joi

28 martie, 2024

12 februarie, 2019

Miniștri de Finanțe Bruno Le Maire și Olaf Scholz

Franța și Germania vor face presiuni pentru schimbarea regulilor de concurență în UE, astfel încât acestea să permită existența „campionilor industriali europeni care să poată face față concurenței SUA și Chinei”, potrivit declarațiilor miniștrilor de Finanțe francez și german.

„Vom face în următoarele săptămâni demersurile necesare pentru a declanşa schimbarea regulilor europene privind concurența, astfel încât să avem campionii industriali europeni gata să facă faţă Chinei şi SUA”, a declarat Bruno Le Maire, ministrul francez de Finanţe, înaintea sesiunii ECOFIN de marţi.

La rândul său, ministrul german de Finanţe, Olaf Scholz, a confirmat poziţia omologului său francez.


Declaraţiile vin în contextul respingerii de către Comisia Europeană a fuziunii dintre coloşii Alstom şi Siemens.
Comisia Europeană (CE) şi-a motivat decizia cu argumentul că fuziunea ar putea afecta concurența de pe piața sistemelor de semnalizare folosite pentru siguranța trenurilor de mare viteză.

„Fuziunea ar fi dat naștere unui liderul de piață incontestabil în rândul producătorilor de sisteme de semnalizare și, totodată, unui jucător dominant pe piața trenurilor de mare viteză.

„Ar fi redus în mod semnificativ concurența pe ambele segmente, privând clienții, inclusiv operatorii de transport feroviar și administratorii infrastructurii feroviare, de alternative la achiziția acestor produse”, spune un comunicat al Executivului european.

După decizia CE, Bruno Le Maire a acuzat implicit Comisia că nu răspunde provocărilor chineze.


„Să fi realişti – ne cronfruntăm cu o uriaşă provocare a creşterii industriei chineze. Şi ce vom face – să divizăm forţele industriei europene, sau să încercăm să le unim”, s-a întrebat retoric ministrul francez, citat de CNBC.

Cele două concerne, francez și german, și-au argumentat proiectul de fuziune invocând același pericol al concurenței chineze în creștere. Chinezii de la CRRC produc 200 de trenuri de mare viteză/an, în timp ce Alstom, doar 35.

Siemens Mobility și Alstom S.A. ar fi urmat să fuzioneze sub numele Siemens Alstom, Siemens urmând să dețină peste 50% din noul concern.

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: