vineri

19 aprilie, 2024

12 februarie, 2017

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a înregistrat o creștere a veniturilor proprii până la 1,31 miliarde lei, mai mult cu 8,6%  în 2016 faţă de anul anterior.

Creşterea se datorează intensificării acţiunilor de control, a traficului rutier şi a scăderii cotei TVA, potrivit datelor preliminate citate de News.ro. Ponderea încasărilor din rovinietă a scăzut în 2016 până la 77,4% din total, deşi valoarea lor a crescut până la 1,01 miliarde lei.

CNAIR a atins ținta de profit brut de 396,03 milioane lei, estimată pentru 2016 în bugetul aprobat de Guvern, menționează News.ro.


Guvernul contează pe fondurile europene, pentru creșterea cu 60% a bugetului Ministerului Transporturilor în 2017, potrivit Cursdeguvernare.ro

Fosta companie Națională de Autostrăzi Drumuri Naționale din România a fost reorganizată, în septembrie anul trecut în CNAIR, care a preluat zona de finalizare a lucrărilor deja începute şi de întreţinere a drumurilor construite în România și Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR), care ar urma să se ocupe de proiectarea şi construcţia de noi autostrăzi, drumuri expres şi naţionale.

Proiectele rutiere ale Guvernului

Potrivit programului de guvernare al executivului, „Guvernul susține următoarele investiții, în vederea dezvoltării transportului rutier”:

  • Finalizarea, modernizarea și reabilitarea coridoarelor strategice (coridorul IV), a intercoridoarelor, a drumurilor Trans-Regio și Euro-Trans
  • Finalizarea cu prioritate a axei: Constanța—Nădlac (Coridor IV)
  • Finalizarea autostrăzii Lugoj—Deva. Perioada: 2017
  • Autostrada Sibiu—Pitești
  • Finalizarea Variantei Ocolitoare a Bucureștiului la profil de autostradă [Inel București (A0) care va face legătura între autostrada A1 cu autostrada A2 în primă fază; în faza a doua, închiderea inelului centură în regim de autostradă de jur împrejurul Bucureștiului
  • Constanța—Vama Veche — Trans-Regio — (36,7 mil. euro, FEN + BS)
  • Finalizarea Autostrăzii Transilvania
  • Comarnic—Brașov (997,75 mil. euro). Perioada: 2017—2022
  • Sibiu — Brașov (737,22 mil euro). Perioada: 2017—2020
  • Surplacu de Barcău—Borș (+ Oradea). (304,43 mil. euro) Perioada: 2017—2019
  • Nădășelu—Suplacu de Barcău — (1002,55 mil. euro). Perioada: 2017—2020
  • Finalizarea autostrăzii Sebeș—Turda. Perioada: 2017
  • Tronsonul Ploiești—Comarnic (306,77 mil. euro, FEN + BS)
  • Finalizarea Secțiunii București—Ploiești, sector 1, km 0+000—km 3+325; nod Centura București km 6+500 și nod Moara Vlăsiei km 19+500. Perioada: 2017
  • Autostrada est-vest (Montana): Tronsonul Târgu Mureș— Târgu Neamț (val. estimată: 2942 mil. euro, FEN+BS); Perioadă realizare SF + PT: 2017—2019.
  • Autostrada est-vest (Montana): Tronsonul Târgu Neamț—Iași—Ungheni (val. estimată: 1.129 mil. euro.) Perioadă realizare SF + PT: 2017—2019. Perioadă execuție lucrări: 2019—2022
  • Câmpia Turzii—Târgu Mureș — la nivel de autostradă (224,94 mil. euro, FEN+BS). Perioada: 2017—2018
  • Modernizare Centură București (A1—DN7, A2—DN2) (53,80 mil. euro, FEN+BS). Perioada: 2017—2018
  • Coridorul IX paneuropean, prin realizarea unor tronsoane de drum/valoare estimată:
  • Coridorul IX: Drumuri expres: Ploiești—Buzău (254,800 mil. euro), Buzău—Focșani (282,36 mil. euro), Focșani—Bacău (428,3 mil. euro), Bacău—Pașcani (388,95 mil. euro) — FEN+BS; Perioada SF și PT: 2017—2018. Execuție lucrări: 2019—2021
  • Coridorul IX: Drumuri expres: Pașcani—Suceava (289,99 mil. euro), Suceava—Siret (196,20 mil. euro) — FEN+BS;
  • Legătura A3 — Aeroport Henri Coandă (43,11 mil. euro, FEN+BS) Perioada: 2017—2019
  • Constanța—Tulcea—Brăila (+ pod peste Dunăre) (1141,88 mil. euro, FEN+BS)
  • Autostradă: Pitești—Craiova. Perioadă realizare SF+PT: 2017—2018. Execuție lucrări: 2019—2021
  • București—Giurgiu (41,25 mil. euro, FEN+BS) Perioada: 2018—2019
  • Modernizare Transfăgărașan (31,95 mil euro) și Transalpina (53,8 mil. euro,FEN+BS)
  • Totodată, „se va urmări finalizarea variantelor ocolitoare începute, precum și construcția altor șosele de centură, urmărindu-se un profil rutier rapid”:
  • Varianta ocolitoare a Sucevei — Proiect fazat (8,65 mil. euro, FEN+BS)
  • Varianta ocolitoare Târgu Jiu — Proiect fazat (36,69 mil. euro, FEN+BS)
  • Varianta ocolitoare Bacău — (83,57 mil. euro, FEN+BS)
  • Varianta ocolitoare Târgu Mureș (23,29 mil. euro, FEN+BS)


Articole recomandate:

citește și

lasă un comentariu

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

toate comentariile

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

articole categorie

Citește și:

Cu câteva luni înaintea de alegerile europarlamentare, sondajele arată că

Lucrăm momentan la conferința viitoare.

Îți trimitem cele mai noi evenimente pe e-mail pe măsură ce apar: