luni

22 aprilie, 2024

29 ianuarie, 2019

Mas(s)a trișorilor: unde se discută cifrele de după abolirea Legii responsabilității fiscal-bugetare

La ora la care scriu acest text (29.01.2019) știm cu toții că, în mai puțin de 24 de ore, Darius Vâlcov va anunța draftul de buget pe 2019.

Două lucruri sunt foarte (de fapt, excesiv de) importante:

1, Anunțul nu l-a făcut nici premierul Dăncilă și nici ministrul de Finanțe: ci consilierul Darius Vâlcov.

2, Consecințele concrete ale manierei în care se face bugetul sunt, pentru companii – și mai ales pentru companiile antreprenoriale – deja testate în ultimii 11 ani. Niciodată în favoarea companiilor.


Ambele au legătură cu faptul că antreprenorii și companiile lor vor plăti cea mai spectaculoasă procedură de falsificare a cifrelor de după căderea economiei lui Ceaușescu: prin ceea ce cursdeguvernare.ro a denumit ”fiscalitatea haotică și reactivă”: 

e-un coșmar deja-vu – nu?

Totul e un fals: Prezumția fundamentală pe bugetul 2019 și pe deficitul din 2018

Informație fără dubiu:

Înainte de-a prezenta Bugetul anului 2019 și execuția și deficitul pe 2018, Guvernul României a abrogat, prin OUG 114, în ultimele 2 săptămâni ale anului 2018 – adică în miezul Sărbătorilor) responsabilitatea corectitudinii cifrelor pentru cetățenii Viorica Vasilica Dăncilă și Eugen Orlando Teodorovici – primul, prim-ministru, celălalt, ministru de Finanțe.


Din acel moment, totul, dar absolut totul din aberațiile economice cu care suntem zi și noapte manipulați – are prezumția de falsitate.

Execuția pe anul 2018 e bazată pe cifre false, iar bugetul pe anul 2019 e bazat pe cifre false:

cum să abrogi prevederile unei legi care se referă tocmai la interdicția de-a falsifica cifrele, dacă nu falsifici cifrele.

Ca exemplu:

Legea Responsabilității Fiscal-Bugetare – care obligă premierul și ministrul de Finanțe să-și asume cifrele – a fost introdusă de Comisia Europeană (și legiferată și în România) în anul de criză 2010 – după ce tot mapamondul s-a crucit de tenacitatea cu care Grecia, raportând cifre false – și-a distrus economia în beneficiul unor populiști. Adică exact metoda prin care operează acum Guvernul.

Problema nu e, însă, unică: întotdeauna răul evoluează spre mai mare, pentru a acoperi un rău mai mic.

Iar răul cel mare e paradigma de manipulare pe care Guvernul, cu toate forțele sale – și având în spare doi inși cu partide pe persoană fizică (Liviu Nicolae Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu) o aplică asupra întregii societăți.

Echipa de manipulare – în foto de mai jos.

Cum funcționează manipularea, după ce a fost abolită Legea antimanipulare a indicatorilor economici și sociali:

Cum sunt falsificate cifrele – și marea aberației a construirii unui superminister dintr-o agenție guvernamentală

1, Prima fază a fost simplă – puțină cronologie:

-, prin OUG 114, guvernul abrogă prevederile privind cifrele false din Legea responsabilității fiscal-bugetare, în 18 decembrie.

-, apoi: Darius Vâlcov anunță, între Crăciun și Anul Nou, un deficit de 2,92% (pe cash). Oricum nu era responsabil, potrivit legii, de cifrele anunțate.

-, apoi: iese și ministrul Finanțelor – cetățeanul Eugen Orlando Teodorovici – cu interviu la Reuters, unde raportează un deficit de 2,8% (pe cash).

2, Apoi în luna ianuarie, ies Liviu Dragnea și iarăși Darius Vâlcov, după care execuția Finanțelor pe anul 2018 – să anunțe România și mediul de afaceri că (textual!) ”cifrele arată bine pentru viitor” și că totul e ok.

Totul, e, de fapt, fals:

Superministerul manipulării nou înființat și lipsa de răspundere legală pentru cifrele anunțate

Ceaușescu ar fi fost invidios: minciuna zilnică, tenace, împotriva oricărei logici și a oricărei legi economice care a stat la baza sistemului lui ”Ceașcă” e acum folosită de pe poziția noilor tehnologii și a artei diversiunii.

(Citiți și: ””Banchetul de Centenar s-a terminat – urmează nota de plată”: A apărut nr. 99 al CRONICILOR Curs de Guvernare”)

Când Comisia de Prognoză (aflată sub coordonarea de facto a lui Darius Vâlcov) își schimbă prognozele de 3-4 ori pe an, cu diferențe halicinante (care, uneori însemană miliarde sau chiar zeci de miliarde de euro) în funcție de execuțiile bugetare trimestriale, e doar primul pas spre diversiune.

Pentru a nu relua cifrele (atenție!: informații oficiale, nu prezumții) – un articol cu detalii conctere AICI_LINK.

Din același motiv: când sursele și cifrele (atenție: cifrele – adică SUMELE) arată la creșterea economică azi un ”scor”, iar peste fix 3 săptămâni un scor inversat – informații (oficiale, nu prezumții) – AICI-LINK.

Iar faptul că așa numita ”Comisie Națională de Strategie și Prognoză” – reînființată de cetățeanca Viorica Vasilica Dăncilă în aprilie 2018 – primește atribuții și de prognoză, și de organizare de licitații la autostrăzi, și de administrarea banilor pentru marile proiecte, și (chiar azi, 29 ianuarie) de elaborare a listelor pe care trebuie să le controleze ANAF –

ei bine:

aceast superstructură e berbecele cu care PSD-ALDE destabilizează economia României în beneficiului încă nu știm cui.

Iar totul se face prin diversiune:

Diversiunea după model științific: străinul, evreul, banca, bogatul, și coada de topor românescă care face absolut orice pentru bani

Bun: minți cu cifrele.

Dar consecințele lor rămân – iar la alea nu ai cum să minți, pentru că realitatea luptă împotriva ta, dictatorule:

Pentru a acoperi golul dintre minciuna cifrelor și adevărul lor (acolo unde e o sumă cuantificabilă!), cuplul de cetățeni Liviu Nicolae Dragnea – Călin Popescu Tăriceanu au pus în loc o diversiune:

diversiunea constă în acuzația de lăcomie adusă sistemului bancar din România – pe o găselniță foarte populistă: ROBOR.

(Citiți și: ”Cristian Grosu / Puneți-vă centurile: Despre datele false de la Finanțe”)

Atenție, însă: miza nu sunt băncile! – despre care vom vorbi mai jos.

Marea și cu cel mai mare impact miză sunt energia și comunicațiile: lumea a fugit, după fentă, ”la ROBOR”.

Din energie ”ni se va trage” – aici e miza pe inflație, asta e tot ce va plăti ”poporul” – cu curent ”ieftin” acasă, dar cu produsele scumpe în care se va găsi prețul energiei!

Cum s-a făcut și cum se face asta? Niște detalii mai jos:

Niște circumciși care nu sunt absolut deloc evrei

Mulți dintre români au fost șocați să vadă cum dl. Ilan Laufer își ia sfinții strămoși martirizați în lagărele naziste, toată suferința lor și discriminarea de sute de ani la care au fost supuși – și le aruncă pe toate în mlaștina dintre picioarele cetățenilor Liviu Nicolae Dragnea și Călin Popescu Tăriceanu.

Dar e doar un episod dintr-o metodă științifică de manipulare:

E maniera de lucru după modelul de lucru din Ungaria (împotriva evreului Soros) a echipei de consultanți evrei care prestează pentru cei doi cetățeni români pomeniți mai sus:

e genul de business care deschide calea României către oricine e interesat de instabilitatea ei economică și politică.

De altfel, ”evreul” – adică Soros – e scos vinovat, cu o observație absolutamente istorică: el e scos vinovat tot de niște evrei – întâmplător agenții foarte bine plătiți ai socialistului Liviu Dragnea: atât de bine plâtiți încât din onorariile lor s-ar putea face câteva zeci de școli în România.

Până la urmă, toată lumea de la putere din România înjură UE și-și face campanie electorală înjurând UE, da uite că de Rusia – principalul beneficiar al acestei manipulări nici Liviu Dragnea și Nici C.P. Tăriceanu nu zice nimic.

De fapt, C.P. Tăriceanu nici nu are cum să zică:
el a fost premierul care a anunțat la televizor retragerea României din Afganistan, provocând o ședință de noapte la NATO care nu mai înțelegea ce se întâmplă.

Ultima grijă sunt băncile: impozitarea după ROBOR e neconstituțională, e o chestie populistă în cheia consultanților descriși mai sus – tot ce se poate face cu băncile e să fie impozitate după active.

(Citiți și: ”Din culisele deficitului de 2,88: Problemele, improvizațiile și abrogarea juridică a răspunderii”)

Dar ultimele emoții ale băncilor străine sunt la băncile străine:

și-au permis un gentlemen’s agreement în criză, prin așa numitul ”Acord de la Viena”, să nu-și extragă banii din România pentru marile lor sucursale din marile economii – deși nimeni și nimic nu le obliga la asta.

Și ele, băncile străine, au cumpărat un sistem bancar făcut praf și pulbere prin furt primitiv de către românași – furturi pe care le-au plătit electoralele lui CP. Tăriceanu și Liviu Dragnea – prin banul plătit la fiecare litru de combustibil – dar asta e o felație admisă cu seninătate în România.

Factura pentru mediul de afaceri românesc: adică factura ta, personal 

E simplă: noi, cursdeguvernare.ro, am numit-o ”fiscalitatea reactivă și haotică”.

Orice cifră falsă din Bugetul pe 2019 se va converti în taxe de care afli de la o săptămâna la alta.

Avem experiența premierului Tăriceanu (ultimul de pe planetă care a aflat că e criză când a făcut ultimele lui bugete – haha, bazate tot pe consumul produselor altora!),

avem experiența cu Emil Boc, când n-a avut curajul în anul alegerilor prezidențiuale 2019 să taie puțin, așa că a trebuit să taie în 2010 nu mai puțin de 25%,

avem experiența lui Ponta – cu taxa pe stâlp, anunțată că se aplică de alaltăieri,

și avem experiența cu Drangea-Tăriceanu-Teodorovici-Vâlcov, cu ”Oronanța lăcomiei”, valabilă de ”săptămâna viitoare” – decă doamna Viorica-Vasilica ar fi imoral și discriminator să ne legăm.

Lege: orice cifră falsă se va converti în ”fiscalitate reactivă și haotică” – pentru că nu există altă soluție!

(Citiți și: ”Valentin Lazea / Cum poate să eșueze o națiune. O privire analitică asupra ”Ordonanței lăcomiei””)

Azi au fost băncile, energia, comunicațiile, administrațiile locale (care au pierdut bani din modificarea impozitului pe venit):

Mâine urmează alții.

Asta NU e o informație, e o prezumție:
îmi pot foarte bine închipui o OUG care să crească impozitul pe locul de muncă de la 2,25 la 3, sal la 3,5, după ce toate obligațiile fiscale au fost trecute (de stânga!) pe salariați:

Păi cum p… mă-tii de capitalist să te îmbuibi? Noi, economiștii români și consultanții noștri internaționali îți explică ce și cum în economie:

Restul e diversiune:
”Nu-ți fă calcule, că ele calculează – și nu te uita după nume, că ele numesc oameni care ar trebui să se afle în închisoare.
Și nu-ți fă calcule pe autostrăzi, spitalele regionale, școli și irigații: deocamdată NOI suntem aicea!”

***
Un P.S. foarte consistent: ESA? Sictir!

Marea problemă a guvernului ar trebui să fie deficitul bugetar după sistem ESA:

1, acolo nu poți pune dividendele pe care le-ai luat de la propriile tale companii ca venituri

2, acolo nu îți poți falsifica deflatorul față de inflație și prețurile de consum 

3, acolo nu mai poți manipula cifrele de creștere pe stocuri

4, acolo nu mai poți adăuga la fonduri europene adunate și pe cele pe proiectele respinse.

(Citiți și: ””Brațul înarmat” al Fiscului a fost predat la Comisia de Prognoză. Cum arată cea mai puternică structură guvernamentală”)

Ei bine – manipularea va merge ca în Turcia, ca în Rusia, ca … (Nu, NU ca în Ungaria – că tu nu te compari cu Ungaria – care are cifre perfecte la echilibrul economic, nu ca tine pe invers) :

Cine, ce ar putea plăti pentru cifrele false trimise la EUROSTAT?

Dar la greci a plătit cineva?

 

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Un răspuns

  1. Imi confirmati cele mai negre banuieli! Nu stiam atatea despre CNSP, ceva era putred inca de la prognozele din 2008 „incoa”, ratate copios.
    Totusi, ce se poate face?
    Cred ca e valabil ce se face in orice afacere atunci cand nu ai incredere in contabil, mai ales ca avem niste penali care fac pe contabilii, pe strategii: ceri un audit extren.
    Acuma intreb, legal, exista vreo posibilitate sa poati solicita un audit (sau un alt tip de verificare..sa zicem de la vreun departament specializat in asa ceva din subordinea Comisiei Europeane -aia care stiu foarte bine metodologia si pot verifica atat „garbage in” cat si o eventuala pervertire „metodologica”),atat ptr executia bugetara pe 2018 cat si ptr prognoza?
    Exista metodolgie unitara in UE privind prognoza?
    In fond exista diferente notabile intre datele CE si CNSP, atat pe 2018 cat si pe 2019, un motiv sa „agati” un audit de la cineva independent.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Un răspuns

  1. Imi confirmati cele mai negre banuieli! Nu stiam atatea despre CNSP, ceva era putred inca de la prognozele din 2008 „incoa”, ratate copios.
    Totusi, ce se poate face?
    Cred ca e valabil ce se face in orice afacere atunci cand nu ai incredere in contabil, mai ales ca avem niste penali care fac pe contabilii, pe strategii: ceri un audit extren.
    Acuma intreb, legal, exista vreo posibilitate sa poati solicita un audit (sau un alt tip de verificare..sa zicem de la vreun departament specializat in asa ceva din subordinea Comisiei Europeane -aia care stiu foarte bine metodologia si pot verifica atat „garbage in” cat si o eventuala pervertire „metodologica”),atat ptr executia bugetara pe 2018 cat si ptr prognoza?
    Exista metodolgie unitara in UE privind prognoza?
    In fond exista diferente notabile intre datele CE si CNSP, atat pe 2018 cat si pe 2019, un motiv sa „agati” un audit de la cineva independent.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Acest text se adresează în primul rând tinerilor, adică celor

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: