Chestiunea

Responsabilitatea fiscal-bugetară în epoca Marii Uniri: O filosofie și mai multe cifre

Consiliul Superior Economic al României publica, în vara anului 1939, o serie de studii realizate de referenți ai Oficiului de Studii al Consiliului – în… Mai mult

30.11.2018

La obiect

PIB-ul României şi Marea Unire

În urma Marii Uniri din 1918, Produsul Intern Brut al României a crescut cu aproape 63%, de la 8,83 miliarde dolari, media perioadei 1911 –… Mai mult

30.11.2018

Chestiunea

Acord spectaculos pentru asfaltatori și juriști: Guvernul modifică legislația salarială într-o industrie de miliarde. Construcțiile

  O inedită și oarecum bizară decizie a luat joi, 29 noiembrie guvernul, referitoare la maniera în care gestionează salarizarea în economie: Angajaţii din sectorul… Mai mult

29.11.2018

Analiză

Sectorul de transport – oportunitatea insuficient exploatată pentru echilibrarea contului curent

România s-a situat anul trecut pe locul 5 între statele membre UE, în ceea ce priveşte ritmul de creştere a transportului de mărfuri, potrivit datelor… Mai mult

27.11.2018

Cronicile

Guvernul a abrogat standardele de cost la lucrările de infrastructură de transport

de Razvan Diaconu , 20.9.2018

Standardele de cost pentru obiective de investiţii finanţate din fonduri publice au fost abrogate printr-o Ordonanță de Urgență aprobată de guvern în ședința din 13 septembrie, publicată joi în Monitorul Oficial.

Măsura apare la scurt timp după ce guvernul a prezentat o listă de proiecte prioritare de realizat în PPP pe care se află și autostrăzi.

Standardele de cost datează din anul 2010 și reglementau prețul de realizare a unei autostrăzi, cel al lucrărilor de artă de pe acestea, de reparație a șoselelor sau a căii ferate, pornind de la situații medii, probabile, în funcție de relieful zonei- șes, deal sau munte.

Ordonatorii principali de credite vor trebui, scrie Arena Construcțiilor, să actualizeze și să aprobe pe propria răspundere valoarea actualizată a fiecărui proiect de investiţii, precum şi a lucrărilor de intervenţii, aflate în curs de execuție, în funcţie de evoluţia indicilor de preţuri, spune acum Guvernul.

Guvernul justifică abrogarea standadelor de cost prin aceea că acestea ar fi fost perimate. Standardele nu ar fi luat în calcul așa zise soluții moderne de realizare a lucrărilor, calitatea acestor lucrări, condițiile diferite de teren, etc. De pe lista motivelor, nu lipsește nici grija față de cetățeni:  Guvernul are obligația de a asigura securitatea acestora în caz de seism, iar standardele vechi nu ar fi luat în calcul revizuirea periodică a normativelor de proiectare anti-seism, pretinde Guvernul.

(Descărcați AICI ordonanța emisă de guvern)

Ordonanța va intra în vigoare la 30 de zile de la data publicării ei în Monitorul Oficial al României.

În această perioadă autoritățile de management responsabile pentru managementul și implementarea asistenței financiare nerambursabile acordate de Uniunea Europeană în perioada de programare 2014-2020 vor proceda la revizuirea ghidurilor solicitantului aferente fondurilor europene structurale și de investiții gestionate, dacă este cazul, cu indicarea detaliată a impactului aplicării prevederilor asupra beneficiarilor proiectelor finanțate din fonduri europene, în funcție de stadiul accesării fondurilor europene.

Abrogarea vine in contextul in care oricum standardele de cost oricum nu mai sunt respectate: de exemplu, pentru 17 kilometri de autostradă pe Centura București Sud, firma Spedition UMB, deținută de Dorinel Umbrărescu, a cerut 882 milioane lei, fără TVA, adică 11,2 milioane euro pe kilometru.

Costul mediu pe kilometru de autostradă este de 3,1 milioane de euro în Bulgaria, în Serbia – 5,5 milioane de euro, în România – 6,3 milioane de euro, iar în Grecia puțin peste 10 milioane de euro. Sunt cifre prezentate, potrivit Digi 24, de către ministrul Dezvoltării Regionale și Lucrărilor Publice din Bulgaria, Nikolay Nankov, într-o audiere din Parlament.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 20.9.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

UDMR nu susţine modificarea legislaţiei penale prin Ordonanţă de Urgenţă

Razvan Diaconu

UDMR nu susţine modificarea legislaţiei penale prin Ordonanţă de Urgenţă, declară la RFI liderul senatorilor Uniunii, Cseke Attila (foto). Premierul Viorica Dăncilă a anunţat că… Mai mult

Stiri

24 și 31 decembrie, zile libere acordate bugetarilor de către Guvern

Vladimir Ionescu

Premierul Viorica Dăncilă a anunţat joi, la începutul şedinţei de Guvern, că angajaţii din sectorul bugetar vor avea două zile libere în plus de sărbători,… Mai mult

Stiri

Titluri de stat pentru populaţie: Ministerul Finanţelor a prelungit cu o săptămână perioada de subscriere

Adrian N Ionescu

Ministerul Finanțelor Publice a prelungit cu o săptămână perioada de subscriere a titlurilor de stat în „Centenar”, cu valoarea nominală de un leu, dobândă de… Mai mult

Stiri

Președintele Iohannis a atacat la CCR, a doua oară în 2018, modificările la legea educației

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis a atacat la Curtea Constituțională, pentru a doua oară în 2018, legea de aprobare a Ordonanței de urgență nr. 96/2016 pentru modificarea… Mai mult

Stiri

Noi completuri de 5 la Curtea Supremă. Cristina Tarcea: A început un asalt și asupra completurilor de 3 judecători

Vladimir Ionescu

O nouă tragere la sorți a completurilor de cinci judecători de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie a avut loc joi, în urma deciziei… Mai mult

Europa

S-a ”rezolvat” unul dintre dosarele președinției române a Consiliului – Nou termen de adoptare a bugetului multianual UE: ”toamna 2019”

Victor Bratu

La summit-ul Consiliului European care se organizează joi și vineri, liderii UE se vor confrunta cu ceea ce este de obicei una dintre cele mai… Mai mult

Stiri

Patronatele și sindicatele din bănci au încheiat primul contract colectiv de muncă

Vladimir Ionescu

Reprezentanţii Federației Patronale a Serviciilor Financiare din România (FinBan) și cei ai Federației Sindicatelor din Asigurări și Bănci (FSAB) au semnat primul contract colectiv de… Mai mult