vineri

19 aprilie, 2024

29 mai, 2017

foto: drconsultants.ro

Peste 30 de editori de presă europeni solicită revizuirea unui proiect de reglementare UE referitor la datele personale, pentru că le-ar ameninţa modelul economic pe internet, potrivit unei scrisori deschise ccitate de AFP şi Lepoint.fr.

Proiectul ar înlocui actuala directivă „ePrivacy” şi ar urma să permită fiecărui internaut să decidă dacă acceptă sau nu aşa-numitele „cookies”, încă de la prima sa conexiune, doar o singură dată pentru toate site-urile pe care le va accesa, şi nu site cu site. Fişierele cookies se grefează într-un calculator și captează anumite date personale ale utilizatorilor.

Editorii de presă se plâng că, odată adoptat, proiectul îi va priva de capacitatea de a informa pe fiecare dintre cititori privind motivele pentru care îi este solicitat consimţământul, de a explica avantajele conţinutului jurnalistic şi de marketing personalizat, dar şi să amintească importanţa abonamentului şi a publicităţii pentru modelul economic al unei prese de calitate”, potrivit semnatarilor scrisorii deschise.


„Privându-i pe editorii de presă de capacitatea de a propune mesaje ţintite cititorilor lor, ePrivacy în noua versiune favorizează reorientarea anunţurilor publicitare din presă spre platformele numerice dominante şi deci diminuează investiţia posibilă într-un jurnalism de calitate”, spune documentul citat. Editorii petenți îşi exprimă regretul pentru „concentrarea de date numerice ale cetăţenilor europeni în posesia câtorva întreprinderi mondiale”.

Editorii spun că dezvoltarea unui model economic al presei digitale nu poate avea loc „decât cu condiţia ca editorii să-şi poată cunoaşte cititorii şi să dezvolte o relaţie directă cu ei”, informează într-un comunicat difuzat duminică de Sindicatul francez al presei cotidiene naţionale (SPQN), aflat la iniţiativa scrisorii adresate Parlamentului European şi Consiliului UE.

„Primirea datelor depersonalizate permite redacţiilor să cunoască mai bine punctele de interes editorial ale fiecărui cititor şi să dezvolte oferte cu conţinuturi adaptate. Este esenţial ca internauţilor să li se adreseze mesaje publicitare ţintite, deci utile şi acceptate”, explică SPQN.

Scrisoarea solicită ca proiectul ePrivacy „să fie revizuit în profunzime” astfel încât presa europeană să-şi poată „îndeplini mai bine rolul de informare”, conchide SPQN.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: