joi

18 aprilie, 2024

28 iunie, 2016

Margrethe VestagerComisarul european pentru Competiție, Margrethe Vestager (foto), pare gata să lanseze noi acuzații la adresa practicilor de publicitate agresive ale Google, anunță Politico.

Anchetatorii au cerut deja companiei să elimine materiale confidențiale în baza unor probe depuse împotriva AdWords și AdSense, dezvoltate de Google pentru funcția de căutare, au declarat Politico trei surse familiarizate cu procesul.

Reglementatorii au înaintat această solicitare înainte de a formaliza acuzațiile, iar avocați consultați de Politico afirmă că această procedură nu conduce întotdeauna la etapa acuzațiilor de abuz sau practici neconcurențiale împotriva unei companii.


Publicitatea Google afișează zeci de miliarde de reclame zilnic pe site-uri dezvoltate de companie precum Google.com sau YouTube.com, dar și pe site-uri care nu aparțin companiei americane. Această afacere a  generat venituri de 19 miliarde dolari numai în ultimul trimestru din 2015, reprezentând 90%  din veniturile totale înregistrate de companie, potrivit publicației specializate Advertising Age.

Dacă va fi găsită vinovată de încălcarea legilor europene în materie de concurență, Google este în pericol să plătească o amendă de miliarde de euro, valoarea maximă a penalităților dictate putând urca până la 10% din veniturile anuale.

Comisarul european Vestager a lansat deja acuzații formale împotriva serviciului de căutare de produse al Google, Google Shopping.

Autoritățile antitrust de la Bruxelles dau marei bătăi de cap gigantului IT după 2014, de când au eșuat negocierile privind o înțelegere legată de politicile de căutare și reclamă.


Compania se confruntă cu din ce în ce mai multe probleme în Europa, în domenii precum legislația antitrust, confidențialitate sau fiscalitate.

Nici Google, nici Comisia Europeană nu au răspuns Politico, care a încercat să obțină reacții.

Îngrijorările europene legate de practicile Google au apărut în 2010, atunci când Comisia a deschis o anchetă formală împotriva companirei californiene.

După doi ani, ancheta a scos la iveală două motive de îngrijorare. Primul, legat de modalitatea în care Google permite website-urilor să publice propriile reclame. Al doilea, legat de restricțiile impuse companiilor să ”exporte” propriile reclame din Google către alte platforme digitale.

Au început negocieri între părți, dar după eșuarea acestora europenii au lansat noi acuzații. Afacerile de publicitate ale Google sunt un subiect care a fost ocolit până acum.

Afacerile de publicitate ale Google au crescut exponențial după implementarea sistemului de publicitate pe cea mai populară platformă, YouTube, afacere care ulterior s-a dezvoltat, Google fiind azi cel mai important jucător din piața de publicitate.

Competitorii acuză Google că exercită o puternică influență în lanțul de publicitate din cauză că deține rețele de companii publicitare, servere și un important suport publicitar prin intermediul YouTube, Gmail sau Search.

Avocații Google, afirmă Politico, pregătesc argumentația pentru respingerea acuzațiilor formulate în aprilie împotriva Android.

Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: