Evenimentul

”Referendumul pentru Familie”: Legislație nouă, din categoria ”Totul pentru fraudă”

Referendumul, denumit generic ”Pentru Familie”, la care românii sunt chemați, sâmbătă și duminică, la urne, oferă puține garanții că rezultatele comunicate vor fi corecte. Suspiciunea… Mai mult

05.10.2018

Analiză

„Inflaţia industrială”, peste ”inflația populară” – Energia, deja cu 14% mai scumpă: Lumini, umbre şi implicaţii

Indicele preţurilor producţiei industriale (IPPI) a scăzut uşor în luna august 2018, până la 5,86%, dar a rămas semnificativ peste inflaţia preţurilor la consumator, măsurată… Mai mult

03.10.2018

Evenimentul

”Nu am venit să dau socoteală!” Cele două ”Viorici” și criticile dure ale partidelor din Parlamentul European

De două ori a vorbit miercuri premierul Viorica Dăncilă în plenul Parlamentului European: o dată ca să prezinte mesajul cu care a fost trimisă de… Mai mult

03.10.2018

La obiect

Raport finalizat la nivelul anului 2017 – investițiile străine au depăşit 75 de miliarde de euro. Domeniile către care s-au îndreptat banii

Soldul investițiilor străine directe (ISD) în economia României a crescut anul trecut la 75.581 milioane  euro, dar în echivalent raportat la PIB s-au diminuat de… Mai mult

02.10.2018

Guvern: ANAF va avea o Direcție pentru marii contribuabili și una pentru cazurile speciale de executare silită. 1000 de angajări

de Alexandra Pele 11.9.2015

anafGuvernul a decis înființarea Direcției generale de administrare a marilor contribuabili – organism care va avea personalitate juridică și buget propriu și va fi în subordinea directă a președintelui ANAF.
Este una dintre principalele prevederi cuprinse în proiectul de Hotărâre pentru  modificarea Legii privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, supus dezbaterii publice.

De asemenea, menționează proiectul (pe care îl puteți citi AICI), va fi înființată Direcţia de executare silită cazuri speciale.

Dacă prima măsură este luată la recomandarea FMI, a doua ar trebui să rezolve o situație identificată în ultimul an – problema recuperării sumelor și bunurilor pentru confiscarea cărora instanțele s-au pronunțat definitiv, precum și pentru urmărirea măsurilor asiguratorii dispuse de magistrați.

Modificările de structură și personal propuse prin proiect:

  • Direcția Generală Mari Contribuabili (pe care guvernul dorea inițial să o transfere la direcțiile regionale, dar a întâmpinat opoziția FMI) va avea personalitate juridică și buget propriu.  Ea va fi subordonată președintelui ANAF.
  • În cadrul aparatului propriu al ANAF se va înființa Direcția Executări Silite Cazuri speciale care se va ocupa de coordonarea şi monitorizarea modalităţilor de executare silită, inclusiv a valorificării bunurilor sechestrate prin modalităţile prevăzute de lege, precum şi a aplicării măsurilor asigurătorii, potrivit legii).
  • Direcţia verificări fiscale, care gestionează programul de creştere a conformării voluntare a persoanelor cu venituri mari, va fi reorganizată la nivel de direcţie generală, sub denumirea Direcţia generală control venituri persoane fizice.
  • Serviciile și birourilor fiscale (municipale/orașenești/comunale) vor fi în structura administrațiilor județene ale finanțelor publice.
  • Direcțiile regionale preiau structurile de administrare a contribuabililor mijlocii (de la data de 1 ianuarie 2016)
  • Înființarea unui post suplimentar de secretar general adjunct
  • Suplimentarea personalului cu 1.000 de angajați (pentru a acoperi deficitul de la Direcția București, Executare Silită și Direcția marilor contribuabili)

A doua mare reorganizare de după 2013

Aceste schimbări fac parte din procesul de modernizare demarat în 2013, pe baza unui program realizat cu cei 70 de milioane de euro împrumutați de la Banca Mondială:

  • 50,83 de milioane de euro – pentru achiziții de echipamente informatice
  • 3,39 milioane de euro – achiziții de servicii tehnice
  • 12,06 milioane de euro – consultanță (asistență tehnică)
  • 3,72 milioane de euro – cursuri de formare profesională.

Până acum s-au cheltuit doar 500.000 de euro din cele 70 de milioane de euro (adică 1%), în special pe activități de audit, instruire și costuri operaționale, potrivit Raportului de audit ineternațional privind stadiul actual de implementare a programului.

Raportul mai menționează că „principala problemă a derulării programului o reprezintă sistemul legislativ și fiscal din România, care este supus schimbărilor frecvente și interpretărilor diferite de la un minister la altul, în cadrul Guvernului”. De aceea, se menționează în Raport, „nu se pot estima schimbările care pot apărea și afecta din acest punct de vedere dezvoltarea proiectului și efectele implementării lui”.

Programul de reorganizare început în 2013 ar trebui finalizat în cinci ani.

Deficit de personal

În timpul reorganizării din 2013 au fost concediați aproximativ 4.000 de salariați. Acum, ANAF cere suplimentarea personalului cu 1.000 de angajați.

O parte dintre aceste posturi vor fi repartizate Direcției mari contribuabili, ce îşi va începe activitatea la începutul anului viitor, o parte ar urma să fie alocate unei direcţii noi de executări silite, iar o parte sunt destinate direcţiilor generale regionale a finanţelor publice, structuri ce au fost înfiinţate odată cu reorganizarea ANAF.

De asemenea, posturi suplimentare vor fi alocate şi pentru direcţiile antifraudă de la nivel central şi local, precum şi pentru servicii juridice şi IT.

“Ocuparea posturilor suplimentare se va realiza etapizat, cu încadrarea în prevederile bugetare anuale, aprobate pentru ordonatorul principal de credite”, se arată în expunerea de motive a proiectului.

La nivelul structurii de vericare a persoanelor fizice cu averi mari din cadrul ANAF s-a remarcat o creştere a volumul activităţii, precum şi un “deficit acut de personal”, se mai arată în proiect.

“În prezent, structurile fiscale din zona Capitalei şi împrejurimi deţin mai puţin de 9% din totalul resurselor umane de la nivelul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, însă, împreună cu marii contribuabili din aceeaşi zonă, au contribuţie de cca. 70% la veniturile colectate la bugetul statului”, se precizează în expunerea de motive.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 11.9.2015

Un raspuns

  1. vasilache mitrus
    25.1.2016, 10:38 pm

    Tot vorbim de reorganizare.
    Stiti cate servicii are in subordine un director executiv de inspectie fiscala din cadrul unei regiuni?
    Raspuns: DOUA, din care unul e coordonat de MFP.
    Care este rolul acestuia? Cum justifica banii?

Lăsați un comentariu


Europa

55 miliarde euro, evaziune fiscală cu dividende în 11 state europene

Iulian Soare

Vaste operaţiuni de manipulare fiscală a dividendelor încasate din mai multe ţări europene au dus la o evaziune de 55,2 miliarde de euro în aceste… Mai mult

Stiri

Salini Impregilo trebuie să restituie CNAIR 83 milioane lei – decizie Curtea de Apel în dosarul autostrăzii ”surpate”

Adrian N Ionescu

Constructorul lotului autostrăzii A1 Sibiu-Orăştie surpate parțial în 2014, Salini Impregilo S.p.A, ar urma să restituie companiei române de drumuri peste 83,1 de milioane de lei… Mai mult

Stiri

Sorin Blejnar, fost președinte ANAF, condamnat la 6 ani închisoare. Decizia nu este definitivă

Vladimir Ionescu

Sorin Blejnar a fost condamnat la șase ani de închisoare cu executare pentru trafic de influență, într-un dosar în care este acuzat că a primit un procent… Mai mult

Europa

Deficitul bugetar italian – Piețele fac demonstrația că îngrijorările UE sunt întemeiate

Adrian N Ionescu

Marii investitori globali spun deja guvernului italian că ei nu cred că acesta va putea suporta, așa cum și-a propus, creșterea costului împrumuturilor suverane ale țării. Cauza… Mai mult

Stiri

CCR a confirmat: Referendumul pentru familie nu este valid

Vladimir Ionescu

Curtea Constituțională a României a confirmat, joi, rezultatul de invalidare a referendumului pentru familie, organizat pe 6 și 7 octombrie, din cauza neatingerii pragului legal… Mai mult

Stiri

Un studiu care trebuie neapărat aprofundat: Aproape jumătate din profesorii români ar fi de acord cu un regim dictatorial și cu pedeapsa cu moartea

Mariana Bechir

  Aproape jumătate dintre profesorii români sunt de acord cu un regim dictatorial, se declară pentru pedeapsa cu moartea și sunt de părere că homosexualitatea nu… Mai mult

Stiri

ASE, locul I în România în domeniul Ştiinţelor sociale – clasament Times Higher Education World University Rankings 2019

Vladimir Ionescu

Academia de Studii Economice din Bucureşti este prezentă în clasamentul Times Higher Education World University Rankings 2019 by Subject, fiind plasată în grupa 501-600 în… Mai mult