joi

28 martie, 2024

30 martie, 2018

Fostul șef al CNADNR Narcis Neaga revine, impus de PSD, în poziție de decizie asupra investițiilor în infrastructura României.

Informația, necomfirmată oficial, este furnizată de către deputatul USR Cătălin Drulă, membru al Comisiei de Transporturi din Camera Deputaților.

”Incredibil, dar din păcate se pare că adevărat: PSD l-a numit șef la CNIR pe groparul infrastructurii românești, Narcis Neaga”, scrie, pe pagina sa de Facebook, deputatul USR.


Postarea acestuia, în cele ce urmează:

Vă reamintesc, CNIR (Compania Națională de Investiții Rutiere) trebuia să fie acea nouă structură, performantă, începută de la zero, cu asistență de la austriecii de la ASFiNAG care să se ocupe de marile proiecte de autostrăzi ale României.

După 15 luni de la preluarea guvernării, PSD n-a făcut nimic cu CNIR. Compania n-are niciun angajat.

Asta până aseară, când se pare că l-a numit pe Narcis Neaga director general al CNIR.


O sfidare mai mare la adresa românilor nici că se putea. În criza în care ne găsim cu infrastructura, cu oamenii la limita răbdării, PSD îl numește pe cel al cărui nume e sinonim cu dezastrul drumurilor din România.

Doar câteva din „realizările” lui Neaga:

  • eșecul de 3 ori (!!!) al concesiunii autostrăzii Comarnic-Brașov (în 2005, 2009 și 2014) de care s-a ocupat personalOrăștie-Sibiu lot 3, lotul deschis cu 2 zile înainte ca Victor Ponta să intre în turul doi al alegerilor prezidențiale și închis după 2 luni din cauza surpării terasamentului
  • pornirea mai multor proiecte de autostrăzi fără autorizație de construire, proiecte ulterioare stopate de ISC pentru că se desfășurau ilegal și cu dosare deschise de procuratură
  • 18 licitații de studii de fezabilitate (acele proiecte care ne trebuiau astăzi) lansate atât de prost încât 15 au fost anulate înainte de atribuire, unul este Sibiu-Pitești (dat în gard), unul este Tg. Mureș-Ditrau (reziliat recent) și doar unul e semi-activ (Sibiu-Făgăraș)
  • nenumărate proiecte blocate și reziliate, probleme enorme lăsate în spate: Lugoj-Deva despre care am scris ieri (i se datorează), Sebeș-Turda (lucrări fără autorizație, proiectul tehnic blocat la nodul Sebeș și multe altele), Câmpia Turzii-Tg. Mureș, proiectele de pe autostrada Bechtel
  • spații de servicii normale pe autostrăzi (ca în restul Europei) n-avem tot datorită strategiei de concesiuni a lui Neaga
  • autostrada București-Ploiești, un proiect de care s-a ocupat și a răspuns personal – nici azi după 11 ani de când a început nu e gata.

Mi-ar lua prea mult să fac lista tuturor eșecurilor și nenorocilor din infrastructură lăsate în urmă de acest om.

Omul-dezastru s-a întors la drumuri. Adus de PSD.

Viața și opera lui Narcis Neaga

Narcis Neaga a fost director la Compania de drumuri între 2013 și 2015.

El a fost demis de la conducerea CNAIR în decembrie 2015, ca urmare a unei inspecții a Corpului de control al Ministerului Transporturilor cu privire la unele nereguli depistate în construcția autostrăzii Sibiu-Orăștie.

A fost cercetat de DNA pentru abuz în serviciu în legătură cu un contract privind autostrada Sibiu – Orăștie.

(Citiți și: De ce s-a crăpat ”autostrada electorală”: Raportul Corpului de control al Ministerului Transporturilor)

În decembrie 2015 el a fost plasat sub control judiciar în acest dosar. Dosarul a fost ulterior clasat pentru că Neaga și restul inculpaților nu ar fi încălcat legislația primară astfel încât să fie considerat abuz în serviciu, așa cum a decis Curtea Constituțională.

Narcis Neaga a fost numit la începutul lunii martie în Consiliul de Administrație al CNAIR.

(Citiți și: Narcis Neaga, cel care a oficializat mita prin caiet de sarcini, numit în CA al CNAIR)

În ianuarie 2017, Narcis Neaga este angajat la Ministerul Transporturilor, pe poziția de consilier al ministrului Răzvan Cuc.

Compania de Investiții Rutiere este una dintre cele două noi Companii care au rezultat din spargerea în două a fostului CNADNR, cealalta fiind CNAIR, Compania de Administrare Rutieră, condusă în prezent de Ștefan Ioniță.

(Citiți și: Podul de la Brăila – caz de manual: despre responsabilitatea funcționarului guvernamental)

CNIR ar urma să se ocupe de marile proiecte rutiere și de realizarea autostrăzilor.

Deși scindarea CNADNR în CNAIR și CNIR a avut loc tocmai în septembrie 2016, guvernele care au tot venit au refuzat operaționalizarea Companiei de Investiții și au tot mandatat CNAIR să se ocupe de implementarea marilor proiecte rutiere.

Articole recomandate:

Etichete: , , ,

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: