duminică

17 martie, 2024

România – Administrație Digitală

Drumul cel mai scurt către relația normală dintre cetățean și stat

28 aprilie, 2015

gooCompania americană Google s-a angajat să ofere, în următorii 3 ani, suma de 150 milioane de euro editorilor de presă europeni și jurnalismului orientat către promovarea start-up-urilor, anunță marți BBC.

Banii – parte a unui pachet mai amplu – vor fi folosiți în ajutorarea organizațiilor care încearcă să câștige bani din propria platformă online.

Propunerile Google și eventuale conflicte de interese

Printre instituțiile media europene care sprijină acest proiect se numără Financial Times, Guardian, El Pais și Die Zeit. Alte organizații media, precum cele ale grupurilor Axel Springer sau News Corp, care au criticat politicile Google în trecut, nu s-au alăturat proiectului, anunță BBC, deși finanțatorul american afirmă că și acestea sunt binevenite în proiect.


Google a inițiat un demers similar și în 2013, când a acceptat să constituie un fond destinat presei franceze, în încercarea de a încheia o dispută referitoare la dreptul Google News de a utiliza titluri și texte ale site-urilor franceze. La momentul respectiv, specialiștii afirmau că înțelegerea propusă de Google presei franceze ”deschidea ușa” unor aranjamente similare cu media din alte state europene, interesate la rândul lor în a obține drepturi de autor asupra textelor republicate.

Potrivit BBC, organizațiile media care au acceptat deja propunerile Google ar trebui să își asigure cititorii că au adoptat măsuri pentru evitarea eventualelor conflicte de interese ce ar putea apărea ca urmare a viitoarelor relatări legate de activitatea companiei americane.

Publicația britanică remintește faptul că UE a acuzat recent Google că abuzează de poziția de monopol din domeniul căutărilor online și a solicitat înăsprirea condițiilor de utilizare a datelor personale. Aceste chestiuni litigioase pot constitui subiecte de știri în presa europeană.

Suplimentar fondului de inovare, Google a mai anunțat că:

  • va colabora cu editorii europeni pentru creșterea veniturilor din reclamă, aplicații, abonamente la site-uri și date agregate
  • va plăti trei angajați, la Paris, Hamburg și Londra, care să predea jurnaliștilor abilități digitale
  • va finanța cercetări legate de obiceiurile de consum de știri și pentru a găsi noi modalități de agregare a informațiilor furnizate de cetățeni

”Prin intermediul Noii Inițiative Digitale, Google va colabora cu editorii de presă și cu organizațiile jurnaliștilor pentru a-i ajuta în definirea unor modele sustenabile în media. Acesta este doar un început, invităm și alte organizații să ni se alăture”, afirmă Carlo D’Asaro Biondo, președinte al relațiilor strategice ale Google în Europa.

În ciuda acestor asigurări, există voci care sunt sceptice în privința acestei oferte lansate de compania americană. ”Salutăm Noua Inițiativă Digitală, în care vedem un important potențial. Dar acest potențial depinde mai puțin de Google Europa, ci de deschiderea decidenților aflați la sediul central al companiei. Vom afla dacă inițiativa este una de succes atunci când vom remarca schimbări care să garanteze dezvoltarea jurnalismului în era digitală”, afirmă Tony Danker, directorul internațional al Guardian News & Media Limited.

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Economia României a suferit în ultimul deceniu unele dintre cele...

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: