marți

23 aprilie, 2024

6 august, 2015

nava mistralFranţa şi Rusia au anunţat că au ajuns la un acord asupra anulării contractului de vânzare-cumpărare a celor două portelicoptere de tip Mistral.

Vânzarea către Rusia a celor două bastimente de proiecţie şi comandament (BPC), încheiată în 2011, în mandatul fostului preşedinte Nicolas Sarkozy, era estimată la suma de 1,2 miliarde de euro, dintre care Rusia a plătit deja două treimi.

Însă François Hollande a suspendat anul trecut livrarea celor două nave de război din cauza tensiunilor dintre Occident şi Rusia în criza ucraineană.


Potrivit acordului de miercuri, Parisul va rambursa Moscovei integral sumele plătite în avans prin contract şi va restitui echipamentele ruseşti instalate la bordul navelor, precizează Palatul Elysée într-un comunicat.

Kremlinul a anunţat, la rândul său, că sumele au fost deja transferate.

Rusia vrea să ceară Franţei despăgubiri în valoare de 1,163 miliarde de euro pentru ruperea contractului, declara în mai o sursă rusă la curent cu negocierile.

Acordul intervine în urma unei convorbiri care a avut loc miercuri după-amiaza între François Hollande şi Vladimir Putin.


Cei doi şefi de stat „au convenit asupra faptului că, de-acum, acest dosar este închis”, a anunţat Palatul Elysée.

„Moscova consideră că dosarul Mistral este complet rezolvat”, a confirmat Kremlinul.

Constructorul navelor Mistral, DCNS, o filială (35%) a producătorului de echipamente Thales, estima în iulie la cel puţin un milion de euro pe lună valoarea întreţinerii celor două portelicoptere, în aşteptarea unei decizii a celor două părţi contractante.

Livrarea portelicopterului Vladivostok, primul dintre cele două BPC construite la Saint-Nazaire (Loire-Atlantique), era prevăzută în octombrie 2014. Al doilea, Sevastopol – numele oraşului din Crimeea în care se află baza Flotei ruse la marrea Neagră – urma să fie livrat în octombrie 2015.

Adaptarea navelor de tip Mistral pentru un eventual client ar costa de la câteva zeci la câteva sute de milioane de euro, în funcţie de nevoile acestuia, declara în februarie pentru presă preşedintele-director general al DCNS Hervé Guillou.

Canada şi Singapore, dar şi Egiptul – care tocmai a achiziţionat o fregată multirol Fremm şi patru corvete Gowind – sunt citate ca potenţiali clienţi, însă DCNS a refuzat să comenteze în acest sens.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. De la propulsie si trecind prin sisteme de comunicare , supraveghere(radar) si pina la armele de autoprotectie , tot e „made in Rusia” conform contractului initial. Deci incompatibil cu normele , standardele NATO .
    Tara care foloseste intens , in mod curent , aceste tehnologii si arme ruse e Republica Populara Chineza . Intimplator si unica care are banii necesari sa cumpere (eventual) aceste nave . De vazut cit de „bucurosi” ar fi americanii in cazul in care chinezii ar achizitiona aceste nave . 🙂

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. De la propulsie si trecind prin sisteme de comunicare , supraveghere(radar) si pina la armele de autoprotectie , tot e „made in Rusia” conform contractului initial. Deci incompatibil cu normele , standardele NATO .
    Tara care foloseste intens , in mod curent , aceste tehnologii si arme ruse e Republica Populara Chineza . Intimplator si unica care are banii necesari sa cumpere (eventual) aceste nave . De vazut cit de „bucurosi” ar fi americanii in cazul in care chinezii ar achizitiona aceste nave . 🙂

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: