vineri

29 martie, 2024

7 mai, 2017

Andreea Paul, președinte INACO

Antreprenorii şi investitorii au nevoie de trei tipuri de informații în plus în Registrul general de evidență al salariaților – REVISAL, pentru „a lua hotărâri strategice, când doresc să desfășoare o activitate economică, în cunoștință de cauză a realității formării profesionale a forței de muncă din România”, potrivit unei propuneri a Inițiativei pentru Competitivitate (INACO).

Astfel, INACO propune introducerea a trei noi câmpuri de informații esențiale  în REVISAL:

  • Ultima instituție de învățământ absolvită de către salariat;
  • Anul absolvirii acesteia;
  • Evidențierea istoricului de angajare al salariatului de la momentul introducerii sistemului REVISAL / așa cum era vizibilă în  cartea de muncă tradițională.

„Considerăm că primele două date sunt absolut necesare pentru formarea unei viziuni cât mai complete asupra capacităților salariaților din România și a gradului de corelare a școlii românești cu piața muncii, ca și asupra competitivității profesionale a unui angajat în postul pe care îl ocupă. În economia privată, nu există CV de angajare care să nu înceapă cu aceste date. De ce nu ar conține registurul REVISAL aceste informații?”, a declarat Andreea Paul, preşedintele INACO, pentru Cursdeguvernare.ro.


Cel de-al treilea punct suplimentar facilitează angajatorul în evaluarea istoricului salariatului său, .

Datele sunt esențiale în evaluarea statistică a competențelor acumulate în școală și competitivității forței de muncă naționale, iar modificarea programului de culegere a datelor este minoră pentru apariția a două câmpuri suplimentare în formularul de înregistrare, potrivit oficialului citat.

INACO îşi susţine propunerea de îmbunătăţire a REVISAL cu argumentele:

  • „Doar având o imagine de ansamblu conturată pe baza unor date cât mai complet descriptive a naturii peisajului uman economic se pot face propuneri întemeiate de politici economice.
  • „Doar prin adăugarea acestor informații, investitorii pot lua hotărâri strategice când doresc să desfășoare o activitate economică, în cunoștință de cauză a realității formării profesionale a forței de muncă din România.
  • „Doar având o imagine clară a eficienței programelor proprii de învățământ derivată din analiza generală a includerii în câmpul muncii a absolvenților, instituțiile de învățământ, Ministerul Educației pot să-și structureze viitoarele proiecte curriculare în învățământ.

Prin introducerea celor două noi date în REVISAL se poate evalua necesitatea păstrării, creării sau desființării unor departamente de studii din învățământ și se pot lua măsuri pentru stimularea pregătirii de specialitate pentru diferitele meserii ale lumii de mâine, care acum nu au o bază potențială de formare în România, potrivit INACO.


„Astfel că instituțiile statului – cele care propun bugetele, cele care fac propuneri de strategii naționale, învățământul, etc. dar și mediul de afaceri – interesat de o analiză generală fidelă a realității economice au nevoie clară de introducerea celor două date suplimentare în REVISAL”, conchide Andreea Paul.

Propunerea a fost înaintată prim – ministrului României, miniștrilor Educației și Muncii, consilierului prezidențial pentru problemele economice și Inspectoratului Muncii.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: