizeze urgent Comisia de la Veneția

Mariana Bechir

Asociația Forumul Judecătorilor din România, Asociația Mișcarea pentru Apărarea Statutului Procurorilor și Asociația Inițiativa pentru Justiție solicită președintelui României să sesizeze de urgență Comisia de… Mai mult

Europa

Conducerea Parchetului European: UE, de la dreapta la stânga, se mobilizează pentru susținerea Codruței Kovesi, Bucureștiul sabotează candidatura

Razvan Diaconu

Pe măsură ce autoritățile din România ridică obstacole în cursa Laurei Codruța Kovesi la conducerea Parchetului European (EPPO), oficiali europeni și lideri politici marcanți din UE,… Mai mult

Stiri

Președintele Iohannis, Parchetul General, Secția pentru procurori din CSM și asociații de magistrați, reacționează ferm după ordonanța care modifică din nou legile justiției

Vladimir Ionescu

OUG adoptată marți pentru modificarea legilor Justiției este neconstituțională,  ”este de natură să afecteze grav activitatea parchetelor” și poate face ca Ministerul Public să ajungă “în situația… Mai mult

Stiri

Daniel Suciu şi Răzvan Cuc, nominalizaţi de PSD pentru funcţiile de ministru al Dezvoltării şi ministrul al Transporturilor

Razvan Diaconu

Comitetul Executiv al PSD a votat, marţi, după patru ore de discuţii, nominalizarea lui Daniel Suciu ca vicepremier şi ministru al Dezvoltării şi a lui… Mai mult

Stiri

25 de ONG-uri sesizează Comisia Europeană după ce o instanță din România a achitat membrii unei rețele de trafic de persoane

Razvan Diaconu

Un grup de 25 de ONG-uri acuză statul român de complicitate la traficul de persoane și solicită Comisiei Europene ”să facă România responsabilă pentru obligațiile… Mai mult

Stiri

Legile Justiției, modificate din nou prin OUG: judecătorii care au fost cândva procurori pot fi numiți șefi de parchete

Vladimir Ionescu

Guvernul a aprobat marți o OUG, care nu a fost pusă în dezbatere publică, ce modifică mai multe prevederi referitoare la procurori cuprinse în legile… Mai mult

Stiri

Secția pentru investigarea magistraților a cerut de la DNA, fără a avea competențe, dosarul Tel Drum

Vladimir Ionescu

Secția pentru investigarea infracțiunilor comise de magistrați a cerut DNA, de trei ori, transferarea dosarului Tel Drum în care Liviu Dragnea este urmărit penal pentru… Mai mult