vineri

19 aprilie, 2024

29 mai, 2018

„Mașinile diesel sunt terminate”, crede Elzbieta Bienkowska, Comisarul european pentru industrie şi antreprenoriat.

Oficialul european spune că scandalul emisiilor Wolkswagen a transformat motorul diesel într-o „tehnologie a trecutului”.

Cred că în câțiva ani (mașinile diesel) vor dispărea complet”, a mai spus comisarul european într-un interviu pentru Bloomberg.


România face parte dintre ţările cu cea mai scăzută rată a retragerilor de maşini diesel cu emisii mari de oxizi de azot (NOx), potrivit oficialului european.

În prezent, opt țări membre au reglementări de retragere obligatorie, dar „avem state membre precum România, Slovacia și Polonia, unde rata de retragere este extrem de scăzută. (…) Nu vrem ca aceste părți ale Europei să se umple de mașini vechi diesel, a spus Elzbieta Bienkowska.

UE încearcă să-şi păstreze poziția în piața auto pentru pasageri, în fața concurenţei din SUA, ţara producătorului de maşini electrice Tesla, şi din China, care contează pentru jumătate din vânzările de maşini electrice.

Una dintre căi este impunerea de limite mai aspre de emisii de CO2, însoţită de stimulente pentru producătorii auto care trec la vehiculele electrice, prevăzute într-un proiect de reglementare europeană.


Totodată, comisarul european Elzbieta Bienkowska (foto) intensifică amenințările legale împotriva mai multor țări din UE, inclusiv Germania și Italia, pentru o politică laxă de aplicare a normelor europene menite să asigure respectarea limitelor NOx de către producători de automobile.

În plus, Comisia Europeană (CE) a câștigat puterea de a amenda o ţară cu până la 30.000 de euro / pentru fiecare mașină care nu îndeplineşte rigorile de noxe, şi de a dispune retrageri din circulație, ca parte a supravegherii mai centralizate a pieței.

Bloomberg spune că, astfel, CE începe să semene cu Agenția pentru Protecția Mediului din SUA.

Ponderea diesel-ului în totalul vânzărilor auto în UE a scăzut în ultimii ani, după scandalul Volkswagen.

Aroganța celor mari

Comisarul european pentru industrie, Elzbieta Bienkowska, spune că, la început, producătorii auto au tratat cu aroganță propunerea CE de a modifica modul în care sunt omologate mașinile și au minimalizat gravitatea unor scandaluri precum Dieselgate.

Industria auto ar trece acum de faza de negare, dar progresul nu este ușor. Constructorii încă mai susțin că malșinile diesel pot deveni „curate”, dar de fapt sunt supărați că, după 2000, guvernele le-au încurajat companiile să investească în diesel, iar pe consumatorii să cumpere diesel, prin taxe și impozite mai mici.

Ponderea mașinilor diesel depășise jumătate din total, dar a scăzut, ulterior.

În schimb, vânzările de mașini electrice acoperă doar 1,5% din totalul european. Ar trenui să crească până la 5% în 2021 și să „decoleze” după 2025, potrivit Bloomberg New Energy Finance.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: