marți

23 aprilie, 2024

17 decembrie, 2018

Rusia s-a implicat activ în campania electorală prezidențială din Statele Unite, arată o analiză extinsă a campaniei de dezinformare a Rusiei în perioada alegerilor prezidenţiale americane din 2016 destinată Senatului american a fost publicată luni de Washington Post.

Acesta este primul raport care studiază milioanele de postări puse la dispoziţie de firmele de tehnologie Comitetului Serviciilor Secrete din Senatul american. Comitetul îl va publica, alături de alt studiu, mai târziu săptămâna aceasta.

Raportul arată că Rusia s-a folosit de toate reţelele sociale pentru a transmite mesaje, imagini şi videoclipuri pro-Trump şi că a făcut eforturi chiar mai mari pentru a-l susţine pe preşedintele american după ce a fost ales.


Raportul, redactat de Computational Propaganda Project al Universităţii Oxford şi Graphika, o firmă de analiză a reţelelor, arată cum ruşii au colaborat cu Internet Research Agency, companie pe care SUA au acuzat-o că s-a implicat în alegerile din 2016, pentru a viza grupuri de interese cheie pentru mesaje pro-Trump.

„Ce este clar este că toate mesajele susţin Partidul Republican şi în mod specific pe Donald Trump. El este menţionat cel mai mult în campaniile care au vizat conservatorii şi votanţii de dreapta, aceste grupuri fiind încurajate să îi susţină campania. Apoi, grupurile care l-ar putea contesta pe Trump au primit mesaje care au avut rolul de a crea confuzie, distrage atenţia şi să descurajeze oamenii din a vota”, se arată în raport.

Ruşii şi-au concentrat eforturile pentru a activa conservatorii în ceea ce priveşte subiecte precum dreptul de a purta arme şi imigraţia în timp ce votanţii afro-americani de stânga au fost încurajaţi să nu voteze prin distribuirea de informaţii false privind procesul de votare şi prin susţinerea unei atitudini negative faţă de alegeri.

Raportul dezvăluie că ruşii s-au folosit atât de Youtube (deţinut de Google) cât şi de Instagram (deţinut de Facebook) însă şi de alte platforme puţin discutate până acum precum Google+, Tumblr şi Pinterest. De asemenea, au fost folosite servicii de e-mail precum Yahoo, Hotmail (deţinut de Microsoft) şi Gmail.


Este notat în raport şi răspunsul „întârziat şi necoordonat” al companiilor de tehnologie faţă de campania de dezinformare.

În total, cele mai populare 20 de pagini de Facebook create de Internet Research Agency au strâns 39 de milioane de like-uri, 31 de milioane de share-uri (distribuiri), 5,4 milioane de reacţii şi 3,4 milioane de comentarii. Oficialii companiilor au informat Congresul că pe Facebook, campania rusă a ajuns la 126 de milioane de oameni iar pe Instagram, unde coordonează 133 de conturi, la 20 de milioane.

Folosirea Youtube, la fel ca în cazul celorlalte platforme, a crescut după alegerea lui Trump. Link-urile către Youtube postate pe Twitter au crescut cu 84% în primele şase luni după ce Trump a câştigat alegerile, se arată în raport.

Articole recomandate:

Etichete: , , ,

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: