marți

26 martie, 2024

22 iunie, 2015

Bogdan Ion CMP 3
Bogdan Ion, Country Managing Partner EY România

Consumul intern înregistrează în România cel mai mare avans începând cu 2008 şi reprezintă principalul vector de creştere a Produsului Intern Brut (PIB), potrivit barometrului EY Eurozone Forecast lansat luni.

„Performanţa economică a României în primul trimestru al acestui an a fost peste aşteptări, marcând o creştere economică de 4,2%. Deşi este puţin probabil ca acest ritm să fie susţinut pe parcursul întregului an, perspectivele pentru 2015 rămân destul de optimiste. (…) Consumul intern a crescut la nivel real cu un ritm care nu a mai fost atins din 2008 încoace, înregistrând o creştere trimestrială de 2.6% în ultimul trimestru al anului 2014. Aceste date încurajatoare au continuat şi anul acesta, când s-a înregistrat o creştere a salariilor în medie cu aproape 7% în ianuarie şi în februarie, faţă de aceiaşi perioadă a anului trecut”, se arată într-un comunicat al companiei de audit şi consultanţă EY.

Consumul intern are perspective de creştere cu peste 4% în 2015, după expansiunea de 5% înregistrată în 2014. Creşterea semnificativă a salariilor, de peste 6%, împreună cu inflaţia scăzută au întărit în această perioadă puterea de cumpărare a consumatorilor români, potrivit sursei citate.


În ceea ce priveşte PIB, compania anticipează pentru acest an o majorare de 3,1%, apropiată de cea prognozată pentru 2016, de 3,2%.

„Consumul este în acest moment principalul vector de creştere în România, după o lungă perioadă de stagnare ce a urmat crizei globale – perioadă în care consumul domestic a scăzut în România cu aproximativ 10%. Tendinţa clar ascendentă ilustrează încrederea mai mare a populaţiei în economie şi creşterea nivelurilor reale ale salariilor. Ne aşteptăm de asemenea ca investiţiile să crească la rândul lor, deşi dimensiunea evoluţiei pozitive va depinde puternic de perspectiva Zonei Euro”, a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner EY România.

Analiza arată că zona euro trece prin cea mai puternică perioadă de creştere din 2011 până în prezent, cheltuielile de consum şi exporturile urmând să susţină creşterea zonei euro la 1,6% în acest an şi la 1,9% în 2016.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

”În ultima perioadă, auzim – îndeosebi din partea mediului de

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: