luni

22 aprilie, 2024

5 iunie, 2018

Ultimele zile pentru a va rezerva un loc la conferința ”România la Președinția Consiliului UE: valorificarea oportunităților economice, pe granița dintre interesele naționale și strategiile Uniunii”, care va avea loc miercuri, 13 iunie, la Banca Națională a României:

***

Nu în fiecare zi un stat european are posibilitatea de-a influența politicile Uniunii, așezându-se pe granița dintre interesele sale naționale și strategiile UE.

România are această șansă, de la 1 ianuarie 2019, într-unul din cele mai efervescente momente ale Europei: al Brexit-ului efectiv, al reașezărilor din zona financiară și bugetară, al configurării uniunii energetice etc:

O situație pe cât de complicată, pe atât de propice valorizării obiectivelor naționale românești.

Cum funcționează aceste mecanisme, care sunt marjele de acțiune și de promovare a propriilor obiective, în ce stadiu ne aflăm cu pregătirile pentru o astfel de oportunitate care să poată fi „convertită” în efecte economice?

CursDeGuvernare.ro, organizează miercuri, 13 iunie, cu sprijinul Băncii Naționale a României, conferința”România la Președinția Consiliului UE: valorificarea oportunităților economice, pe granița dintre interesele naționale și strategiile Uniunii”.

Evenimentul va avea loc la Banca Națională a României, sala Mitiță Constantinescu, între orele 10.30 – 14.30.

Între speakeri:

Victor Negrescu  ministrul delegat pentru afaceri europene, Valentin Lazea  economist-șef al BNR, Leonard Orban – consilier afaceri europene al președintelui României (TBC), Ioana Rusu, Comisia Europeanăasistent Director General adjunct, Directoratul General pentru Agricultură, Daniela Nemoianu, Vice-Președinte AmCham Romania, Alex Milcev  Tax Partner Ernst&Young, Andreea Paul – președinte INACO, Andrei Rădulescu, economist șef, Banca Transilvania, Răzvan Nicolescu – fost ministru al energiei, Executive Lead Advisor, Deloitte.

Gabriela Drăgan, director general al Institutului European din România va asigura moderarea panelului 1.

Agenda conferinței poate fi DESCĂRCATĂ AICI.

[pdb_signup]

Dezbaterile se vor desfășura în două paneluri, cu abordări concrete ale dosarelor României și modalitățile în care obiectivele naționale pot fi „atașate” strategiilor cu care UE intră într-un nou ciclu instituțional.

După prezentări, se va insista pe interactivitate, pe întrebări și răspunsuri, pe concluziile adecvate dezideratelor României.

Important: Intrarea este liberă, cu condiția înscrierii la adresa conferinte@cursdeguvernare.ro. Organizațiile sunt rugate să disemineze informația către membrii care sunt interesați de tema evenimentului.

Parteneri:
AMCHAM;  ERNST&YOUNG; BANCA TRANSILVANIA; BITDEFENDER; JTI; PIAROM, DELOITTE; British Romanian Chamber of Commerce.

 



Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Pentru a raspunde la intrebare, pornesc in stilul d-lui Naumescu, de la punctele cheie, care pot oferi calea si defini unicul mod de a „converti in efecte economice presedentia Romaniei la UE in anul viitor.
    1.Romania NU are un proiect de tara cu obiectivul unei dezvoltari economice si industriale accelerate, de ajungere din urma a tarilor dezvoltate;
    2.UE nu are un PROIECT ECONOMIC unional care s vizeze dezvoltarea tarilor inapoiate economic-industrial din Est.
    In aceste conditii ce posate „planifica” si realiza Romania prin functia aflata in discutie?
    Ce poate pina la urma dezbate o Conferinta Nationala, care ar trebui sa aiba ca obiect insasi identificarea sau constructia unui astfel de proiect de tara?
    3.In realizarea unui „proiect de tara”, Romania n-a depasit faza „tehnica economica” a constructiei unor strategii pe domenii economice si bugetare, cifra lor de 52 la numar fiind acoperitoare a acestei cerinte „tehnice” nationale.
    4.Curs de Guvernare poate depasi aceasta faza numai solicitind, analizind, evaluind si propunuind spre dezbatere ACADAMICA (cum sta bine unei astfel de publicatii) a unor PROIECTE DE TARA, cu obiectivul reindustrializarii.
    Un astfel de proeict tine locul lipsei proiectului economic al UE si indica ce trebuie sa faca la nivel national Romania pentru dezvoltare, cit si ajunsa in situatia detinerii presedentiei UE…

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Pentru a raspunde la intrebare, pornesc in stilul d-lui Naumescu, de la punctele cheie, care pot oferi calea si defini unicul mod de a „converti in efecte economice presedentia Romaniei la UE in anul viitor.
    1.Romania NU are un proiect de tara cu obiectivul unei dezvoltari economice si industriale accelerate, de ajungere din urma a tarilor dezvoltate;
    2.UE nu are un PROIECT ECONOMIC unional care s vizeze dezvoltarea tarilor inapoiate economic-industrial din Est.
    In aceste conditii ce posate „planifica” si realiza Romania prin functia aflata in discutie?
    Ce poate pina la urma dezbate o Conferinta Nationala, care ar trebui sa aiba ca obiect insasi identificarea sau constructia unui astfel de proiect de tara?
    3.In realizarea unui „proiect de tara”, Romania n-a depasit faza „tehnica economica” a constructiei unor strategii pe domenii economice si bugetare, cifra lor de 52 la numar fiind acoperitoare a acestei cerinte „tehnice” nationale.
    4.Curs de Guvernare poate depasi aceasta faza numai solicitind, analizind, evaluind si propunuind spre dezbatere ACADAMICA (cum sta bine unei astfel de publicatii) a unor PROIECTE DE TARA, cu obiectivul reindustrializarii.
    Un astfel de proeict tine locul lipsei proiectului economic al UE si indica ce trebuie sa faca la nivel national Romania pentru dezvoltare, cit si ajunsa in situatia detinerii presedentiei UE…

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: