vineri

29 martie, 2024

23 septembrie, 2015

3_Asociati in Afaceri_Ramnicu ValceaSeria de evenimente regionale Asociaţi în afaceri. Experţii alături de dumneavoastră, organizată de agenţia de evenimente The Associates, a continuat în data de 22 septembrie la Râmnicu Vâlcea, al cincilea oraş dintr-o serie de opt evenimente care se desfăşoară la nivel naţional.

Evenimentul a reunit manageri din cadrul comunitatii locale de afaceri, alaturi de profesionisti din domeniul finantarii si investitiilor, ai fiscalitatii si consultantei si a propus de-a lungul celor doua sesiuni de dezbateri, subiecte actuale si studii de caz pentru mediul de afaceri regional.

Temele propuse pentru evenimentul din Ramnicu Valcea au fost discutate si analizate in doua paneluri formate din reprezentanti ai bancilor, companiilor de administrare a fondurilor mutuale – in prima sesiune, alaturi de consultanti fiscali, financiari si avocati – in a doua sesiune.


Moderatorul evenimentului a fost jurnalistul Constantin Rudnitchi.

Temele dezbatute si vorbitorii invitati au fost:

  • Finantarea potrivita afacerii tale – Cristina Olteanu, Director Grup Retail, Raiffeisen Bank
  • O noua incursiune in universul adminsitrarii banilor – Mihnea Barbulescu, Director de Mareting si Vanzari, si Eduard Inizian, Manager Clienti Institutionali, Erste Asset Management
  • Provocari ale sistemului fiscal actual – Valentina Radu, Manager, Consultanta Fiscala, PwC Romania
  • Modificarile aduse de noul Cod Civil in materie de garantii reale oferite bancilor – Irina Amarghioalei, Avocat Senior, Salcianu Attorneys at Law
  • Finantarea consultantei in afaceri – Alina Marchis, Ofiter de Proiecte SBS, berd Romania

Expuneri in cadrul conferintei:

Mihnea Barbulescu, Director de Vanzari, ERSTE Asset Management: Finantele nu sunt liniare iar pietele de capital au tendinta de a inregistra evolutii exagerat pozitive si negative. Alegerea claselor de active in portofoliul unui investitor este esentiala, tinand cont de modificarea in timp a caracteristicilor acestora.


Eduard Inizian, Manager Clienti Institutionali, ERSTE Asset Management: Universul investitional este tot mai complex. Dincolo de alocarea clasica de tipul actiuni-obligatiuni, exista investitii alternative si in alte clase, precum imobiliare, private equity si marfuri.

Valentina Radu, Manager, Consultanta Fiscala, PwC Romania: In domeniul impozitului pe profit se aduc modificari regulii generale de deductibilitate si anume cheltuielile sunt deductibile daca sunt efectuate in scopul desfasurarii activitatii economice. Prevederile cu privire la deductibilitatea pierderilor generate de stocuri sunt armonizate cu legislatia de TVA (e.g. deductibilitate integrala daca degradarea se datoreaza unor cauze obiective dovedite corespunzator sau produsele au termenul de valabilitate depasit). Cele mai importante modificari in privinta Taxei pe Valoarea Adaugata se refera la reducerea acesteia la 20% incepând cu 1 ianuarie 2016, si la 19% incepând cu 1 ianuarie 2017. In privinta impozitului pe venit, PFA-uri/ PFI-urile vor datora CAS incepand cu 1 ianuarie 2016, chiar si in conditiile in care obtin venituri din salarii, pe langa veniturile din activitati independente.

Irina Amargioalei, Avocat Senior, Salcianu Attorneys at Law: Garantiile reale reprezinta un element esential si unul din mijloacele principale prin care se poate obtine o finantare si in special o finantare bancara. Noul Cod Civil reglementeaza mai multe tipuri principale de garantii: garantii reale, garantii personale, garantii autonome.

Din categoria garantiilor reale fac parte: privilegiile special, ipoteca imobiliara, ipoteca mobiliara, gajul si dreptul de retentie (ca o garantie reala imperfecta). Cele mai relevante pentru tema abordata sunt ipoteca imobiliara, ipoteca mobiliara si gajul.

Alina Marchis, Ofiter de Proiecte SBS, berd Romania: Prin programul Small Business Support, berd sprijina proiecte de consultanta intr-o varietate de domenii precum marketing, solutii informatice, mediu, organizare, management financiar, etc. Programul cofinanteaza cu titlu nerambursabil intre 25 si 75% din costul net al proiectelor de consultanta. Conditiile de eligibilitate pentru ca o companie sa beneficieze de un grant berd sunt: sa iaba maximum 250 angajati si 50 mil. euro cifra de afaceri, cel putin 2 ani de activitate si sa aiba capital majoritar românesc si privat. Procesul de evaluare, contractare si rambursare este simplu, eficient, transparent (www.basromania.ro) si asistat (nu se resping proiecte din motive de documentatie sau informatii incomplete).

Evenimentul “Asociati in afaceri. Expertii alaturi de dumneavoastra” a fost organizat cu sprijinul partenerilor Raiffeisen Bank, Erste Asset Management, PwC Romania, Salcianu Attorneys at Law, berd Romania si cu sustinerea BNI Romania si a Camerei de Comert si Industrie Valcea.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: