joi

25 aprilie, 2024

29 octombrie, 2013

Scrisoarea cadru care va sta la baza conceperii bugetului pe 2014 și a proiecțiilor pentru intervalul 2015 – 2017 arată principalele direcții pe care guvernul și le asumă Guvernul în următoarea perioadă, din punct de vedere al cheltuielilor pe anul viitor: creșterea punctului de pensie cu 3,76%, înghețarea numărului de bugetari, diminuarea subvențiilor, reducerea cheltuielilor cu bunuri și servicii etc.

Indicatorii macroeconomici pe care se fundamentează proiectul

Cheltuielile de personal

  • Nu se mai acordă nici în anul 2014 tichete de masă, tichete de vacanţă, tichete cadou
  • De asemenea, nu se acordă premii, prime, și nu se plătesc ore suplimentare
  • Numărul maxim de posturi finanţate pentru anul 2014 nu va depăși numărul mediu de posturi ocupate in perioada ianuarie-iulie 2013

Pensiile

  • Majorarea valorii punctului de pensie cu 3,76% (respectiv 3,33% – reprezentând rata medie anuală a inflaţiei şi 0,43% – reprezentând 50% din creşterea reală a câştigului salarial mediu brut) indicatorii fiind cei realizaţi pe anul 2012.
  • Astfel valoarea punctului de pensie va creşte de la 762,1 lei la 790,8 lei în anul 2014.
  • Majorarea punctajelor medii anuale pentru pensionarii nou intrati în plată cu un indice de corecţie calculat ca raport între 43,3% din câştigul salarial mediu brut realizat şi valoarea punctului de pensie în vigoare la data înscrierii la pensie actualizată cu rata medie anuală a inflaţiei pe anul 2011.
  • Începând cu luna octombrie 2013 pentru pensionarii ale căror pensii au fost diminuate în urma recalculării/revizuirii vor fi repuse în plată pensiile în cuantumurile cuvenite în decembrie 2010.

Subvenţii

Subvenţiile vor fi stabilite în concordanţă cu reglementările din actele normative care constituie baza legală de acordare a acestora, precum şi reglementările comunitare în domeniu, prezentându-se fundamentările corespunzătoare pentru fiecare natură de subvenţie.


Politica în domeniul subvenţiilor va urmări continua diminuare a acestora în contextul resurselor limitate şi a evoluţiilor macroeconomice interne, dar şi pentru a lăsa spaţiu de manevră pentru acele naturi de cheltuieli care contribuie la creşterea economică.

Prudenţă în încheierea angajamentelor legale

Ordonatorii de credite vor aborda cu prudenţă încheierea angajamentelor legale care creează/pot crea o obligaţie prezentă sau viitoare pe seama fondurilor publice.

Angajamentele asumate la nivelul administraţiei centrale pentru proiectele de capital multianuale vor fi integral cuprinse în cadrul bugetar pe termen mediu, iar contractarea se va realiza în concordanţă cu aceste alocări multianuale de angajamente.

Bunuri şi servicii

Ordonatorii de credite vor avea în vedere în continuare măsuri de reducere a acestor naturi de cheltuieli, în cadrul procesului de reducere a cheltuielilor bugetare.


Economiile rezultate vor fi direcţionate spre alte naturi de cheltuieli considerate prioritare.

Excepţie de la aceste prevederi se vor face numai pentru bunurile şi serviciile necesare implementării proiectelor finanţate din Fonduri Externe Nerambursabile (FEN) şi a proiectelor finanţate din fonduri rambursabile.

(Descărcați AICI documentul integral)

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

2 răspunsuri

  1. VESNICUL specialist Gherghina ce zice e viabil si benefic acest BUGET? PIB-ul pe ce baza va creste tot prin exportarea bananelor?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

2 răspunsuri

  1. VESNICUL specialist Gherghina ce zice e viabil si benefic acest BUGET? PIB-ul pe ce baza va creste tot prin exportarea bananelor?

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: