joi

28 martie, 2024

28 ianuarie, 2018

Toate băncile care contează în lume, de la nivel toate nivelurile relevante (global, regional și chiar – aparent numai, național) au în față un an 2018 crucial.

Vor fi nevoite să echilibreze exigențeșe legate de administrarea curentă cu provocările strategice de transformare a afacerii, care să le asigure dezvoltarea, potrivit unui studiu Deloitte.

„ 2018 ar putea fi un an essential în accelerarea transformării băncilor în instituții mai preocupate de țintele strategice, mai moderne tehnologic și mai agile din punct de vedere operational. Această metamorfoză este departe de a fi ușoară, pentru că majoritatea bancilor luptă cu: reglementări complexe și divergente, sisteme vechi, modele și tehnologii disruptive, noi concurenți și, nu în ultimul rând, cu clienți tot mai pretențioși”, potrivit sursei citate.


Studiul identifică cele mai mari șase provocări ale „metamorfozei” de care au nevoie băncile, astfel:

  • Concentrarea asupra clienților. În industria bancară creșterea sustenabilă pe termen lung este posibilă doar printr-o detașare radicală de mentalitatea preocupată preponderent de vânzări (și produse) și printr-o trecere la o atenție mai mare acordată clienților și continuarea reorganizării strategiilor, astfel încât acestea să vizeze piețele, segmentele de clienți și soluțiile potrivite.
  • Recalibrarea activităților de reglementare bancară. În 2018 avem șansa de a îmbunătăți zona de reglementară bancară și a unifica sectoare care acum sunt disparate, create doar pentru ca băncile să se conformeze la reglementările bancare.

  • Gestionarea tehnologiilor bancare. Băncile trebuie să devină mai agile, astfel că directorii executivi responsabili cu tehnologia informației (CIOs) trebuie să își gestioneze portofoliul activelor tehnologice pentru a scoate în evidență activitățile care diferențiază cu adevărat banca respectivă. Eforturile de externalizare trebuie să se concentreze asupra funcțiilor generice, având în vedere în mod special eficiența din punctul de vedere al costurilor.
  • Micșorarea și atenuarea riscurilor cibernetice. Potențialul de risc cibernetic a crescut o dată cu interconectarea sporită din ecosistemul bancar, dar și datorită adoptării rapide a unor tehnologii noi și a unei dependențe de infrastructura existentă, care a fost creată pentru o altă epocă.
  • Fintech și marile companii de tehnologie. Companiile fintech continuă să inoveze în industria bancară, axându-se tot mai mult pe experiența clientului. Băncile se confruntă cu o serie de opțiuni:
    • să reproducă activitățile fintech-urilor,
    • să răspundă cu soluții la fel de inovatoare,
    • să devină mai simbiotice și mai puțin competitive sau
    • să caute să realizeze o combinație între aceste strategii, care să se potrivească cel mai bine capacităților lor unice și pozițiilor pe care acestea le au deja pe piață.

Regândirea forței de muncă. Băncile trebuie să își regândească strategia privind forța de muncă, ținând cont de modul în care evoluează activitatea, de la o automatizare în continuă creștere până la diversitate a forței de muncă tot mai mare.


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: