Analiză

„Inflaţia industrială”, peste ”inflația populară” – Energia, deja cu 14% mai scumpă: Lumini, umbre şi implicaţii

Indicele preţurilor producţiei industriale (IPPI) a scăzut uşor în luna august 2018, până la 5,86%, dar a rămas semnificativ peste inflaţia preţurilor la consumator, măsurată… Mai mult

03.10.2018

Evenimentul

”Nu am venit să dau socoteală!” Cele două ”Viorici” și criticile dure ale partidelor din Parlamentul European

De două ori a vorbit miercuri premierul Viorica Dăncilă în plenul Parlamentului European: o dată ca să prezinte mesajul cu care a fost trimisă de… Mai mult

03.10.2018

La obiect

Raport finalizat la nivelul anului 2017 – investițiile străine au depăşit 75 de miliarde de euro. Domeniile către care s-au îndreptat banii

Soldul investițiilor străine directe (ISD) în economia României a crescut anul trecut la 75.581 milioane  euro, dar în echivalent raportat la PIB s-au diminuat de… Mai mult

02.10.2018

La obiect

”Economiile europene au prea puțin spațiu fiscal pentru a face față unei recesiuni sau crize”: BCE avertizează, înainte de-a opri ”tiparnița de bani”

Economia zonei euro are încă nevoie de ample stimulente monetare pentru a atinge ţinta Băncii Centrale Europene (BCE) privind stabilitatea preţurilor, a declarat Benoit Coeure,… Mai mult

01.10.2018

Chinezii de la Zhejiang Geely cumpără 10% din acțiunile Daimler și devin cel mai mare investitor în companie

de Iulian Soare , 25.2.2018

Grupul auto chinez Zhejiang Geely holding a ajuns la o participaţie de 9,69% din acțiunile producătorul auto german Daimler AG, după achiziții de aproape 7,5 miliarde de euro (9,2 miliarde de dolari), în continuarea ofensivei asupra sectoarelor de înaltă tehnologie europene.

Zhejiang Geely a devenit cel mai mare investitor în producătorul auto german, peste Kuwait Investment Authority (6,8%) şi BlackRock (6%), potrivit Bloomberg.

Geely este controlată de miliardarul chinez Li Shufu, care a devenit acţionar principal al Volvo AB, al doilea cel mai mare producător global de autocamioane. În 2010, el a achiziţionat Volvo Cars de la Ford Motor, iar anul trecut a preluat producătorul britanic de maşini sport Lotus Cars.

Chinezii de la Geely vor să obţină accesul la tehnologia dezvoltată de Daimler pentru bateriile maşinilor electrice şi să înfiinţeze o societate mixtă în Wuhan (China) pentru a produce vehicule electrice, conform surselor Bloomberg.

Subsidiara chineză a Daimler anunţase recdent că firma germană intenţionează să investească în China cinci miliarde de yuani (755 milioane de dolari) pentru a produce vehicule electrice şi baterii pentru acestea, ca parte a eforturilor de a-şi ajuta brandurile Mercedes-Benz şi Smart să îndeplinească cerinţele mai dure ale autorităţilor de la Beijing privind vânzarea vehiculelor electrice.

Investiţia face parte din recentul plan al producătorului auto german de a aloca zece miliarde de euro (11,8 miliarde de dolari) pentru dezvoltarea vehiculelor electrice.

China a stabilit, însă, cote stricte pentru vehicule hibride convenţionale, hibride plug-in sau complet electrice, care vor intra în vigoare din 2019.

Ţinta ambiţioasă a autorităţilor de la Beijing este vânzarea a două milioane de vehicule electrice până în 2020 şi reducerea livrărilor de motoare pe benzină şi motorină, mai poluante.

Grupul auto chinez Zhejiang Geely holding a anunţat că nu mai intenţionează deocamdată să cumpere mai multe acţiuni Daimler.

„Daimler este o companie extraordinară, cu o conducere de prima clasă. Va fi o onoare să sprijin în viitor această echipă unică, sub conducerea lui Dieter Zetsche”, a afirmat sâmbătă Li Shufu, preşedintele şi proprietarul Zhejiang Geely holding Group şi Geely Group.

„Li Shufu este un antreprenor chinez bine cunoscut la Daimler, apreciat pentru competenţa sa şi concentrarea pe viitorul industriei auto. Daimler are deja o prezenţă solidă în China, avem un parteneriat puternic cu BAIC Motor”, a afirmat un purtător de cuvânt al companiei germane, Joerg Howe.

China este cea mai mare piaţă auto din lume, înaintea SUA.

În România, Daimler are două unităţi de producţie, în Cugir şi Sebeş.

Mergeți în homepage ›

Publicat la data de 25.2.2018

Lăsați un comentariu


Stiri

Președintele Iohannis exprimă rezerve față de nominalizarea Adinei Florea la șefia DNA

Razvan Diaconu

Președintele Klaus Iohannis a anunțat joi că a solicitat experților Administrației prezidențiale să verifice legalitatea propunerii Adinei Florea la șefia DNA, amintind că aceasta a… Mai mult

Stiri

Parteneriat economic strategic România – Emiratele Arabe Unite

Vladimir Ionescu

Guvernele României și Emiratelor Arabe Unite au adoptat pe 17 octombrie ”Declarația comună privind stabilirea unui parteneriat economic strategic între Guvernul României și Guvernul Emiratelor… Mai mult

Stiri

BNR plafonează gradul de îndatorare maxim la 40% din venitul net, pentru creditele în lei

Adrian N Ionescu

Consiliul de Administrație al BNR a adoptat noile condiții de creditare a persoanelor fizice, conform cărora nivelul maxim al gradului de îndatorare va fi de… Mai mult

Europa

Peter Praet, economist șef BCE: Îmbătrânirea populaţiei poate duce la recesiuni mai îndelungate

Razvan Diaconu

Îmbătrânirea populaţiei în Europa ar putea duce la înăsprirea constrângerilor politicilor monetare și, ca urmare, la perioade de recesiune mai lungi şi la recuperări mai… Mai mult

Stiri

Teleorman, al 14-lea județ cu pestă porcină africană. Petre Daea: Cineva o să facă închisoare

Mariana Bechir

Pesta Porcină Africană (PPA) a fost confirmată în judeţul Teleorman la probele prelevate dintr-un cadavru de porc găsit într-o zonă situată în extravilan, a anunţat… Mai mult

Europa

Programul Operațional Regional a fost modificat: Peste 220 de milioane de euro, realocate pentru IMM și infrastructura din sănătate

Adrian N Ionescu

Programul Operaţional Regional (POR) pentru România a fost modificat pentru realocarea unor fonduri de este 220 de milioane de euro pentru competitivitatea IMM-urilor şi dezvoltarea… Mai mult

Stiri

Consiliul Concurenţei: CFR S.A. a pierdut bani la rectificare din cauză că nu a respectat planul de investiții

Adrian N Ionescu

Calea ferată din România se degradează de la an la an, iar compania de infrastructură CFR SA trimite la buget sute de milioane de lei,… Mai mult