vineri

29 martie, 2024

24 martie, 2013

Comisarul european pentru Agricultură, Dacian Cioloș, propune producătorilor agrocoli și procesatorilor români constituirea unui sistem de branding propriu, la nivel de organizație națională, care să promoveze anumite principii de calitate a produselor.

Într-un interviu acordat Radio România Actualități, Cioloș a propus ca sistemul de branding românesc să fie promovat împreună cu hipermarketurile din România, în urma unor negocieri între producători și acestea.

”Vorbim de un sistem simplu, care să vizeze, pe de o parte, respectarea condiţiilor minime de siguranţă alimentară şi, eventual, de calitate gustativă asigurată de producător şi respectarea unor criterii de origine. Pentru lapte, un astfel de sistem cum îl propun eu a fost pus la punct în urmă cu ceva timp în Irlanda, unde nu statul, ci Organizaţia Naţională a Producătorilor şi Procesatorilor de Lapte din Irlanda şi-au creat brandingul lor privat, al organizaţiei naţionale, au negociat cu hipermarketurile promovarea acestui branding”, a afirmat Cioloș, la postul public de radio.


”Poate să fie şi un brand naţional, important este să fie un brand de origine. Poate să fie şi pe o anumită regiune mai largă sau mai bine ţintită. Important este ca producătorii să-şi asume acest lucru, pentru că ei ştiu cel mai bine de unde vine produsul şi ei pot să dea şi cea mai mare încredere privind originea acestui produs, principiile de bază trebuie stabilite de către producător şi respectate de către ei şi în jurul acestor principii de bază, care pot să vizeze siguranţa alimentară şi o calitate minimă a produselor, precum şi originea”, a mai spus comisarul european.

El a susținut că ar fi fost mult diminuate efectele negative asupra imaginii productătorilor români de alimente, în urma recentelor zovonuri privind presupuse infestări cu toxine sau etichetări eronate a cărnii.

”Se poate construi acest brand, care pune problema în amonte cumva şi anticipează astfel de situaţii, pentru că, dacă un astfel de brand ar fi existat, probabil ca s-ar fi identificat mult mai rapid astfel de probleme şi cei care din inconştienţă sau din dorinţa de câştiga mai mult, indiferent prin ce mijloace, au creat problemele respective, ar fi fost izolaţi de către acest organism al producătorilor şi nu ar fi suferit un sector întreg din cauza unora care au făcut greşeli”, a precizat Dacian Cioloş.

El a pledat pentru constituirea unor camere agricole puternice, care să faciliteze formarea brandurilor românești.


”În Camerele agricole se întâlnesc interesele comune ale mai multor sectoare şi acolo poate să aibă loc o abordare naţională la nivel profesional agricol – şi altfel se poate discuta şi cu autoritatea publică, dacă este nevoie de un sprijin, dar şi cu celelalte părţi de pe filiera agro-alimentară, procesarea sau eventual distribuţia”, a explicat comisarul european pentru Agricultură.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: