Europa

Interviu / Tribalizarea în epoca deglobalizării. Primul pas spre următorul război

Textul de mai jos e un fragment din interviul cu Koert Debeuf, senior associate researcher la Institutul de Studii Europene de la Universitatea Liberă din… Mai mult

10.02.2019

La obiect

Coboară: Investițiile străine țin pasul cu investițiile publice. De la spectacolul legilor bugetelor, la tristețea din execuțiile bugetare

Investiţiile publice și-au menținut coborârea încă din anii crizei financiare, conform execuţiilor bugetare, chiar dacă legile bugetelor de stat din ultimii trei ani au arătat cifre în creştere.… Mai mult

10.02.2019

La obiect

Educaţia – 4 indicatori esenţiali la care stăm foarte slab

În contextul abordărilor prioritare la nivel european privind dezvoltarea sustenabilă, Eurostat a publicat un set sintetic de indicatori uniformizat ca metodologie pentru fiecare ţară, indicatori… Mai mult

10.02.2019

Interviu

România consumului văzută prin ochii unui superretailer. O viziune care ar putea deveni politici publice

Textul de mai jos e o compilație de mici fragmente din interviul pe care Iulian Stanciu – CEO al e-mag – l-a acordat pentru numărul 99… Mai mult

07.02.2019

Cronicile

Elzbieta Bienkowska decretează ”sfârşitul dieselului”. România, printre statele criticate că nu au politici de retragere din piață a mașinilor cu motoare diesel

de Iulian Soare , 29.5.2018

„Mașinile diesel sunt terminate”, crede Elzbieta Bienkowska, Comisarul european pentru industrie şi antreprenoriat.

Oficialul european spune că scandalul emisiilor Wolkswagen a transformat motorul diesel într-o „tehnologie a trecutului”.

Cred că în câțiva ani (mașinile diesel) vor dispărea complet”, a mai spus comisarul european într-un interviu pentru Bloomberg.

România face parte dintre ţările cu cea mai scăzută rată a retragerilor de maşini diesel cu emisii mari de oxizi de azot (NOx), potrivit oficialului european.

În prezent, opt țări membre au reglementări de retragere obligatorie, dar „avem state membre precum România, Slovacia și Polonia, unde rata de retragere este extrem de scăzută. (…) Nu vrem ca aceste părți ale Europei să se umple de mașini vechi diesel, a spus Elzbieta Bienkowska.

UE încearcă să-şi păstreze poziția în piața auto pentru pasageri, în fața concurenţei din SUA, ţara producătorului de maşini electrice Tesla, şi din China, care contează pentru jumătate din vânzările de maşini electrice.

Una dintre căi este impunerea de limite mai aspre de emisii de CO2, însoţită de stimulente pentru producătorii auto care trec la vehiculele electrice, prevăzute într-un proiect de reglementare europeană.

Totodată, comisarul european Elzbieta Bienkowska (foto) intensifică amenințările legale împotriva mai multor țări din UE, inclusiv Germania și Italia, pentru o politică laxă de aplicare a normelor europene menite să asigure respectarea limitelor NOx de către producători de automobile.

În plus, Comisia Europeană (CE) a câștigat puterea de a amenda o ţară cu până la 30.000 de euro / pentru fiecare mașină care nu îndeplineşte rigorile de noxe, şi de a dispune retrageri din circulație, ca parte a supravegherii mai centralizate a pieței.

Bloomberg spune că, astfel, CE începe să semene cu Agenția pentru Protecția Mediului din SUA.

Ponderea diesel-ului în totalul vânzărilor auto în UE a scăzut în ultimii ani, după scandalul Volkswagen.

Aroganța celor mari

Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, spune că, la început, producătorii auto au tratat cu aroganță propunerea CE de a modifica modul în care sunt omologate mașinile și au minimalizat gravitatea unor scandaluri precum Dieselgate.

Industria auto ar trece acum de faza de negare, dar progresul nu este ușor. Constructorii încă mai susțin că malșinile diesel pot deveni „curate”, dar de fapt sunt supărați că, după 2000, guvernele le-au încurajat companiile să investească în diesel, iar pe consumatorii să cumpere diesel, prin taxe și impozite mai mici.

Ponderea mașinilor diesel depășise jumătate din total, dar a scăzut, ulterior.

În schimb, vânzările de mașini electrice acoperă doar 1,5% din totalul european. Ar trenui să crească până la 5% în 2021 și să „decoleze” după 2025, potrivit Bloomberg New Energy Finance.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 29.5.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

Ministerul Educației ia la verificat toate școlile postliceale sanitare din țară

Vladimir Ionescu

Toate şcolile postliceale sanitare din ţară vor face obiectul unor ample verificări, a anunţat vineri ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu. Inspecţiile vin după ce ministerul ar fi… Mai mult

Stiri

Sute de magistrați au protestat vineri în maimulte județe împotriva noilor Ordonanțe din Justiție. Protestele vor continua și în zilele următoare

Vladimir Ionescu

Peste 200 de magistraţi au protestat, vineri, pe scările Palatului de Justiție din Capitală, nemulţumiţi de ordonanţa de urgenţă a Guvernului care modifică legile Justiţiei. Protestul… Mai mult

Stiri

Reacții politice la protestul magistraților / Călin Popescu Tăriceanu îi critică dur, Kelemen Hunor dezaprobă OUG pentru Justiție. Președintele cere UDMR să apere democrația

Vladimir Ionescu

Pe măsură ce protestele magistraților nemulțumiți de OUG 7 se extind, apar și reacțiile politice. Președintele UDMR, Kelemen Hunor, a declarat vineri că magistrații care… Mai mult

Stiri

Secția pentru magistrați a obținut de la DNA copia Dosarului Tel Drum

Vladimir Ionescu

O copie a dosarului mare Tel Drum, cel în care este urmărit penal și Liviu Dragnea, a ajuns deja la Secția specială pentru investigarea magistraților,… Mai mult

Stiri

ANRE are probleme să respecte plafonarea prețurilor la electricitate decisă de Guvern

Adrian N Ionescu

Autoritatea de Reglementare în Energie (ANRE) este pe cale să aprobe prețuri reglementate la energie electrică, valabile de la 1 martie, în cel mai bun… Mai mult

Stiri

Consiliul Concurenţei a avizat achiziţia de către ENGIE România acţiunilor Wirom deţinute de Gazprom

Adrian N Ionescu

ENGIE România devine acţionarul unic al distribuitorului de gaze naturale Wirom, după ce Consiliul concurenţei a avizat achiziţia pachetului de acţiuni de 48,85% deținute de… Mai mult

Stiri

Grupul Telekom, la care statul deține 45,9% din acțiuni, ar putea să nu participe la licitațiile 5G. Guvernul speră să obțină 2,1 miliarde de lei pentru acest licențe

Alexandra Pele

Grupul Telekom România, la care statul este acționar minoritar controlând un pachet de 45,9%, ar putea alege să nu participe la licitația 5G din acest… Mai mult